Archief - Wat is uw brutoloon?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ik heb een brutoloon...


  • Totaal aantal stemmers
    2022
  • Opiniepeiling gesloten.

makila

Legacy Member
Campeche zei:
Mssh al kinderen?

Als zijn vrouw niet werkt en 100% ten laste is(maw ze kan ook niet stempelen) en hij heeft 2 à 3 kinderen, dan kan zijn nettoloon wel eens kloppen.

[DarkTerror]

Legacy Member
ik heb geen kinderen en bruto-netto klopt wel bij mij. alleen moet ik op het einde van het jaar wel veel belastingen betalen.
@chosen1 je kan idd moeilijk met je kraan naar huis rijden :). en de kraan staat altijd op verschillende plaatsen soms brussel soms brugge of antwerpen of ergens anders.
en dit is mijn kraan:)

http://img84.imageshack.us/my.php?image=dsc01999xu2.jpg

reedle

Legacy Member
ik heb het altijd raar spul gevonden, die spoorwegkranen. Die hangen altijd zo fel voorover als ze iets opnemen. Precies alsof de stabilisators ni opstaan :D

[DarkTerror]

Legacy Member
reedle zei:
ik heb het altijd raar spul gevonden, die spoorwegkranen. Die hangen altijd zo fel voorover als ze iets opnemen. Precies alsof de stabilisators ni opstaan :D

de stabilisators staan bijna altijd aan maar de kranen hangen nogal snel voorover omdat ze maar op die dunne rails staat en als je dan iets pakt dat zwaar is dan hangen ze heel snel voorover en je kan dan ook snel ontsporen

HUSKE

Legacy Member
Santa| zei:
700€ belastingen per maand? :x

Bij 2700€ gaat er normaal 1100€ RSZ en bedrijfsvoorheffing vanaf. Tenminste als je geen belastingsbrief wil krijgen om U tegen te zeggen.

Ik heb 2700€ en hou er daar netto iets minder dan 1600€ van over. Maar heb nog extra legale voordelen om het loon terug omhoog te krikken(onkostenvergoeding, maaltijdcheques, auto + tankkaart, hospitalisatie+ groepsverzekering,...) .

Het is veel geld dat ze afnemen, maar aan de andere kant kan ik ooit mss ook wel op den dop staan. Ken wel heel wat profiteurs die op den dop staan, daar heb ik dan wel een wrang gevoel bij, maar ze zijn ook veel mensen die er nkis aan kunnen doen dat ze werkloos zijn.

Ik heb nu een beetje geluk gehad, ben rechtstreeks van het school begonnen waar in nu werk (2,5 jaar nu) en heb een deftig loon.

bloodyboy

Legacy Member
laatst een betonsnijder laten komen die verdiend gvd ook nog maar wat hoor was kleine zelfstandige die samen me zen vrouw beton sneedt 1800 euro (excl btw) moeten betalen vo 6uurtjes werk. denk er soms ook echt aan gespecialiceerd arbeider/zelfstandige te worden.

Galactic

Legacy Member
Factuur van de zelfstandige minus BTW gedeelt door 3 tot 4 is wat de zelfstandige er doorgaans van overhoud. Hij moet trouwens ook dikwijls nog tijd steken in klanten te zoeken, offertes aanmaken etc... Dus zeker niet denken dat hij elke dag 1800 euro verdient he.

zarathustra

Legacy Member
Galactic zei:
Factuur van de zelfstandige minus BTW gedeelt door 3 tot 4 is wat de zelfstandige er doorgaans van overhoud. Hij moet trouwens ook dikwijls nog tijd steken in klanten te zoeken, offertes aanmaken etc... Dus zeker niet denken dat hij elke dag 1800 euro verdient he.

Aan de andere kan wij doen thuis een hele hoop bouwwerken en voor sommige mensen moeten we natuurlijk mensen laten komen. Ik dacht dat het iets met het dak was, maar we hadden 3 offertes laten maken.. er zat een verschil van 6000 euro tussen de duurste en de 2de. ( de derde was iets goedkoper dan de 2de)

en het is niet dat het speciaal moeilijk gespecialiseerd werk was ofzo en de materialen waar ze met zouden werken hadden we zelf al voorzien.. dat was puur op werkkosten. En die andere 2 verdienen ook goed hun geld eh, dus kunt al voorstellen.

En die mannen hebben dat geld dan nog niet eens nodig eh, want bij een andere bijvoorbeeld die moeten we nog x aantal duizenden euro's enige dat hij moet doen is nog wat siliconen spuiten, 2 uurtjes werk ofzo... we zijn 2 maanden later, nog niks van gehoord en we hebben het ondertussen zelf al gedaan.

Dus uiteindelijk als ge het kunt en het wilt doen zit daar het geld.

Galactic

Legacy Member
Waarschijnlijk zat die 3de (duurste) dan met zoveel werk, dat hij er gewoon een hoog bedrag op heeft gezet. Als hij het dan had, was het zeer leuk. Als hij het niet had, zou hij er wrs niet veel om geven omdat hij toch al werk genoeg had. Is allemaal ook een kwestie van vraag en aanbod lijkt me.

boostah

Legacy Member
Galactic zei:
Waarschijnlijk zat die 3de (duurste) dan met zoveel werk, dat hij er gewoon een hoog bedrag op heeft gezet. Als hij het dan had, was het zeer leuk. Als hij het niet had, zou hij er wrs niet veel om geven omdat hij toch al werk genoeg had. Is allemaal ook een kwestie van vraag en aanbod lijkt me.

idd wordt nogal veel gedaan, men pa doet da ook (altijd leuk als ze dan ok zeggen :p)

rabsi

Legacy Member
tip als loodgieter/schilder/... nen prijs heeft btw incl. voor aan u huis te werken... vraag aantal% korting (aantal=btw percentage) indien ze die niet willen geven... zeg dat ge een factuur wilt hebben en betaal elktronisch via overschrijving met commentaar (welk, werk, hoeveel materiaal, wanneer).... indien ze korting wel geven is voor cash te betalen natuurlijk

zeker bij kleine dingen werkt dat

coillie

Legacy Member
@ bloodyboy = 30 euro/u is tegenwoordig "weinig" voor een vakman (zeker als het incl btw is). je betaalt voor iemand die ervaring heeft en volledig zelfstandig is al snel 30-35 euro/u excl btw.
@ rabsi = zwartwerk is in dit land nog altijd niet toegelaten dus eigenlijk zou je altijd een factuur moeten vragen/krijgen.

zarathustra

Legacy Member
coillie zei:
@ bloodyboy = 30 euro/u is tegenwoordig "weinig" voor een vakman (zeker als het incl btw is). je betaalt voor iemand die ervaring heeft en volledig zelfstandig is al snel 30-35 euro/u excl btw.

maar er zijn er maar heel weinig die hun werk goed doen. Natuurlij kd emeeste mensen kijken dat ook allemaal niet zo goed na natuurlijk.

k995

Legacy Member
axeldb zei:
ik vind dat een foute redenering. precies alsof die arbeider geen kosten heeft gehad die 4-7 jaar. Die gaat dat geld zeker niet op de bank staan hebben...
Ja en? Die persoon die gestudeerd heeft, heeft dezelfde kosten 4-7 jaar later, geen verschil dus .

k995

Legacy Member
Oldskooler zei:
Maar dan spelen de omstandigheden weer een rol, een secretaresse verdient idd niet zoveel, maar wel een 9-5 job, geen vuil en zwaar werk. Een gewone arbeider in dezelfde omstandigheden, en voor hetzelfde loon vind je niet zoveel.
Ik vraag me af welk idee jij hebt van de gemiddelde arbeider? Die moet zakken met steenkool sleuren voor een hongerloontje of zo?

Werk in een sociaale secretaraat, we berekenen half miljoen lonen en tussen beginnende arbeider en bediende zit amper verschil (gelijk welke categorie/job met enkele uitzonderingen langs bedienden kant) later stijgt dat loon in bepaalde functies bij bediende, de rest blijft niet veel verschilend.
Tel zwart geld erbij (dat couranter is bij arbeiders)

Zelfstandigen is moeilijker maar de gemiddelde verdient niet slecht hoor.

rabsi

Legacy Member
coillie zei:
;10065245@ rabsi = zwartwerk is in dit land nog altijd niet toegelaten dus eigenlijk zou je altijd een factuur moeten vragen/krijgen.

die truc vermindert het zwartwerk: indien ze de korting niet toelaten, kunnen ze niet in zwart doen...omdat ge alles mooi aantoont via bank met commentaar en factuur

indien ze korting wel geven is er plots een stuk minder te verdienen met dat zwart werk

Oldskooler

Legacy Member
k995 zei:
Ik vraag me af welk idee jij hebt van de gemiddelde arbeider? Die moet zakken met steenkool sleuren voor een hongerloontje of zo

Werk in een sociaale secretaraat, we berekenen half miljoen lonen en tussen beginnende arbeider en bediende zit amper verschil (gelijk welke categorie/job met enkele uitzonderingen langs bedienden kant) later stijgt dat loon in bepaalde functies bij bediende, de rest blijft niet veel verschilend.
Tel zwart geld erbij (dat couranter is bij arbeiders)

Shiften, jawel zwaar werk (en nee geen steenkool sleuren ge zit het weer in het belachelijke te trekken), gevaarlijk werken, vd'en genoeg.

Die secretaresse heeft mooie uren, en zit met haar kont op een stoel. Voor den andere is het rottige uren en travaillen.

De gemiddelde arbeider is nog altijd de bouwvakker, de winkelbediende, fabrieksarbeider, technieker... die zien fysiek wel wat harder af, en/of hebben vaak rottige uren.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan