Archief - Wat is uw brutoloon?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ik heb een brutoloon...


  • Totaal aantal stemmers
    2022
  • Opiniepeiling gesloten.

coillie

Legacy Member
k995 zei:
Waarom MOET je arbeider worden? Zelfstandige of zelfs bedielde kan ook hoor, zelfs zonder diploma. De vraag was toch of het nuttig is om door te studeren?

ja en wat is je punt? ik ontken net dat het een rol speelt dat je arbeider of bediende of whatever bent, ik geef gewoon een voorbeeld tussen de 2 situaties waar hij een vergelijking tussen maakt, het statuut waar je in werkt heeft daar niks mee te maken. mijn punt is op uitzonderingen na ga je als hooggeschoolde meer verdienen als een laaggeschoolde als je in dezelfde omstandigheden werkt, niks meer en niks minder.

Fonskuh

Legacy Member
Ik verdien nu netto 1400-1500 + maaltijdcheques per maand. Heb alleen secundair diploma en als arbeider. 38u per week en enorm goeie sfeer.
Dan krijg ik 13e maand en vakantiegeld er nog eens bij en 32 dagen congé.

Daar aan zie je dat een diploma niet vereist is..

systech

Legacy Member
hoeveel jaar ervaring? hoe lang werk je er al?

anders kun je moeilijk vergelijken hé...

Stimpy

Legacy Member
hangt er gewoon vanaf wat je verwachtingen zijn hé.
als je content bent om als arbeider te werken is een diploma idd niet vereist :)

D18

Legacy Member
Fonskuh zei:
Ik verdien nu netto 1400-1500 + maaltijdcheques per maand. Heb alleen secundair diploma en als arbeider. 38u per week en enorm goeie sfeer.
Dan krijg ik 13e maand en vakantiegeld er nog eens bij en 32 dagen congé.

Daar aan zie je dat een diploma niet vereist is..

Dit loon krijg je ook ongeveer (mss iets minder) als je als starter begint met een (universitair) diploma op zak. Na enkele jaren zal deze persoon wel wat meer verdienen dan een arbeider. Dus om door te groeien is een diploma in de meeste gevallen (mits enkele uitz) wel vereist!!

jawadde001

Legacy Member
altijd dat zelfde gezever over wie nu het meest verdient (arbeider of iemand met een hoger diploma...).

Er moeten arbeiders zijn en bedienden. Wil je veel geld verdienen wordt dan zelfstandige...Mijn buurman is kapper (alleenstaande) en heeft een kas van een villa met zwembad...En zo zijn er genoeg voorbeelden. Je zal nooit zoveel verdienen met een bachelor of master.

Reetman

Legacy Member
Om binnen te geraken/ binnen te geraken op een hoger niveau , dan is een diploma in de meeste gevallen vereist, stel hetzo.
Het doorgroeien daarna hangt niet meer af van het diploma, te meer van u prestaties.

Fonskuh

Legacy Member
Heb net mijn eerste jaar werken achter de rug, en ik ben content met mijn loon en uren.
Ik ben wel van plan om later zelfstandig te gaan werken als stielman, of een bvba uit de grond stampen.
Ik wil namelijk geen bureaujob doen, mijn verwachtingen liggen dus niet echt hoog.

Je hebt nu eenmaal arbeiders en stielmannen nodig, wie gaat er anders de huizen enzo doen van de mensen met een diploma? :)

Lolz toch liever een diploma en meer verdienen ze

Het is nog maar mijn eerste jaar, en elk jaar komt er opslag bij. Ik ben heel content van mijn loon en ken er genoeg die jaloers zijn..

Wil je veel geld verdienen wordt dan zelfstandige...Mijn buurman is kapper (alleenstaande) en heeft een kas van een villa met zwembad...En zo zijn er genoeg voorbeelden. Je zal nooit zoveel verdienen met een bachelor of master.

Dit is idd waar, ik ken ook veel zelfstandigen die meer verdienen dan mensen met een hoog diploma. Maar je moet er wel voor werken.

Reptiel

Legacy Member
Fonskuh zei:
Ik verdien nu netto 1400-1500 + maaltijdcheques per maand. Heb alleen secundair diploma en als arbeider. 38u per week en enorm goeie sfeer.
Dan krijg ik 13e maand en vakantiegeld er nog eens bij en 32 dagen congé.

Daar aan zie je dat een diploma niet vereist is..

wat doe je dan voor werk, welke ervaring heb je, hoe lang werk je er al, wat voor werk doe je?

Fonskuh

Legacy Member
Reptiel zei:
wat doe je dan voor werk, welke ervaring heb je, hoe lang werk je er al, wat voor werk doe je?

Monteur en technieker voor een bedrijf dat in de gezondheidssector zit. Dit gaat van producten uittekenen en monteren tot grote aanbestedingen gaan plaatsen in de nieuwbouwen zelf.
Werk er net 1 jaar en had geen ervaring voordien.

Forze

Legacy Member
ge kunt ook gewoon goed zijn in je job, ook blijk geven van verantwoordelijkheid, kennis van zaken, ontdekken dat je wel leiderscapaciteiten hebt & dat je baas dit ook doorheeft. Ken genoeg mensen die zo aan een hogere & beter betaalde job/compleet verschillende job zijn geraakt, ook zonder de meestal "standaard" diploma's.

