Archief - Wat is uw brutoloon?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ik heb een brutoloon...


  • Totaal aantal stemmers
    2022
  • Opiniepeiling gesloten.

reedle

Legacy Member
rentenieren door verwantschap spreekt mij wel aan, maar aangezien mijn ouders en schoonouders da ni zijn, moet ik een ander oplossing zoeken

Iemand

Legacy Member
k995 zei:
Ik heb eindelijk nog niemand zienw erken dat ik dacht "mai dat is nu eens zwaar werk"

Doe u ogen dan open aub. Mijn nonkel is dakwerker en moet heus geen gebruik maken van de lift enz als men op tijd het huis af wilt hebben.

Maar vanuit jouw stoel kan je dat inderdaad niet zien :(

Oldskooler

Legacy Member
k995 zei:
Ziene dat 60% van de arbeidsongevallen al louter door het verkeer zijn (waar bedienden net zo veel zoniet meer inzitten) lijkt me dat overdreven. Het ligt hoger ja, maar zoals ik al zei bedienden hebben dan andere andelen zoals RSI en burn outs en stress. Dat word niet beschouwd als werkongeval maar is net zo ernstig.
Doet er niet toe, tuurlijk beïnvloedt onze verkeersgaos wel iedereen, maakt niet weg dat arbeiders veel meer te maken hebben op hun werkvloer met arbeidsongevallen.

k995 zei:
Nogmaals hangt van de persoon af, jij noch ik kan voor iedereen spreken, wat ik echter zie is dat veel mensen genoodzaakt 4/5 e 3/4e gaan werken om de kinderen ed te kunnen opvangen, puur omdat ze geen glijdende uren hebben, Glijdende uren bestaat eindelijk alleen volop in ICT diensten, de rest heeft dat bijna nooit.
Ideaal bestaat niet, nog altijd beter dan shiften.

k995 zei:
Helemaal niet, hebben juist enkele weken opleiding gekregen hoe belangrijk bewegen aan je bureau wel niet is om allerhande ziektes en problemen te vermijden .
Maakt niet weg dat arbeiders veel meer te maken hebben met lichamelijke klachten, en vaak van een hogere graad.

k995 zei:
;)

Ik begin om 7h15 en ik zit in ICT, als ik naar het bedrijf hier kijk (1200 man) is dat de enige dienst die dat krijgt.
En, toch beter dan shiften uw levenlang? Ge doet dus ook gewoon een dagshift, iets vroeger beginnen.


k995 zei:
Grappig dat jij denkt te weten wat ik gezien heb. Ja hoor zowat alles werd vervoerd met kraan en lift en metsen is het enige bouwvakker beroep? Ik heb hier al ramen (=kraan) deuren(=helemaal niet zwaar), chappe (=wagen), tegels(=kraanwagen),dakwerk(=kraan),...

Ik heb eindelijk nog niemand zienw erken dat ik dacht "mai dat is nu eens zwaar werk"
:puke: Ontken je nu dat bouwvakker een zwaar beroep is?? Vertel me dan eens waarom het het beroep is met de meeste lichaamsklachten. Oh please, meneer heeft machines gezien, en niemand heeft tegen hem gezegd
"mai dat is nu eens zwaar werk". HEt is ook een vrij onaantrekkelijk beroep, waarom zou dat toch zijn?

"Fysiek zwaar
Metselen is fysiek gezien zwaar. Een op de drie metselaars kampt momenteel met lichamelijke klachten. Zestig procent van de metselaars vindt de fysieke inspanning hoog tot zeer hoog. De klachten hebben vooral betrekking op rug, heup, gewrichten en op spieren en armen en benen. Veelal zijn het klachten die met langdurige belasting (slijtage) te maken hebben. Oudere metselaars hebben daar vaker last van dan jongere."


Voor elke machine die jij ziet, zijn er een heel pak metselaars, schrijnwerkers, dakwerkers, stukadoors....

k995 zei:
Tja ik heb een collega die 1 jaar thuisgezeten heeft wegens stress en compleet erdoor. Dan heb ik nog enkele andere die zo gestreseerd rondlopen dat het niet normaal is. Heb ik nog nooit gezien bij die bouwvakkers hoor.
Dan doet uw collega een beroep dat niet voor hem bestemd is. Niemand verplicht u om een job aan te nemen met veel stress, ik zie ook wel jobs waarvan ik zeker ben dat ik er stress van zou krijgen, anderen hebben er geen problemen mee. Vaak hoger functies die dan ook veel meer betalen. Niemand dwingt u om zo ver te gaan.

axeldb

Legacy Member
-P|b-SqUeaLeR zei:
1) velen gaan hier komen overdrijven en stoefen en dus op > 3500 stemmen
2) <1000 is ook goed voor 10%, een van de grotere groepen in de poll (vakantiejobkes en bijklussen enzo). Laat die laagste en hoogste categorie eens gewoon weg, en welke categorie schiet er dan nog uit? 1750-2000, wat al "normaler" is, aangezien hier vooral starters en jongeren gaan komen stemmen.

ik weet niet wat jullie denken maar als je een universitair (economie bv) bent met 4-5 jaar ervaring dan lijkt 3500 me toch een absoluut minimum. Als je minder dan dat verdient werk je ofwel bij een slecht bedrijf ofwel ben je zelf nie goed bezig...
dus zo overdreven is 3500 zéker niet. daar hou je zelfs nog geen 2000 euro van over...

systech

Legacy Member
en enkel de minderheid van de diploma's (TEW, HIR, burgerlijk, enz. ...)

ik denk ni da ge zoveel poen zult pakken met ne master geschiedenis of zo ;)

axeldb

Legacy Member
clubje zei:
daar ga'k nie mee akkoord, 3500 na 4 à 5 jaar kan, maar is niet de regel denk ik.

dat zeg ik ook niet. ik zeg alleen dat dat mij persoonlijk een minimum lijkt, anders werk je ofwel bij het verkeerde bedrijf ofwel gaat er iets niet goed - of ben je geen goeie onderhandelaar en moet je dringend je ogen open doen...

axeldb

Legacy Member
systech zei:
hebde gij wel enig idee van de gewoonlijke startlonen? :wtf:

ja als handelsingenieur is het iets van 2300... maar aan het gemiddelde wil je je toch niet spiegelen? je moet gaan voor meer in het leven :)

makila

Legacy Member
axeldb zei:
dat zeg ik ook niet. ik zeg alleen dat dat mij persoonlijk een minimum lijkt, anders werk je ofwel bij het verkeerde bedrijf ofwel gaat er iets niet goed - of ben je geen goeie onderhandelaar en moet je dringend je ogen open doen...

Er kan vanalles mislopen. De economie stuikt in elkaar, je bedrijf maakt plots verlies ipv winst en kondigd een loonstop aan, je bedrijf wordt overgenomen en het loopt slecht, je baas kan niet tegen je gezicht, je bedrijf gaat besparen ondanks dat ze woekerwinsten maken, en jij wordt te duur, dus je krijgt een gouden handdruk enzovoorts...

3500 euro na 5 jaar 'kan', maar je moet toch een beetje "chance" hebben ook. :unsure:

axeldb

Legacy Member
makila zei:
Er kan vanalles mislopen. De economie stuikt in elkaar, je bedrijf maakt plots verlies ipv winst en kondigd een loonstop aan, je bedrijf wordt overgenomen en het loopt slecht, je baas kan niet tegen je gezicht, je bedrijf gaat besparen ondanks dat ze woekerwinsten maken, en jij wordt te duur, dus je krijgt een gouden handdruk enzovoorts...

3500 euro na 5 jaar 'kan', maar je moet toch een beetje "chance" hebben ook. :unsure:

tuurlijk, een beetje chance moet je altijd hebben. maar als je een beetje iets kan dan is 3500 zeker te verdienen, ofwel bij jouw bedrijf dan wel bij een ander...

systech

Legacy Member
axeldb zei:
ja als handelsingenieur is het iets van 2300... maar aan het gemiddelde wil je je toch niet spiegelen? je moet gaan voor meer in het leven :)

je hebt het ten eerste gewoon over universitaire diploma's (dit gaat van Pol&Soc tot archeologie...)

