Archief - Wat is uw brutoloon?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ik heb een brutoloon...


  • Totaal aantal stemmers
    2022
  • Opiniepeiling gesloten.

D18

Legacy Member
ik heb precies toch ook nog gene A7 zien rondrijden, of vergis ik mij??

Reetman

Legacy Member
@ infected :

NW : Deloitte
IS-U : Electrabel - Training weliswaar bij subcontractor ergens, geen id waar, maar je wordt geplaatst bij electrabel
SD/ PM : Bluefinsolutions : Engels bedrijf die iemand nodig hebben in NL als SD in BE PM

Meer weet ik nog ni , van 2 weet ik meer vandaag

Emerxill

Legacy Member
TimVerleyen zei:
ah typo moet Q7 zijn. ik wordt die amerikaanse keyboards maar niet gewoon he
Ma ge werkt in States, want de enige HQ van B&N die ik ken is in NY?

Milfhunter

Legacy Member
Emerxill zei:
Ma ge werkt in States, want de enige HQ van B&N die ik ken is in NY?

werk in retail shop in Baltimore maar werk wel voor HQ. Dus in dienst van HQ maar niet daar gevestigd.

YellinD

Legacy Member
is hier iemand aan het werk bij IBM?
die zijn mij sinds gisteren serieus lastig aan het vallen via headhunters die via vorige werkgever, huidige werkgever (via leugens of course, maar huidige werkgever had ze door), zelfs mijn ouders mij proberen te bereiken

Ik ga misschien mijn oor eens te luister leggen, maar weet niet of IBM een bedrijf voor mij is?

SIO

Legacy Member
Grootste IT-bedrijf van België en van Amerika, meer weet ik er niet over :p

infected: is het niet goed meer waar ge zit? ;)

|nfected

Legacy Member
oh jawel ze :) Alleen beetje warm op dit moment :)
En begin je nu bij ons?

Emerxill

Legacy Member
TimVerleyen zei:
werk in retail shop in Baltimore maar werk wel voor HQ. Dus in dienst van HQ maar niet daar gevestigd.
Dan vind ik het raar dat ge zo ne dikke bak krijgt voor zo'n gewoon loon :confused:. Is da normaal ginder :D? Anders moet ik ook ens overwegen om in de VS te gaan werken :p

MMantle

Legacy Member
@YellinD : en hoe moeten wij nu weten of IBM een bedrijf voor u is? :wtf:

Reetman

Legacy Member
YellinD zei:
is hier iemand aan het werk bij IBM?
die zijn mij sinds gisteren serieus lastig aan het vallen via headhunters die via vorige werkgever, huidige werkgever (via leugens of course, maar huidige werkgever had ze door), zelfs mijn ouders mij proberen te bereiken

Ik ga misschien mijn oor eens te luister leggen, maar weet niet of IBM een bedrijf voor mij is?

Ik werk voor ibm dublin atm, van ibm belgie weet ik niets.

Algemeen : idiote stropdassen-dresscode , zeer goeie training + ge moogt elke additionele training maar volgen die ze aanbieden ( en die kosten hen wel een smak geld hoor - sommige trainingen zijn ergens in een hotel uitbesteed aan een subcontractor ) , heel resultaatgericht - maw de sales-afdeling is de belangrijkste afdeling voor hen,
heel goed loon als ge er op staat, want ze zullen u zoiezo eerst een loon voorstellen dat ze zo laag mogelijk kunnen houden. Prototype mulitnational dus ;)

systech

Legacy Member
ze zijn dees jaar ook verkozen tot één van de top employers 2008 bij crf ... kheb hier da boek liggen waarin ze ook nen hele uitleg geven wrom en ge krijgt wel wa uitleg over IBM ...

mss vinde da boek wel ergens :unsure: ... khad het op één of andere jobbeurs meegepakt

nzr

Legacy Member
Emerxill zei:
Dan vind ik het raar dat ge zo ne dikke bak krijgt voor zo'n gewoon loon :confused:. Is da normaal ginder :D? Anders moet ik ook ens overwegen om in de VS te gaan werken :p

Das in de VS :p Betaal daar maar eens u Hospitalizatie verzekering zelf.
ge zult weten wat het kost :) Elk land heeft zen voor en nadelen.
en uw pensioen niet te vergeten;)

als je rijk bent, niks voorhebt, of goed verzekerdbent zit je goed in de vs,
heb je dit niet, dan gaje 2-3 jobkes mogen doen en serieus betalen als ge iet voor hebt:sop: zeer moeilijk om zo uit de armoede te geraken imo.

