Chilliewillie88
Legacy Member
Flawless zei:Statistieken zeggen wel iets totaal anders en die betekenen een heleboel meer dan die onzin dat jij uitkraamt![]()
lol idd
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Flawless zei:Statistieken zeggen wel iets totaal anders en die betekenen een heleboel meer dan die onzin dat jij uitkraamt![]()
YaMo zei:Je zegt toch net zelf dat je een uitzondering bent...
glashelder zei:studiementaliteitswaarden (leuk scrabblewoord)


Statistieken zeggen helemaal niks, ze nemen alleen waar. (Overigens zou het slaagpercentage 0% moeten zijn voor TSO'ers op universitair niveau om daar zo'n conclusie uit te gaan trekken.) Dat mensen dat niet snappen, ligt niet aan de schuld van de statistiek zelf hébaekie zei:Maar als het aan de statistieken ligt, zijn de uitzonderingen direct afgeschreven als naar univ willen.

Dan heb je automatisch gewonnenMatt. zei:Dat past niet op een scrabblebord, te lang.![]()

baekie zei:Maar als het aan de statistieken ligt, zijn de uitzonderingen direct afgeschreven als naar univ willen. Indertijd op die sidinbeurzen ook. Wanneer je als TSO-student info vraagt over een universitaire opleiding, zeggen ze nogal snel op een vriendelijke manier dat je er te dom voor bent.
sparks zei:Natuurlijk is de voorbereiding wel verschillend.
Heb je nog voorbeelden buiten IW, want je zei "veel".
informaticabeheer ook nog. is toch moeilijker dan pak humane wetenschappen. dat is echt een flutrichting.Bluewings zei:In TSO zijn er denk ik 3 richtingen die zeker niet moeten onderdoen ten opzichte van ASO.
-Industriële Wetenschappen
-Techniek-Wetenschappen
-Biotechnische Wetenschappen
ik ken zelfs ene die van 7 bso komt en nu in universiteit zit.Flawless zei:Aan sommige richting, JA.
X die uit pakweg Handel => Handelsingenieur gaat is bijna zeker dat hij gewoon gaat falen. Y die uit Industriële Wetenschappen => Chemie gaat heeft pakweg meer kans om te slagen dan X, hoewel hij veel minder slaagkansen heeft dan zijn medeleerlingen die meestal uit Wetenschappen Wiskunde komen in dit voorbeeld. Is toch niet moeilijk? Er zijn er mensen geweest dat threads starten, die van Verzorging komen en Geneeskunde wilden studeren. Ze konden de -dt regel amper en zinsconstructie was onbestaande. Even serieus blijven e :ironic: Motivatie is 1 ding, maar inzicht kan je niet kweken. En inb4 flame, richtingen als Rechten of Geschiedenis hebben nu eenmaal veel minder voorkennis en inzicht nodig dan pakweg Ir. of Fysica.
Ik zou informaticabeheer eerder een beetje lager inschatten (No offence).bootstrap zei:informaticabeheer ook nog. is toch moeilijker dan pak humane wetenschappen. dat is echt een flutrichting.
Ik kan mijn plan wel trekken in wiskunde maar ik zal er nooit in uitblinken. Hoe groot mijn motivatie ook zou zijn om kwantumfysica onder de knie te krijgen, ik zal het nooit deftig kunnen. Ellen1989 zei:Ik denk dat de TSO-richtingen hier wat overschat worden. IW heeft inderdaad een goeie basis wiskunde + wetenschappen. Maar qua talen en andere vakken is het niveau wel lager dan bij een ASO-richting alsk pakweg ww8, die de wiskunde, wetenschappen + zwaardere taalvakken, geschiedenis enzovoort hebben...
bootstrap zei:informaticabeheer ook nog. is toch moeilijker dan pak humane wetenschappen. dat is echt een flutrichting.
bootstrap zei:ik ken zelfs ene die van 7 bso komt en nu in universiteit zit.
Flawless zei:Iedereen kent wel iemand die erdoor is geraakt komende van een 'lagere' richting, maar waar zijn de verhalen van de TSO/BSO'ers die zwaar op hun bek zijn gegaan? Die worden natuurlijk nooit verteld![]()
+ ene kennen die van 7 BSO naar unief gegaan is, welke richting? Pol & Soc is ook unief en daar moet je niet bepaald een IQ van 130 bezitten.
handel is 2 uur wiskunde hoor.Bluewings zei:Ik zou informaticabeheer eerder een beetje lager inschatten (No offence).
Omdat informaticabeheer een richting is waar je stage moet doen en "maar" 4u wisk is. Bijvoorbeeld handel heeft ook 4u wisk.
En ik dacht dat informaticabeheer ook al gericht is om achter secundair al te kunnen gaan werken.
Flawless zei:Iedereen kent wel iemand die erdoor is geraakt komende van een 'lagere' richting, maar waar zijn de verhalen van de TSO/BSO'ers die zwaar op hun bek zijn gegaan? Die worden natuurlijk nooit verteld![]()
+ ene kennen die van 7 BSO naar unief gegaan is, welke richting? Pol & Soc is ook unief en daar moet je niet bepaald een IQ van 130 bezitten.
YaMo zei:+ in het hoeveelste jaar?
In het eerste kan iedereen met een diploma secundair onderwijs zich inschrijven.
bootstrap zei:handel is 2 uur wiskunde hoor.
in ons secundair toch.
ik heb nergens gezegd dat hij geslaagd was hoor.
1ste jaar trouwens.