enne verder:
Toegepaste economische wetenschappen (TEW) 2.071 €

(bron: http://www.vacature.com/art21240)

werkte gij al? indien ja, heb jij meer dan 2500€ gekregen als startloon?

makila

Legacy Member
axeldb zei:
ja als handelsingenieur is het iets van 2300... maar aan het gemiddelde wil je je toch niet spiegelen? je moet gaan voor meer in het leven :)

Inderdaad. Mijn verhaaltje hier effe posten. In 2000 afgestudeerd, ik kreeg 1800 euro als startloon en ik vond dat weinig. Toen zeiden ze tegen mij, ja maar dat gaat serieus oplopen, na 3 jaar zit je boven 3000 Euro. Ik was nogal naïef dat te geloven. Ik kreeg 4/5 op mijn project evaluatie na bijna 2 jaar heel hard zwoegen en de toekomst lachte me toe. :)

Toen kreeg je plots die dekselse torens in de US die instorten(11/09) en meteen kondigde de directie een "loonstop" aan. :oink: Daar stond ik dan he? Wat later ontslag, en ik ben nog steeds niet "helemaal" terug. Heb zelfs een tijdje kunnen gaan werken als arbeider in een fabriek omdat ik een tijd geen werk meer vond, terwijl ik toch een IT diploma heb. Dit ligt nu wel achter mij, ik zit momenteel terug in de IT business. Ik werk nu toch al 8 jaar en mijn brutoloon is nu 2100 Euro. :unsure:

Gelukkig krijg ik volgende maand opslag en ik ga meteen serieus doorvragen. 300 Euro erbij moet lukken :niceone: Ik ben niet van plan dezelfde fout als vroeger te gaan maken.

Dus aan al diegenen die denken dat het allemaal vanzelf zal gaan. In de echte wereld moet je vechten voor je status. Vanzelf gaat NIKS

axeldb

Legacy Member
systech zei:
je hebt het ten eerste gewoon over universitaire diploma's (dit gaat van Pol&Soc tot archeologie...)

enne verder:
Toegepaste economische wetenschappen (TEW) 2.071 €

(bron: http://www.vacature.com/art21240)

werkte gij al? indien ja, heb jij meer dan 2500€ gekregen als startloon?

handelsingenieur staat er niet tussen trouwens en is niet hetzelfde als TEW :)
ja ik werk al, en ik heb geen 2500 euro startloon gekregen bijna 5 jaar geleden...

SpArdA

Legacy Member
systech zei:
werkte gij al? indien ja, heb jij meer dan 2500&#8364; gekregen als startloon?

Dat kan wel degelijk hoor, al is het niet de regel.
Hangt puur af van de sector en de grootte van het bedrijf.
Mijn startloon was iets meer dan 2500&#8364;, en ik ben 'maar' industrieel ingenieur.
Een burgerlijk ingenieur begint bij ons zelfs nog een loonklasse hoger.

Maar om nu in 3-4 jaar naar 3500&#8364; te gaan...dan moet er zich toch wel de opportuniteit tot promotie voordoen én moet je bereid zijn een job met meer verantwoordelijkheid te aanvaarden.

systech

Legacy Member
Wel ik start dit jaar met 2500&#8364;, en ik weet dat dit zeker en vast al ongeveer het maximum is qua startloon aangezien ik genoeg heb rondgezien (ik doe handelsingenieur ;))

(der is fcourse nog wel hoger iets hoger, ma enkel in de juiste sector...)

HIR wordt bijna hetzelfde behandeld als TEW en krijgt zeker en vast niet meer loon...

Wat heb jijzelf dan gestudeerd / Wat is je werk? Ik wil wel eens weten waarom je het zo normaal vindt om minimum 2500+ te krijgen...

makila

Legacy Member
axeldb zei:
euh... denk je dat ik hier over fictie spreek?

Nope. Jij verdient waarschijnlijk >3500 euro en je bent 5 jaar of zo afgestudeerd. :p

Goed diploma, hard werken en een 'tikkeltje' geluk en dan kan je loon inderdaad snel oplopen. :) Maar echt evident is het niet 'altijd', anders had alleman na 5 jaar zoveel bruto, en dat is niet het geval.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan