Wolfskin
Legacy Member
smartphone en Proximus generation connect (3G/2gig voor 20 euro) en dan je smartphone gebruiken als hotspot, problem solved.glashelder zei:Inkorten
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
smartphone en Proximus generation connect (3G/2gig voor 20 euro) en dan je smartphone gebruiken als hotspot, problem solved.glashelder zei:Inkorten
zarathustra zei:En wie zijn fout zou dat dan zijn ? Dat is toch totaal geen arguement om te zeggen dat het onderwijs duur is ? Alleen dat die persoon een beetje simpel is.


ryoudragon zei:Over de gehele laptopdiscussie: in principe moet het zo zijn dat een onderwijsinstelling zelf computers beschikbaar stelt, maar in praktijk is het vaak haast onmogelijk om zonder laptop te studeren.
praktijk: mijn school heeft 72 (half kapotte) pc's voor 5000 man.
ryoudragon zei:En als je op kot zit, heb je sowieso een laptop nodig, of je kunt je werk niet maken 's avonds

NotoriousP zei:Aan de KUL is de bib nochtans open tot 22.00![]()
NotoriousP zei:Aan de KUL is de bib nochtans open tot 22.00![]()
Fliblit zei:Elke dag? Aan de KULAK is dat enkel in de blok / examens. Openingsuren: Openingstijden – KU Leuven Kulak

NotoriousP zei:Uw schooltje is eerder de uitzondering dan de regel om een laptop te verplichten hoor...
Vandaar dat universiteiten computerlokalen hebben die voor iedereen beschikbaar zijn, alsook computers in de bib.
ryoudragon zei:journalistiek aan de Arteveldehogeschool in Gent.
Wij zijn nu verplicht een reis naar het buitenland te doen. We moeten 250 euro betalen voor gastgezin (5 nachten) en verzekering.
Je zou denken dat die BOM geld ook zou dienen voor het huur van materiaal daar, maar nee:
Camera en laptop van school mogen we mits waarborg ZELF meesleuren naar daar (oh joepie =.=) en middageten, vervoer, internet, telefoneren (voor interviewees te contacteren) moeten we allemaal zelf betalen. Dus ja, ook het vliegtuig naar daar etc.
Ik zal al rap aan 600 euro zitten. Ik kan dat nu wel betalen, maar ik vind het gewoon frappant dat de school eist dat je zo'n belachelijk dure reis maakt. Doe je niet mee, kun je niet afstuderen, een vervangende taak hier ten lande kun je ook niet krijgen.
Ik vind ze ook niet consequent. We zijn verplicht om in gastgezinnen te verblijven en daar belachelijk veel te veel voor te betalen, maar vervoer moeten we wel maar zelf regelen en betalen. Als we het ene zelf moeten regelen, dan ook het andere e. Ik kan voor 250 euro een mooie hotelkamer huren, midden in de stad. :/
Ik vind het bizar dat er geen maximumprijs is aan kosten die je mag uitgeven aan materiaal/reisjes OF dat er geen wettelijke regeling bestaat die een vervangende taak eist voor studenten die zo'n reis niet willen of kunnen meedoen. =.="

Wolfskin zei:smartphone en Proximus generation connect (3G/2gig voor 20 euro) en dan je smartphone gebruiken als hotspot, problem solved.

glashelder zei:Dan heb je internet, maar geen laptop of PC. Ik ga geen paper schrijven met m'n GSM hé![]()
zarathustra zei:Mja maar er is geen enkele reden waarom je een dure laptop zou nodig hebben om een paper te schrijven. voor 100 euro ben je gesteld met een 2de hands.
glashelder zei:Ik had het ook niet meteen over hoe duur of goedkoop een laptop moet zijn (mijne zijn altijd de goedkoopste, zo van rond de €500), maar dat het dus wel nodig is.

zarathustra zei:Aks je het van thuis wil doen, maar je kan perfect een paper in de pc klassen schrijven. Het is natuurlijk niet ideaal, maar wel mogelijk![]()
"Zo'n dingen kan je dan bijvoorbeeld wel in een bibliotheek doen, maar da's wel allemaal een beetje omslachtig. De dichtsbijzijnde bibliotheek is dan een half uur verder, dan check je niet even snel je UGentmail of zo."
En dan mag je hopen dat ze er geen les hebben 
glashelder zei:Dat zeg ik toch ook?"Zo'n dingen kan je dan bijvoorbeeld wel in een bibliotheek doen, maar da's wel allemaal een beetje omslachtig. De dichtsbijzijnde bibliotheek is dan een half uur verder, dan check je niet even snel je UGentmail of zo."
Vanuit hier is "de pc-klas" 1,5 uur verderopEn dan mag je hopen dat ze er geen les hebben
![]()
Ik heb nogal de neiging om uren aan een stuk door te willen werken en liefst zoveel mogelijk in één keer te willen doen, en dat doe ik dus graag 's nachts (rustig, stil, niemand die mij stoort omdat het eten klaar is of weet ik veel) of in het weekend (ik moet nergens naartoe en kan een hele middag werken).zarathustra zei:Mja ok maar ik vermoed dat je in zo'n gevallen die paper gaat schrijven als je les hebtt gehad in de buurt enzo.
Je bent dan al gebonden aan openingsuren, reistijden en andere onzin. Het is zoals je zelf zegt: er zijn alternatieven, alleen is het gemakkelijker om het thuis te kunnen doen. Dat was dus ook mijn hele punt
Ook zoals "even Minerva checken", ja, dat kan je op zich ook doen met je gsm, maar dan moet je al een smartphone hebben of toch een gsm met mogelijkheid tot internettoegang en daar betaal je dan ook weer een meerprijs voor, natuurlijk.
glashelder zei:Dan heb je internet, maar geen laptop of PC. Ik ga geen paper schrijven met m'n GSM hé![]()
sparks zei:Je gebruikt je gsm als hotspot voor je laptop.
Niet specifiek over mij, dat was misschien niet duidelijk.glashelder zei:Dan heb je internet, maar geen laptop of PC. Ik ga geen paper schrijven met m'n GSM hé![]()
Vincort zei:De vaste pc's klaar voor internet haal je hier gratis van het forum...
glashelder zei:Ik had het ook niet meteen over hoe duur of goedkoop een laptop moet zijn (mijne zijn altijd de goedkoopste, zo van rond de €500), maar dat het dus wel nodig is.