Mensen veranderen, alsook hun kennis. Ik verdien momenteel ook een stuk meer dan een aantal mensen die dezelfde job doen in mijn firma, en die ook (hogere) diploma's hebben. Ik heb dan ook 8 jaar ervaring in mijn job (ben nu 26) en dat telt ook, zeker bij loonsonderhandelingen. Ik zeg zeker niet dat dit voor iedereen geld, maar imho hangt ook alles af van de persoon zelf.

Fonskuh

Legacy Member
Iemand die ik ken heeft tolk gestudeerd, begonnen aan de kassa in een groothandel en is daar nu bedrijfsleidster..

k995

Legacy Member
Oldskooler zei:
Uitzonderingen, zeker zoiets als veiligheidsinspecteur, betekent niets. En er is niks mis met zijn limiteringen, ipv zo in het belachelijke te trekken. Het gemiddelde profiel van een arbeider is echt niet dat van een veiligheidsinspecteur.
Tja als ik het loon van de secretaresse vergelijk met dat van een gewone arbeider scheelt dat ook amper hoor.

En ik sprak ook nooit dat een arbeider gemiddeld meer verdient ik sprak enkel in het begin.

Meer keuze?, in de meeste gevallen is een diploma gewoon vereist. Als je veel geld wilt verdienen ook, of je zal hard moeten afzien. (mits uitzonderingen)
En dus heb je meer keuze, daarom is een diploma interresant, ook de echt hoge lonen komen meestal met een diploma.

Johnver

Legacy Member
Leeftijd:27
Opleiding:Bachelor Bedrijfsbeheer + Bachelor Lich. Opvoeding
Werkervaring: 3 jaar
Werkgever/Industrie waar je in werkt: Agentuur in kleding
Huidige functie: Account Manager zou je het kunnen noemen, maar is geen officiële titel. Wij zijn een bedrijf waarin ik dezelfde job doe als mijn baas (verkoop, grote klantencontacten) met één administratieve assistente.
Laptop: geen
Vakantiegeld: yep
Vakantiedagen: slechts 20, een grote frustratie
13/14e maand of winstuitkering: 13de maand
GSM: ja
Auto: Saab 1.9 TD Sport Hatch + onbeperkte tankkaart
Andere voordelen(bonus, maaltijdcheques, eindejaarspremie): maximum aan maaltijdchèques + 2 maal per jaar bonus van 1200 euro in 't zwart
Werkweek (hoeveel uren/week): 38u
Maand salaris(bruto): +/-2200
Maand salaris(netto):1350

Oldskooler

Legacy Member
k995 zei:
Tja als ik het loon van de secretaresse vergelijk met dat van een gewone arbeider scheelt dat ook amper hoor.

En ik sprak ook nooit dat een arbeider gemiddeld meer verdient ik sprak enkel in het begin.
Maar dan spelen de omstandigheden weer een rol, een secretaresse verdient idd niet zoveel, maar wel een 9-5 job, geen vuil en zwaar werk. Een gewone arbeider in dezelfde omstandigheden, en voor hetzelfde loon vind je niet zoveel.

En dus heb je meer keuze, daarom is een diploma interresant, ook de echt hoge lonen komen meestal met een diploma.
idd

SlyR

Legacy Member
Reptiel zei:
Dat is idd goed betaald zeker als je geen hoger diploma hebt, wat heb je hiervoor kwa werk dan gedaan en wat was je diploma dan?

4.5€/dag maaltijdcheq = 90€ netto extra, das 1300€ das verdomd goed hoor !

Hiervoor heb ik een jaar en half in de verkoop gestaan, toen had ik maar 1000 euro in de maand, zonder enige extra's.

En van opleiding heb ik Multimediatechnieken gedaan (let wel, middelbaar, geen hoger), ook zoiets dat meestal niet meteen gewenst is. Webdesigners hebben ze ook veel liever met hoger diploma.

Reetman

Legacy Member
Iemand hier die weet hoe je je het best voorbereidt op een interview als SAP consultant.

Ik heb er 3 binnekort :

- Junior SAP netweaver
- Junior SAP IS-U
- Junior SAP Service Delivery / Junior SAP Project Management

Wat zeg je best om "indruk" te maken.
Enige hints/raad ivm met technische testen

Alvast bedankt

PS : Heb geen echte SAP kennis - enkel heel oppervlakkig in aanraking me gekomen

Gromme

Legacy Member
jawadde001 zei:
altijd dat zelfde gezever over wie nu het meest verdient (arbeider of iemand met een hoger diploma...).

Er moeten arbeiders zijn en bedienden. Wil je veel geld verdienen wordt dan zelfstandige...Mijn buurman is kapper (alleenstaande) en heeft een kas van een villa met zwembad...En zo zijn er genoeg voorbeelden. Je zal nooit zoveel verdienen met een bachelor of master.

Ja, maar je hebt ook heel veel zelfstandige die amper een nagel hebben om aan hun gat te krabben.

coillie

Legacy Member
Gromme zei:
Ja, maar je hebt ook heel veel zelfstandige die amper een nagel hebben om aan hun gat te krabben.

als je aan bepaalde voorwaarden voldoet verdien je veel als zelfstandige, de voorwaarden zijn:

- je werkt veel
- je kan het goed uitleggen
- je kan je job naar behoren
- je hebt geen tegenslag
- je werkt niet in een verzadigde sector
- ....
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan