Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
k995 zei:Ik heb eindelijk nog niemand zienw erken dat ik dacht "mai dat is nu eens zwaar werk"

Doet er niet toe, tuurlijk beïnvloedt onze verkeersgaos wel iedereen, maakt niet weg dat arbeiders veel meer te maken hebben op hun werkvloer met arbeidsongevallen.k995 zei:Ziene dat 60% van de arbeidsongevallen al louter door het verkeer zijn (waar bedienden net zo veel zoniet meer inzitten) lijkt me dat overdreven. Het ligt hoger ja, maar zoals ik al zei bedienden hebben dan andere andelen zoals RSI en burn outs en stress. Dat word niet beschouwd als werkongeval maar is net zo ernstig.
Ideaal bestaat niet, nog altijd beter dan shiften.k995 zei:Nogmaals hangt van de persoon af, jij noch ik kan voor iedereen spreken, wat ik echter zie is dat veel mensen genoodzaakt 4/5 e 3/4e gaan werken om de kinderen ed te kunnen opvangen, puur omdat ze geen glijdende uren hebben, Glijdende uren bestaat eindelijk alleen volop in ICT diensten, de rest heeft dat bijna nooit.
Maakt niet weg dat arbeiders veel meer te maken hebben met lichamelijke klachten, en vaak van een hogere graad.k995 zei:Helemaal niet, hebben juist enkele weken opleiding gekregen hoe belangrijk bewegen aan je bureau wel niet is om allerhande ziektes en problemen te vermijden .
En, toch beter dan shiften uw levenlang? Ge doet dus ook gewoon een dagshift, iets vroeger beginnen.k995 zei:
Ik begin om 7h15 en ik zit in ICT, als ik naar het bedrijf hier kijk (1200 man) is dat de enige dienst die dat krijgt.
k995 zei:Grappig dat jij denkt te weten wat ik gezien heb. Ja hoor zowat alles werd vervoerd met kraan en lift en metsen is het enige bouwvakker beroep? Ik heb hier al ramen (=kraan) deuren(=helemaal niet zwaar), chappe (=wagen), tegels(=kraanwagen),dakwerk(=kraan),...
Ik heb eindelijk nog niemand zienw erken dat ik dacht "mai dat is nu eens zwaar werk"
Ontken je nu dat bouwvakker een zwaar beroep is?? Vertel me dan eens waarom het het beroep is met de meeste lichaamsklachten. Oh please, meneer heeft machines gezien, en niemand heeft tegen hem gezegd Dan doet uw collega een beroep dat niet voor hem bestemd is. Niemand verplicht u om een job aan te nemen met veel stress, ik zie ook wel jobs waarvan ik zeker ben dat ik er stress van zou krijgen, anderen hebben er geen problemen mee. Vaak hoger functies die dan ook veel meer betalen. Niemand dwingt u om zo ver te gaan.k995 zei:Tja ik heb een collega die 1 jaar thuisgezeten heeft wegens stress en compleet erdoor. Dan heb ik nog enkele andere die zo gestreseerd rondlopen dat het niet normaal is. Heb ik nog nooit gezien bij die bouwvakkers hoor.
-P|b-SqUeaLeR zei:1) velen gaan hier komen overdrijven en stoefen en dus op > 3500 stemmen
2) <1000 is ook goed voor 10%, een van de grotere groepen in de poll (vakantiejobkes en bijklussen enzo). Laat die laagste en hoogste categorie eens gewoon weg, en welke categorie schiet er dan nog uit? 1750-2000, wat al "normaler" is, aangezien hier vooral starters en jongeren gaan komen stemmen.
clubje zei:daar ga'k nie mee akkoord, 3500 na 4 à 5 jaar kan, maar is niet de regel denk ik.
Santa| zei:Quicky post nog keer uw loon en wacht dan efkes op de reacties xD

systech zei:hebde gij wel enig idee van de gewoonlijke startlonen?![]()

axeldb zei:dat zeg ik ook niet. ik zeg alleen dat dat mij persoonlijk een minimum lijkt, anders werk je ofwel bij het verkeerde bedrijf ofwel gaat er iets niet goed - of ben je geen goeie onderhandelaar en moet je dringend je ogen open doen...

axeldb zei:min 2500
makila zei:Er kan vanalles mislopen. De economie stuikt in elkaar, je bedrijf maakt plots verlies ipv winst en kondigd een loonstop aan, je bedrijf wordt overgenomen en het loopt slecht, je baas kan niet tegen je gezicht, je bedrijf gaat besparen ondanks dat ze woekerwinsten maken, en jij wordt te duur, dus je krijgt een gouden handdruk enzovoorts...
3500 euro na 5 jaar 'kan', maar je moet toch een beetje "chance" hebben ook.![]()
axeldb zei:ja als handelsingenieur is het iets van 2300... maar aan het gemiddelde wil je je toch niet spiegelen? je moet gaan voor meer in het leven![]()
Krueger zei:Lol, welkom in de echte wereld jongen.
axeldb zei:ja als handelsingenieur is het iets van 2300... maar aan het gemiddelde wil je je toch niet spiegelen? je moet gaan voor meer in het leven![]()
Daar stond ik dan he? Wat later ontslag, en ik ben nog steeds niet "helemaal" terug. Heb zelfs een tijdje kunnen gaan werken als arbeider in een fabriek omdat ik een tijd geen werk meer vond, terwijl ik toch een IT diploma heb. Dit ligt nu wel achter mij, ik zit momenteel terug in de IT business. Ik werk nu toch al 8 jaar en mijn brutoloon is nu 2100 Euro. 
systech zei:je hebt het ten eerste gewoon over universitaire diploma's (dit gaat van Pol&Soc tot archeologie...)
enne verder:
Toegepaste economische wetenschappen (TEW) 2.071 €
(bron: http://www.vacature.com/art21240)
werkte gij al? indien ja, heb jij meer dan 2500€ gekregen als startloon?

systech zei:werkte gij al? indien ja, heb jij meer dan 2500€ gekregen als startloon?
) axeldb zei:euh... denk je dat ik hier over fictie spreek?

Maar echt evident is het niet 'altijd', anders had alleman na 5 jaar zoveel bruto, en dat is niet het geval.