Archief - Wat is uw brutoloon?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ik heb een brutoloon...


  • Totaal aantal stemmers
    2022
  • Opiniepeiling gesloten.

coillie

Legacy Member
rabsi zei:
die truc vermindert het zwartwerk: indien ze de korting niet toelaten, kunnen ze niet in zwart doen...omdat ge alles mooi aantoont via bank met commentaar en factuur

indien ze korting wel geven is er plots een stuk minder te verdienen met dat zwart werk

ja klopt wel, tov als je gewoon betaalt zonder factuur, doch verdienen ze nog pakken tenzij ze toch meer dan genoeg onkosten kunnen maken die ze nuttig vinden. ma 't blijft niet toegelaten

coillie

Legacy Member
k995 zei:
Ja en? Die persoon die gestudeerd heeft, heeft dezelfde kosten 4-7 jaar later, geen verschil dus .

ja wel dan zouden ze gelijk moeten verdienen hé? zelfde kosten even laat in hun leven, niet meer kosten, je schuift gewoon een stuk leven door naar een latere leeftijd toch?

Reptiel

Legacy Member
In het kader van een vervanging binnen onze ICT-afdeling zoeken wij een gemotiveerde medewerker.

•Je staat in voor de installatie en onderhoud van al onze hard - en software en telefonie
•Je geeft 2 de lijnsupport aan onze 550 interne medewerkers en aan de 60 kantoren.
•Je plant en organiseert interne verhuizingen (PC, telefonie en infrastructuuur)

•Je genoot minimum een opleiding op graduaatsniveau in de richting van netwerken & hardware ;
•Je hebt een grondige kennis van windows-XP, Office-XP, TCPIP, GPRS en Firewall;
•kennis van gestructureerde bekabeling (CAT5, CAT6, ...), aangevuld met praktijkervaring is een pluspunt;
• Je hebt een assertieve, user-gerichte en klantvriendelijke ingesteldheid;
•Je spreekt vlot Nederlands, Frans en Engels;
• Je kan zowel zelfstandig als in team functioneren;

Wat kan je van zoiets verwachten kwa loon?

Still DRO

Legacy Member
In mijn overeenkomst staat dat mijn werkgever zorgt voor een maandelijkse forfaitaire tussenkomst in de transportkosten (woon-werk), berekend op basis van officiële tarieven voor openbaar vervoer aan 100%.

Waar kan ik die tarieven vinden?
Alvast bedankt,

Still Dro

Still DRO

Legacy Member
Forfaitaire tussenkomst in transportkosten: houdt dus geen rekening met hetgeen je werkelijk betaalt. Het zou gaan om officiële tarieven, die dus ergens bekend zijn..

mvg

Galactic

Legacy Member
Reptiel zei:
Wat kan je van zoiets verwachten kwa loon?

Dat is duidelijk een jobomschrijving gemaakt door iemand die niet echt veel IT ervaring heeft, GPRS kennis wat houd dat precies in :lol: Ik zou er alleszinds niet eens op solliciteren. Wrs zal loon en voorwaarden ook slecht zijn. Uit advertenties kan je echt al veel opmaken dikwijls!

Reptiel

Legacy Member
Galactic zei:
Dat is duidelijk een jobomschrijving gemaakt door iemand die niet echt veel IT ervaring heeft, GPRS kennis wat houd dat precies in :lol: Ik zou er alleszinds niet eens op solliciteren. Wrs zal loon en voorwaarden ook slecht zijn. Uit advertenties kan je echt al veel opmaken dikwijls!

Het is wel voor een touropperator, dus een grote groep, waar je wss ook wel doorgroei hebt, nu zit ik bij een kleinere zelfstandige (10mensen) en het loon is ook niet zo schitterend maar heb ook geen extra voordelen.
Dus een loon en daar blijft het bij, ook geen doorgroei :(

En aangezien die job hier maar 20min rijden is, had ik dit willen weten.

Of verder kijken naar iets anders?


PS. GPRS zal wel wat voor de vliegtuigen te maken hebben denk ik.

systech

Legacy Member
da ze zo via de gsm kunnen surfen op de pc hé ... zoals die nerds in da reclameke van belgacom of zo:unsure:

Galactic

Legacy Member
Reptiel zei:
Het is wel voor een touropperator, dus een grote groep, waar je wss ook wel doorgroei hebt, nu zit ik bij een kleinere zelfstandige (10mensen) en het loon is ook niet zo schitterend maar heb ook geen extra voordelen.
Dus een loon en daar blijft het bij, ook geen doorgroei :(

En aangezien die job hier maar 20min rijden is, had ik dit willen weten.

