Archief - Wat is uw brutoloon?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ik heb een brutoloon...


  • Totaal aantal stemmers
    2022
  • Opiniepeiling gesloten.

Hiroi

Legacy Member
iemand enig idee of fabricom gti een goeie bedrijf is en wat zij bieden aan een graduaat elektromechanica?

lammeken

Legacy Member
Hiroi zei:
iemand enig idee of fabricom gti een goeie bedrijf is en wat zij bieden aan een graduaat elektromechanica?

Je ziet die vrachtwagens en bestelwagens veel rijden,maar of ze veel betealen weet ik niet , :)

Gromme

Legacy Member
Ben nu bezig met een marketingplan te maken dat morgen in 'schets' klaar moet zijn.
I hate it!

darkarchangel

Legacy Member
massey-ferguson zei:
Je ziet die vrachtwagens en bestelwagens veel rijden,maar of ze veel betealen weet ik niet , :)


Ik heb nog als A2 electrtonica bij Callier (signialisatiebedrijf) gewerkt en dan is dat overgenomen door n.v. janssens door iedereen wel bekend nu . En er werd soms geleverd aan gti , die mannen kwamen soms over de vloeren en die klaagden toch niet echt.

Wij werden toch vrij goed betaald en ik denk dat voor hen ook wel zo is .
Nu ik ben wel al 3.5jaar daar weg

Subwoofer

Legacy Member
massey-ferguson zei:
Je ziet die vrachtwagens en bestelwagens veel rijden,maar of ze veel betealen weet ik niet , :)

We hadden in ons bedrijf iemand die voor fabriekcom werkte en telkens de onderhoudsmannen van ons werk verving als ze hun verlof of rust namen

Hij kreeg via fabricom voor in 3 ploegen hetzelfde als wij in 2 ploegen verdienen

dusja niet zo vet dus, hij is er uiteindelijk ook weg gegaan, dit is wel een enkel geval, dus of het bij iedereen van toepassing is????

Ara.

Legacy Member
Leeftijd: 23
Opleiding: Industrieel Ingenieur
Werkervaring: 0,0
Werkgever/Industrie waar je in werkt: KULeuven spin off
Huidige functie: Application Engineer
Laptop: yep
Vakantiegeld: yep
Vakantiedagen: /
13/14e maand of winstuitkering: 13de maand + (stevige) winstuitkering
GSM: yep, onbeperkt bellen
Auto: /
Andere voordelen(bonus, maaltijdcheques, eindejaarspremie): standaard stuff + tot 1 maand salaris bonus bij behalen persoonlijke doelen
Maand salaris(bruto):2300

kbegin pas in september dus sommige dingen wist ik nog niet

jawadde001

Legacy Member
Ik dacht dat zowat elke ind ingineur standaard een auto kreeg, ben ik duidelijk mis in :-)

PS. Is dit eigenlijk het gemiddelde salarispakket voor iemand met u diploma?
Want als ik het goed heb duurt uw studie toch 5 jaar...of ben ik weer mis :)

Unholy

Legacy Member
Leeftijd: 25
Opleiding: Geen specifieke
Werkervaring: 2 jaar
Werkgever/Industrie waar je in werkt: IT system integrator
Huidige functie: System engineer
Laptop: yep
Vakantiegeld: yep
Vakantiedagen: /
13/14e maand of winstuitkering: 13de maand + winstuitkering (2000 euro)
GSM: yep, onbeperkt bellen
Auto: yep, onbeperkt tanken.
Andere voordelen(bonus, maaltijdcheques, eindejaarspremie): maandelijkse premie van 110 euro + mogelijkheid tot terugbetaling inet abo + hospitalisatieverzekering
Maand salaris(bruto):2700

mac-bc

Legacy Member
Ik begrijp niet dat je zonder een specifieke (ingenieurs)opleiding een functie als "blabla-engineer" mag uitoefenen. Is die titel niet wettelijk beschermd? Of mag dat allemaal plots omdat het in het engels geschreven is?

Wat ik al helemaal niet begrijp is dat je 2700 kan verdienen.

Emerxill

Legacy Member
mac-bc zei:
Ik begrijp niet dat je zonder een specifieke (ingenieurs)opleiding een functie als "blabla-engineer" mag uitoefenen. Is die titel niet wettelijk beschermd? Of mag dat allemaal plots omdat het in het engels geschreven is?

Wat ik al helemaal niet begrijp is dat je 2700 kan verdienen.
De titel is beschermd, de functie niet.
Het loon (+ wagen én gsm :wtf:) vind ik persoonlijk ook ongeloofwaardig voor iemand zonder specifiek diploma met slechts 2j ervaring.
Tenzij em niet alles heeft verteld

QuikSilver

Legacy Member
mac-bc zei:
Wat ik al helemaal niet begrijp is dat je 2700 kan verdienen.

Zucht... Zet je oogkleppen eens af...
Het is toch niet omdat je geen ingenieur bent dat je niets kan? In veel bedrijven in de IT is het diploma maar toegangsticketje en worden mensen betaald naar hoe ze presteren, niet naar welk diploma ze hebben...
Een bachelor die een krak is in zijn vak kan perfect een betere of even goede carrière uitbouwen tov een ingenieur hoor.

mac-bc

Legacy Member
QuikSilver zei:
Zucht... Zet je oogkleppen eens af...
Het is toch niet omdat je geen ingenieur bent dat je niets kan? In veel bedrijven in de IT is het diploma maar toegangsticketje en worden mensen betaald naar hoe ze presteren, niet naar welk diploma ze hebben...
Een bachelor die een krak is in zijn vak kan perfect een betere of even goede carrière uitbouwen tov een ingenieur hoor.

Carrière uitbouwen? Hij is nog maar 25...
En dan nog, dat was eigenlijk de essentie niet, die staat erboven.

Emerxill

Legacy Member
QuikSilver zei:
Zucht... Zet je oogkleppen eens af...
Het is toch niet omdat je geen ingenieur bent dat je niets kan? In veel bedrijven in de IT is het diploma maar toegangsticketje en worden mensen betaald naar hoe ze presteren, niet naar welk diploma ze hebben...
Een bachelor die een krak is in zijn vak kan perfect een betere of even goede carrière uitbouwen tov een ingenieur hoor.
Klopt, ma na 2 jaar werken kunt ge al moeilijk van een carriere spreken eh :p

QuikSilver

Legacy Member
Ok, van een carrière kan je idd nog niet spreken maar als je met een beetje geluk aan mooie voorwaarden kan beginnen en als je dan elk jaar opslag krijgt vind ik dit toch geen onmogelijk loon. Er zullen er inderdaad wel veel zijn die een pak minder verdienen, maar je moet geluk een beetje geluk hebben.

Unholy

Legacy Member
Emerxill zei:
De titel is beschermd, de functie niet.
Het loon (+ wagen én gsm :wtf:) vind ik persoonlijk ook ongeloofwaardig voor iemand zonder specifiek diploma met slechts 2j ervaring.
Tenzij em niet alles heeft verteld


Ook nog een laptop btw, dat was ik vergeten.

En wat jullie ongeloofwaardig vinden zal mij een worst wezen, op het einde van iedere maand weet ik wat ik ontvangen heb.

Btw, het is dankzij die klootjesmentaliteit van 'afgestudeerden' dat ik snel aan dit loon gekomen ben. Buiten het feit dat ik gepassioneerd ben doe ik ook harder mijn best om mij te bewijzen en ik leer gewoon zeer snel aan. Ik kan u 10 mensen -randomly- in mijn vak geven met een hoog diploma maar nul komma nul inzicht .. dat is nog erger dan een goedbetaalde maar hard werkende niet-ingenieurs afgestudeerde IT'r zeker? :P . Ik heb al zeer vroeg geleerd om dingen aan te pakken zoals ze aangepakt moeten worden, een goeie engineer heeft technisch inzicht .. jammer genoeg zijn de meeste IT guys gewoon managers etc in spe en denken ze aan hun loonbriefje ipv een procedure om alles performanter te maken.

Maar goed, ik geef ook maar de titel door ik moet doorgeven aan klanten. Nogal wiedes. Je moet het beest toch ergens een naam geven ..

ps. specialisatie is het sleutelwoord.
pps. misschien niet helemaal duidelijk : in mijn huidige job heb ik al 2 jaar ervaring, IT related heb ik er al een 6 tot 7 jaar effectieve ervaring opzitten. Das ook een voordeel : meer tijd voor ervaring.

Santa

Legacy Member
Ik begrijp ook totaal niet hoe jullie iemand zijn loon niet kunnen geloven als hij het zo in detail uitzet.

Ik zie geen enkele reden voor een onbekende om hier beke te komen liegen.

En ZO ongelooflijk is dat loon nu ook weer niet he. Tis zeer mooi, dat wel.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan