Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
zarathustra zei:Ik vraag me toch altijd af waarom mensen die minder slim zijn zo'n aanstoot nemen als dat ook zo wordt gezegd. Als iemand tegen mij zegt 'hey, gij zijt minder sportief dan die kerel'. Dan ga ik ook niet beginnen zeggen ' jamaar ik heb wel snellere hersencellen, of ik kan wel beter de piano spelen, of whatever'. Leer toch eens het onderscheid te maken tussen al die dingen, slim en dom is geen waardeoordeel slechts de specificatie van 1 karakteristiek.
Dus ja mensen in bepaalde richtingen/opleidingen zijn over het algemeen dommer dan andere. En weet ge wat ? Mensen die in een voetbalteam zitten eh die zijn over het algemeen betere voetballers dan volleybalspelers. *exact* hetzelfde.

coldplayke zei:Ze zeggen niet 'minder slim' he, ze zeggen vaak genoeg gewoon 'dom'![]()
Riverdale27 zei:Uwe "*exact* hetzelfde" hebt ge fout geschreven denk ik, dat moet zijn: "*HELEMAAL NIET* HETZELFDE".
Een voetballer wordt getrained in voetbal, een volleyballer in volleybal. Dat is dus logisch dat een voetballer beter is in voetbal en omgekeerd. Als ge dat doortrekt naar ASO vs. TSO, dan kunt ge gerust zeggen dat een ASOer beter is in integralen oplossen en een TSOer beter is in boekhouden. Maar dat wil absoluut NIET zeggen dat ASOers slimmer zijn dan TSOers. Dat is niet "exact" hetzelfde, maar dat is zelfs helemaal wat anders!
Slimmer en dommer is bullshit. Hoe beoordeelt ge zoiets?
Wist ge trouwens dat iedereen van 18 jaar eigenlijk maar een stomme kloot is?![]()
zarathustra zei:En ik weet dat het niet leuk is maar dommer en slimmer zij nu eenmaal in onze maatschappij gradaties om aan te geven hoe goed iemand is in het opnemen van kennis.
tommie314 zei:Mensen die zeggen dat ze ASO doen zijn meestal de domste uit het ASO.
De slaagkansen zijn sterk gecorreleerd met de kenmerken van de studenten en
de scholen waar zij hun vooropleiding genoten: mannen, niet-Belgen,
beursstudenten, afgestudeerden van een zwakkere ASO-richting, TSO en
BSO, komende uit GOK-scholen uit de grootstad hebben significant lagere
slaagkansen.
[...]
Studenten uit ASO richtingen hebben opmerkelijk hogere slaagpercentages dan
studenten uit niet-ASO richtingen.
kney zei:Met deze voorkennis sta je mijlenver voor op iemand die van ASO komt en een informatica opleiding gaat volgen in het hoger of universiteit. De slaagkansen weet ik niet hoe die liggen, maar ik heb door mijn opleiding niet al te veel moeten doen.
kney zei:Ook de uitspraak "de gemiddelde TSO/BSO'er is dommer dan de gemiddelde ASO'er" vind ik wat raar.
Ik heb bijvoorbeeld ervoor gekozen om TSO te gaan doen en zo zullen er ook wel meer TSO/BSO'ers zijn. Omdat ze het leuker vinden dan al die theorie.
zarathustra zei:Ik vraag me toch altijd af waarom mensen die minder slim zijn zo'n aanstoot nemen als dat ook zo wordt gezegd. Als iemand tegen mij zegt 'hey, gij zijt minder sportief dan die kerel'. Dan ga ik ook niet beginnen zeggen ' jamaar ik heb wel snellere hersencellen, of ik kan wel beter de piano spelen, of whatever'. Leer toch eens het onderscheid te maken tussen al die dingen, slim en dom is geen waardeoordeel slechts de specificatie van 1 karakteristiek.
zarathustra zei:ok 'boekenkennis' nu goed ? >.> Ik dacht dat de implicatie duidelijk was afgaande op de rest van wat ik zei
Ohja goed weerom de definitie trachten te veranderen, nuttig heeft niks te maken met moeilijk. Want weerom zeg ik dan 'zeg je hetzelfde over sport, muziek, kunst, etc? '
Alsook, nuttig is relatief.
