Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Vlak na een opleiding burg. ir. zeker niet. Hetgeen je daar hebt geleerd is helemaal niet relevant ((bijna) allemaal technische vakken)
10j na de opleiding als je wat ervaring opgedaan hebt misschien wel.
Juist daarom. Je moet dus vergelijken of het de moeite is om verder te studeren of niet. En hoe kan je dat doen? Juist door de situatie te bekijken na x,y en z jaar.
Het werk, de omstandigheden ed maken dan weinig uit. Je kan je kreupel werken als arbeider en je kan je naar een burn out werken als bediende .
Dat maakt toch weinig uit? Feit is toch dat je pas na enkele jaren van studies begint te verdienen en dus op achterstand staat? Dat arbeiders in het begin een relatief hoog loon hebben maar dat dit weinig stijgt, dat bedienden wel veel hoger kunnen stijgen en dat in beide gevallen iemand die het goed aanpakt heel goed zijn boterham kan verdienen?
Maar wat is het beste om te studeren om later zelfstandig te zijn?
-bedrijfsmanagement
of
-burgerlijk ingenieur
Die pakis weten ni wa werken is. Die blazen teveel, die werken veel uren, maar die werken ni door.

ah zo... dan ist wel begrijpbaar
ma toch denk ik da ze nog altijd cheaper ne slimme **** kunnen aanpakken

zorg dan maar dat er geen nen P-Magazine of nen Ché in uw bagage zit ....reedle zei:ik ben vandaag voor de 2e keer op gesprek geweest bij jan de nul. Ik mag vertrekken naar saudi arabië van zodra mijn visum en internationaal paspoort in orde is. Ik begin als apprentice stortwerker en verdien 2406€ netto per maand, maar na een half jaar zou ik al een loonsverhoging krijgen. Ik ga voor 6 weken naar ginder, 12u per dag, 7 op 7.
Tga zwaar zijn denk ik, maar ik kijk er al serieus naar uit!

boostah zei:tot er iemand ziek valt en gij na 2 dagen conge diene zijne shift moogt over nemen + uw eigen 6 weken derna (ik ken er die et voorgehad hebben, direct derna hun ontslag aangeboden)

Ja, JDN heeft veel mensen nodigreedle zei:ik ben vandaag voor de 2e keer op gesprek geweest bij jan de nul. Ik mag vertrekken naar saudi arabië van zodra mijn visum en internationaal paspoort in orde is. Ik begin als apprentice stortwerker en verdien 2406€ netto per maand, maar na een half jaar zou ik al een loonsverhoging krijgen. Ik ga voor 6 weken naar ginder, 12u per dag, 7 op 7.

loomo zei:Maar wat is het beste om te studeren om later zelfstandig te zijn?
-bedrijfsmanagement
of
-burgerlijk ingenieur


mickab93 zei:Weet er iemand hoeveel je verdiend als regisseur of monteur (film) want ik wel een zekere toekomst hebben. En is er veel vraag naar regisseurs of monteurs in België?

mickab93 zei:Weet er iemand hoeveel je verdiend als regisseur of monteur (film) want ik wel een zekere toekomst hebben. En is er veel vraag naar regisseurs of monteurs in België?

Nee hoor dat hoeft helemaal niet, arbeider/zelfstandige kunnen ook goed hun boterham verdienen zonder vuilder/zwaarder/langer werk te doen dan bedienden. Dat hangt echt van de persoon af.coillie zei:--> je kan je altijd te pletter werken, maar onafhankelijk van je inzet (burnout kan min of meer, enkel door overdreven inzet en niet omkunnen met stress) zal je als arbeider andere minpunten aan het werk erbij moeten nemen om hetzelfde te halen als een ir. en dan nog...
Dat hoeft niet noodzakelijk hoor, gemiddeld zal een ir meer verdienen maar niet elke ir zal meer verdienen dan elke niet ir hoor. Loon ed is redelijk persoonlijk. Ik heb jaren zonder diploma meer verdient dan mijn broer met diploma . Die is daar nog serieus pissed over--> het maakt toch wel uit, hij vraagt zich af of het een meerwaarde heeft te studeren voor ir of niet? hij gaat er van uit dat het niet zo is, maar houd geen rekening met het feit dat hij bij andere (lagere) functies, andere opofferingen zal moeten doen om hetzelfde te verdienen, of dat hij minder zal verdienen. dat probeer ik hem duidelijk te maken.

k995 zei:Nee hoor dat hoeft helemaal niet, arbeider/zelfstandige kunnen ook goed hun boterham verdienen zonder vuilder/zwaarder/langer werk te doen dan bedienden. Dat hangt echt van de persoon af.
![]()
omdan later minder te gaan verdienen als iemand die int 5de middelbaar met school gestopt is?
Nee hoor dat hoeft helemaal niet, arbeider/zelfstandige kunnen ook goed hun boterham verdienen zonder vuilder/zwaarder/langer werk te doen dan bedienden. Dat hangt echt van de persoon af.
Dan mag je me toch de personen/ bedrijven eens geven waar een arbeider meer verdient dan een bediende,
Die geen gevaarklijke dingens doet, 9-5 werkt,
geen ploegen /nacht/weekend systeem of bonussen
Simpele arbeider ni mee ni minder. dus geen extreme specialisaties of dergerlijke toetstanden..
bediende statuut/loon > arbeider statuut/loon
Indien men met zelfde gegevens werk, Werkomstandigheden,.. leeftijd en dergerlijke
Waarom is dat Diploma anders zo belangrijk he omdan later minder te gaan verdienen als iemand die int 5de middelbaar met school gestopt is?

Waarom MOET je arbeider worden? Zelfstandige of zelfs bedielde kan ook hoor, zelfs zonder diploma. De vraag was toch of het nuttig is om door te studeren?coillie zei:--> ja maar dat is de vergelijking niet, ik maak de vergelijking tussen een beroeps/technisch geschoold arbeider (tot 18j studeren) en een burgie (23j studeren).
Tja waarom niet een roodharige als je toch bzig bent aan het limiteren.nzr zei:Dan mag je me toch de personen/ bedrijven eens geven waar een arbeider meer verdient dan een bediende,
Die geen gevaarklijke dingens doet, 9-5 werkt,
geen ploegen /nacht/weekend systeem of bonussen
Simpele arbeider ni mee ni minder. dus geen extreme specialisaties of dergerlijke toetstanden..
Onzin, bediende alsook arbeider varieert enorm. Sommige beginnen aan minimumloon andere aan 3-4000 .bediende statuut/loon > arbeider statuut/loon
Indien men met zelfde gegevens werk, Werkomstandigheden,.. leeftijd en dergerlijke
Waarom is dat Diploma anders zo belangrijk heomdan later minder te gaan verdienen als iemand die int 5de middelbaar met school gestopt is?
![]()
Uitzonderingen, zeker zoiets als veiligheidsinspecteur, betekent niets. En er is niks mis met zijn limiteringen, ipv zo in het belachelijke te trekken. Het gemiddelde profiel van een arbeider is echt niet dat van een veiligheidsinspecteur.k995 zei:Tja waarom niet een roodharige als je toch bzig bent aan het limiteren.
Ex-Collega werkt als veiligheidsinspecteur bij bayer, dus geen shiften, geen gevaarlijk werk,... Die verdient om te beginnen (met 1 jaar ervaring)100euro minder dan mij . Wat dus wel wat hoger is als de gemiddelde startersloon van een bediende.
Heeft niets te maken, met de quote. En sowieso ligt het gemiddeld loon hoger van bedienden.k995 zei:Onzin, bediende alsook arbeider varieert enorm. Sommige beginnen aan minimumloon andere aan 3-4000 .
Meer keuze?, in de meeste gevallen is een diploma gewoon vereist. Als je veel geld wilt verdienen ook, of je zal hard moeten afzien. (mits uitzonderingen)k995 zei:Dimploma is belangrijk omdat je daar meer keuze in kan hebben . Om het extreem te houden: als je dan nog arbeider of zelfstandige wil worden: kan perfect. Omgekeerd is moeilijker.
maar voor geld hoef je het voor veel diploma's niet te doen hoor, een diploma is niet zaligmakend hoor.
SlyR zei:1600 bruto, 1209 netto en maaltijdcheques (5,58 euro waarvan 1 euro per maaltijdcheque door mij betaald). En ik werk 37,5 uren per week. Daarbij krijg ik dan nog hospitalisatieverzekering. Al bij al vind ik dat zeker niet slecht!
Ik werk daar nu bijna 6 maand als webdesignster, grafisch ontwerpster, helpdesk, informaticus en administratief bediende zonder ervaring in die sector.
Reken dan nog dat ik 22 jaar ben zonder hoger diploma.
Leuke collega's, supersfeer en ik doe mijn werk supergraag!
Ik ben content!![]()