Maar vind het wel een fair systeem. hier in belgie betaal ik elke maand 1 persoon zijn volledige dop door te gaan werken :doh: dat gaat er toch wat over imo

YellinD

Legacy Member
Reetman zei:
Ik werk voor ibm dublin atm, van ibm belgie weet ik niets.

Algemeen : idiote stropdassen-dresscode , zeer goeie training + ge moogt elke additionele training maar volgen die ze aanbieden ( en die kosten hen wel een smak geld hoor - sommige trainingen zijn ergens in een hotel uitbesteed aan een subcontractor ) , heel resultaatgericht - maw de sales-afdeling is de belangrijkste afdeling voor hen,
heel goed loon als ge er op staat, want ze zullen u zoiezo eerst een loon voorstellen dat ze zo laag mogelijk kunnen houden. Prototype mulitnational dus ;)

ok, stropdassenmentaliteit vind ik al tegensteken... nu kan ik gewoon in t-shirt en jeans gaan werken... Dan vraag ik zeker serieuze opslag.
Overal is sales de belangrijkste afdeling hoor, dat is bij ons ook al het geval.

Eerste loon voorstel dat ze me gaan doen zal hopelijk net boven mijn huidige loon liggen, dus ze moeten al niet met een pruts loon afkomen

dinsdag gesprek, zal wel zien wat ze zeggen... :)

Reetman

Legacy Member
Voor welke functie +- ?


Het zal idd bij veel bedrijven wel sales, sales zijn, maar naar wat ik al gehoord/ervaren/gelezen heb is het bij ibm verder doorgedreven dan elders.
wikipedia bv :
IBM has often been described as having a sales-centric or a sales-oriented business culture. Traditionally, many IBM executives and general managers are chosen from the sales force. The current CEO, Sam Palmisano, for example, joined the company as a salesman and, unusually for CEOs of major corporations, has no MBA or postgraduate qualification. Middle and top management are often enlisted to give direct support to salesmen when pitching sales to important customers.

Emerxill

Legacy Member
nzr zei:
Das in de VS :p Betaal daar maar eens u Hospitalizatie verzekering zelf.
ge zult weten wat het kost :) Elk land heeft zen voor en nadelen.
en uw pensioen niet te vergeten;)

als je rijk bent, niks voorhebt, of goed verzekerdbent zit je goed in de vs,
heb je dit niet, dan gaje 2-3 jobkes mogen doen en serieus betalen als ge iet voor hebt:sop: zeer moeilijk om zo uit de armoede te geraken imo.

Maar vind het wel een fair systeem. hier in belgie betaal ik elke maand 1 persoon zijn volledige dop door te gaan werken :doh: dat gaat er toch wat over imo

Da weet ik, dermee ik 4800 niet echt een super loon vind. Ik heb vacatures gezien waar de lonen bij stonden waarvoor ik eventueel in aanmerking zou komen waar ik tussen de 6000 en 8000 zou kunnen verdienen, dollar wel... Subtiel verschil met hier natuurlijk :p.
Alleen is dat geld hier in Europa niet veel waard :s

YellinD

Legacy Member
welke functie precies weet ik niet, weet alleen dat het te maken heeft met JDEdwards en andere Oracle afgeleiden...

axeldb

Legacy Member
k995 zei:
Dat vind ik niet, dan kan je zeggen dat het diploma op zich al een oneerlijke vergelijking is. We vergelijken een 25 jarige met een 25 jarige. En als arbeider kan je op je 25ste al een stuk meer verdiend hebben als een bediende, zonder daarvoor noodzakelijk veel extra te moeten werken .

Alleen al die 4-7 jaar die je meer werkt (omdat de andere studeert) is al een klein fortuin dan begin je met een "voorsprong" van 50-100 000euro.

ik vind dat een foute redenering. precies alsof die arbeider geen kosten heeft gehad die 4-7 jaar. Die gaat dat geld zeker niet op de bank staan hebben...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan