Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
tommie314 zei:Waarom ben je als 25-jarige benadeeld tov een 20-jarige om te studeren? Welke extra kosten heb jeHet enige verschil dat ik kan bedenken is het kindergeld, maar alsof die 86 euro per maand het verschil gaat maken
![]()
ryoudragon zei:klotesysteem? Zeg maar: een goed systeem om de "eeuwige studenten" die toch nergens door geraken eindelijk op de arbeidsmarkt te smijten.
Daarbij, je begint echt wel met een hoog aantal studiepunten, meer dan genoeg om 3 jaar te verkwisten.
Vroeger (ik spreek van 3 jaar terug) was het ook zo dat als je van de Unief naar de hogeschool ging, je sp terug op 140 werden gezet, ik heb gehoord dat dit tegenwoordig al is afgeschaft, gelukkig.

Fliblit zei:Da's nogal ongenuanceerd eh![]()
ryoudragon zei:hoedat? 3 jaar studeren en nog altijd geen volledig jaar hebben uitgedaan, kan gewoon niet. punt. Zo'n mensen zouden ze zonder boe of ba op de arbeidsmarkt moeten smijten.
Gekke_Koerd zei:Dit zou dan geen democratie zijn of het hebben van vrijheid (en het 'recht om te studeren')
Het moet nog altijd de burger zijn die zelf mag kiezen of hij naar arbeidsmarkt wil stappen, niet de staat.
Ik zie nog liever iemand die 6 jaar gedaan heeft over zijn bach dan iemand die na het middelbaar al begint met zijn uitkering te regelen (heb het allebei al gezien)
power to the people!
Gekke_Koerd zei:Dit zou dan geen democratie zijn of het hebben van vrijheid (en het 'recht om te studeren')
Gekke_Koerd zei:power to the people!
ryoudragon zei:hoedat? 3 jaar studeren en nog altijd geen volledig jaar hebben uitgedaan, kan gewoon niet. punt. Zo'n mensen zouden ze zonder boe of ba op de arbeidsmarkt moeten smijten.
NotoriousP zei:Recht van studeren is niet hetzelfde als recht van studeren op kosten van de belastingbetaler.

ryoudragon zei:maar het leven is niet eerlijk, een levensles voor iedereen!
ad:OF 20 falende studenten sponsoren, voor die ene student die WEL zijn best wil doen maar niet kan, OF ze niet sponsoren, en 19 rotte appels zo eindelijk van de baan krijgen, maar in het proces wel die ene brave leerling steunen? De keuze is rap gemaakt e.
Ik ben heel mijn middelbaar gestraft geweest (samen met de rest van de klas) voor de fouten van die enkele eikels uit mijn klas. Tjah, jij draagt de gevolgen van anderen, it's as simple as that.
ad: je draagt de gevolgen van wat anderen gedaan hebben - maar toch niet alles? Dat kan toch niet? Waar leven we dan, als je dat kan aanvaarden?Fliblit zei:Zo fatalistischad: je draagt de gevolgen van wat anderen gedaan hebben - maar toch niet alles? Dat kan toch niet? Waar leven we dan, als je dat kan aanvaarden?

mla zei:Hou er rekening mee dat de 1-jarige masters verlengt worden naar 2 jaar, dus dan ben je 28 als je afgestudeerd bent.
The reader zei:Hoe masters worden 2 jaar? dat is toch enkel als je een schakelprogramma of voorbereidingprogramma volgt?
Anders is een master toch een jaar vanuit een academische opleiding?
Dat klopt, maar dat recht wordt je in zekere zin ontzegd doordat het zelfs helemaal niet mogelijk is om volledig voor jouw eigen studiekosten te betalen. Zie het maximumbedrag dat een hogeschool of universiteit mag vragen.NotoriousP zei:Recht van studeren is niet hetzelfde als recht van studeren op kosten van de belastingbetaler.
Kandul zei:Dat klopt, maar dat recht wordt je in zekere zin ontzegd doordat het zelfs helemaal niet mogelijk is om volledig voor jouw eigen studiekosten te betalen. Zie het maximumbedrag dat een hogeschool of universiteit mag vragen.
ryoudragon zei:Mag ik weten wat dat maximumbedrag is?
Ik ben er zeker van dat mijn richting er schromelijk over gaat...
[url=http://www.ond.vlaanderen.be/hogeronderwijs/studeren/leerkrediet/nieuwestudent.htm#17]Bron[/url] zei:Ik heb onvoldoende leerkrediet. Kan ik dan nog wel een opleiding volgen?
Ja. Als je onvoldoende leerkrediet over hebt, beslist de instelling zelf of je nog kan inschrijven. Als de instelling je toestemming geeft tot inschrijving, dan kan zij wel een verhoogd studiegeld vragen voor de studiepunten waar je geen leerkrediet meer voor hebt. Dat verhoogde studiegeld kan ten hoogste het dubbele van het normale studiegeld zijn.
Kandul zei:Ik doel hier op het maximum inschrijvingsbedrag, dat mag maximaal het dubbele van het normale inschrijvingsgeld bedragen.

ryoudragon zei:Mag ik weten wat dat maximumbedrag is?
Ik ben er zeker van dat mijn richting er schromelijk over gaat...