.kney zei:Met deze voorkennis sta je mijlenver voor op iemand die van ASO komt en een informatica opleiding gaat volgen in het hoger of universiteit. De slaagkansen weet ik niet hoe die liggen, maar ik heb door mijn opleiding niet al te veel moeten doen.
Riverdale27 zei:Laat ik het zo zeggen: voor elke discipline of elk vak waarvoor gij kunt vinden dat ASOers beter zijn dan TSOers, vind ik een vak of discipline waarin TSOers beter zijn dan ASOers.
Maar dan gaat gij natuurlijk weer zeggen dat alle vakken waarvoor gij kunt bewijzen dat ASOers beter zijn, ook net de belangrijkste vakken zijn.
Riverdale27 zei:Laat ik het zo zeggen: voor elke discipline of elk vak waarvoor gij kunt vinden dat ASOers beter zijn dan TSOers, vind ik een vak of discipline waarin TSOers beter zijn dan ASOers.
Maar dan gaat gij natuurlijk weer zeggen dat alle vakken waarvoor gij kunt bewijzen dat ASOers beter zijn, ook net de belangrijkste vakken zijn.
En zo blijven we rond de carousel draaien.
Ik wil wel even vermelden dat er nog geen sluitend wetenschappelijk bewijs is dat het bestaan van talent bevestigt.zarathustra zei:dus er is ook niet zoiets als goede zanger en slechte zanger? Mooi kunnen tekenen en crappy tekenen, etc etc
En ja die mensen worden getrained maar jij gaat precies uit van het het beginsel dat iedereen alles evengoed kan leren als iedereen anders. Dat is totaal niet het geval. Mensen hebben talenten en in veel gevallen ( niet alle, ik spreek hier steeds over gemiddelden) zal een profvoetballer meer talent hebben om te voetballen dan random kerel in provinciale bijvoorbeeld. Om de gradatie dan zo te maken.
zarathustra zei:en uw punt is irrelevant omdat praktisch iedereen hier altijd spreekt over 'de gemiddelde persoon'. Nooit over 1 specifiek individu.
En zelfs al zouden ze dat doen, waarom zou die uitspraak belangrijk zijn? Al zegt iedereen tegen random TSO persoon ' jij bent dommer dan een ASO leerling'. Dat zal die TSO persoon toch niet tegenhouden van te gaan doen wat ie wilt doen eh. Of iets veranderen aan de kansen die hij heeft.
Ik wist dat dom relatief is, maar overdrijven is niet nodig. Dom is volgens mij een iq richting 90 of lager. Of iemand die niet logisch/helder kan denken zoals senioren.NotoriousP zei:Heb ik ook nooit gesnapt, de helft van de bevolking heeft een lagere intelligentie dan gemiddeld en is dus eigenlijk dom. Sinds wanneer is het een belediging om bij 1 helft van een bevolking te horen? (binnen tikkertje voor de flaminganten onder ons)
Riverdale27 zei:De definitie van dom is "van weinig verstand getuigend".
Nogmaals, hij zei 'dommer'. Hij heeft nergens 'dom' gezegd (groot verschil).Het heeft gewoon allemaal met DOM of NIET DOM te maken.
Gij, mijn beste, getuigt met dergelijke uitspraken inderdaad van weinig verstand. No offence though.
bij ASO is de leerstof gewoon altijd moeilijker.Riverdale27 zei:Maar dan gaat gij natuurlijk weer zeggen dat alle vakken waarvoor gij kunt bewijzen dat ASOers beter zijn, ook net de belangrijkste vakken zijn.

Kandul zei:Ik wil wel even vermelden dat er nog geen sluitend wetenschappelijk bewijs is dat het bestaan van talent bevestigt.
Diegenen die het verst geraken in hun professionele carrière zijn overigens meestal niet de meest 'getalenteerden', maar zij die het hardst werken. Ik trek jouw profvoetballer vs voetballer in provinciale voorbeeld dan ook serieus in twijfel.