Kandul zei:
Blijf maar ontkennen zelfs nadat ik je een duidelijk tegenvoorbeeld heb gegeven.
je hebt geen tegenvoorbeeld gegeven, ik ken de kinderbijslagwetgeving best wel goed om dat te weten nog voor je het aanhaalde. Kinderbijslag is voor de personen die voor het kind zorgen (in regel de ouders), zo is het wettelijk bepaald. De uitzonderingen bevestigen de regel

. Vroeger was er zelfs geen recht op kinderbijslag voor het kind dat alleen woonde. Indien het kind alleen woont, wordt de kinderbijslag van het leefgeld/onderhoudsgeld afgetrokken
Kandul zei:
Dus de bepalende factor is volgens jou op eigen benen kunnen staan? Op 18jarige leeftijd word je namelijk ook verwacht op eigen benen te kunnen staan.
nee, wettelijk word je verwach op je eigen benen te kunnen staan nadat:
- ofwel jebewezen hebt een voldoende inkomen te kunnen krijgen
- ofwel je ouders je voldoende kansen gegeven hebben om te studeren (waarbij 1x buizen absoluut normaal wordt geacht).
Pas dan eindig de onderhoudsplicht van de ouders en sta je op je eigen benen. Iemand die een vakantiejob doet terwijl hij studeert, zelfs al is het een grote, staat nog niet op eigen benen.
Kandul zei:
Kindergeld gedurende een periode van 25 jaar, ongeacht of dit in een keer opgenomen wordt of in meerdere delen.
dan zou men die 25 jaar sterk moeten inkorten, gezien de gemiddelde leeftijd tot wanneer men kinderbijslag gebruikt wss maar 20 jaar is, lijkt me ook geen goed idee. En zie jij iemand van 40 jaar nog kinderbijslag krijgen als hij terug studeert? Lijtk me duidelijk dat dit niet de bedoeling is van het systeem.
Wat jij eigenlijk wil, is nu al perfect geregeld door studiebeurs. Daar staat géén leeftijdslimiet op en levert, bij afwezigheid van inkomsten, een studiebeurs op die veel groter is dan die 200 euro / Maand. Als je natuurlijk inkomsten hebt, krijg je geen studiebeurs, net zoals je dan ook geen kinderbijslag kan krijgen.