Of verder kijken naar iets anders?


PS. GPRS zal wel wat voor de vliegtuigen te maken hebben denk ik.

Je kan altijd eens bellen, en zeggen dat je niet goed weet wat je kan verwachten in deze job, en dan je graag informeerd naar welk verantwoordelijkheids / salarisniveau , ze iemand zoeken.

jack|herrer

Legacy Member
Reptiel zei:
Het is wel voor een touropperator, dus een grote groep, waar je wss ook wel doorgroei hebt, nu zit ik bij een kleinere zelfstandige (10mensen) en het loon is ook niet zo schitterend maar heb ook geen extra voordelen.
Dus een loon en daar blijft het bij, ook geen doorgroei :(

En aangezien die job hier maar 20min rijden is, had ik dit willen weten.

Of verder kijken naar iets anders?


PS. GPRS zal wel wat voor de vliegtuigen te maken hebben denk ik.

Als je de IT in wilt, ga dan bij een echt IT bedrijf ipv een touroperator. Daar is veel meer werk, alleen kunnen ze niemand vinden. De doorgroeimogelijkheden zijn er vele vele beter.

Bij ons bijvoorbeeld, kunnen ze voor tientallen jobs niemand vinden door de schaarste op de markt.

Reptiel

Legacy Member
ja mss wel, maar dan moet ik direct een pak verder rijden, deze job ligt op +-25km maar als ik naar andere IT jobs kijk, dan is dat direct +30km rijden (meer dan 45min rijden)
En dan moet ik al 150€ netto meer verdienen om nog maar break even te komen (voor al de benzine van op en neer te rijden) daarmee dak die job eventueel zou zien zitten, want das nog te doen kwa afstand (en verbruik)

ga toch eens soliciteren deze avond denk ik

Soulless

Legacy Member
Als ge die pol bekijkt:

80% heeft een bruttoloon vanaf 1700 tot 3500+ (waarvan 13% 3500+ EURO)

En ik dacht dat het slecht ging met de welvaart en de koopkracht van de belg/vlaming. lol

Defees

Legacy Member
1500 euro bruto hoeveel zou da (geschat) netto zijn (vast werk) ? ik denk aan 1150 euro netto?

Soulless

Legacy Member
*DeFees* zei:
1500 euro bruto hoeveel zou da (geschat) netto zijn (vast werk) ? ik denk aan 1150 euro netto?

Wel ik heb momenteel 1700 brut en das ong 1150/1200 euro net :p
Ma kweet niet of da kan verschillen van job tot job.

NotoriousP

Legacy Member
Soulless zei:
Als ge die pol bekijkt:

80% heeft een bruttoloon vanaf 1700 tot 3500+ (waarvan 13% 3500+ EURO)

En ik dacht dat het slecht ging met de welvaart en de koopkracht van de belg/vlaming. lol

Neem zo'n polls vooral serieus op een forum vol met pubers...

Soulless

Legacy Member
NotoriousP zei:
Neem zo'n polls vooral serieus op een forum vol met pubers...

Het was eigenlijk ook sarcastisch bedoeld, in deze thread verdienen ze allemaal hopen en in den andere zagen dat ze niet genoeg verdienen :p

themummy123

Legacy Member
Soulless zei:
Wel ik heb momenteel 1700 brut en das ong 1150/1200 euro net :p
Ma kweet niet of da kan verschillen van job tot job.
hangt niet af van job tot job, maar hangt van van uw privé situatie.
een alleenstaande die 1500 bruto verdient gaat netto minder overhouden dan een getrouwd koppel met 3kinderen.

Defees

Legacy Member
Soulless zei:
Wel ik heb momenteel 1700 brut en das ong 1150/1200 euro net :p
Ma kweet niet of da kan verschillen van job tot job.

achja, fietsvergoeding en maaltijdcheques inbegrepen zal ik wel 1100 verdienen zeker :) all I need :)

zarathustra

Legacy Member
Soulless zei:
Het was eigenlijk ook sarcastisch bedoeld, in deze thread verdienen ze allemaal hopen en in den andere zagen dat ze niet genoeg verdienen :p

1700 bruto is echt wel niet veel :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan