gStar
Legacy Member
Pariah zei:idd waarschijnlijk zijn er veel kandidaten. of misschien gaan ze in verlof?![]()
Kan mij moeilijk voorstellen dat een computerwinkel (excellent-Shop) Mee in bouwverlof gaat

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Pariah zei:idd waarschijnlijk zijn er veel kandidaten. of misschien gaan ze in verlof?![]()

Waarmee heb je u dan nog laten vangen?Brython zei:Ivm dat glas water... Ik vind dit eigenlijk gewoon zo raar.
Als je nu echt geen dorst hebt?
Ik ging daarnet bij Hays langs voor een gesprek en het was 9 uur 's morgens. Ik kom dus net terug van mijn ontbijttafel. Ik heb dan ook vriendelijk bedankt voor een glas water (gewoon puur instinctief omdat ik écht geen zin had om te beginnen drinken). Maar op het moment dat ik de woorden nog maar zei dacht ik terug aan de tip hier op het forum. Ik heb dus allicht een slecht figuur geslaan van bij het begin maar goed ja. Het was gelukkig maar voor een vakantiejob en zie dit als een test voor volgend jaar.
Enige jammere is, dat ze achteraf (na het gesprek) zei dat ze alle opmerkingen die ze uittypte in de database ging zetten voor eventueel naar de toekomst toe. Vind ik wel een mindere aangezien ik mij nog eens heb laten vangen door andere vragen (was er eigenlijk totaal niet op voorbereid aangezien de persoon met wie ik moest spreken afwezig bleek te zijn en die ging mij normaal gewoon info geven ipv te ondervragen). Maar goed, ze zei achteraf dat de vakantiejob normaal geen probleem zou zijn. Al ging ik wel met gemengde gevoelens naar buiten!
curlbro zei:Waarmee heb je u dan nog laten vangen?
Amai ze, als ze u al wegsturen op een studentenjob... Ik ben nooit op gesprek moeten gaan bij zo dingen.
.
. Enfin, kga mij vanaf nu nooit meer laten vangen denk ik. Maar het leek mij (voor ik het forum hier las) eigenlijk eerder de regel om geen drank te aanvaarden maar bon
.Brython zei:Ik zeg het, het was voor mij gewoon puur instinctief. Ik had écht geen dorst. En ik had me ook helemaal niet voorbereid op zo'n gesprek. Aan de telefoon was gewoon gezegd dat ik wat info ging krijgen over de job maar eigenlijk weet ik daar nog steeds niets van. Ze hebben nu gewoon mijn gegevens in de database opgeslaan en morgen zou ik een telefoontje krijgen.
Maar ze zei achteraf dat ze geen problemen ziet en normaal gezien heb ik de job wel.
Is 2e keer dat ik voor een vakantiejob zo een gesprekje heb. Niet te vergelijken als een echt interview denk ik maar toch een goede eerste leerschool denk ik. Enfin, kga mij vanaf nu nooit meer laten vangen denk ik. Maar het leek mij (voor ik het forum hier las) eigenlijk eerder de regel om geen drank te aanvaarden maar bon
.
Denk nu zelf ook wel dat het niet zoooo erg is als je hier nee tegen zegt. Stel bv. dat ze je koffie aanbieden en je lust geen koffie (dat heb ik dus voor). Kan ik toch moeilijk een koffie gaan drinken...
curlbro zei:Ik zou altijd drank aanvaarden, ik zou niet weten waarom niet.
En zelfs als je de drank niet lust, drink je het maar een keer tegen uw goesting.
Y-Ssin zei:Ik doe (bijna) altijd hetzelfde aan:
-casual schoenen, nu zijn het bruine van stof
-jeans
-gekleed hemd, lichtjes klassiek, wel nooit effen
-een vestje
Heb je niet slecht aan gedaan hoor, wat de directie zal dragen kan jij immers niet voorspellen. Voor uw functie zou ik toch in pak gaan, zeker als je een afspraak met de directie hebt.Iwillrocku zei:Wat dragen jullie eigenlijk op een sollicitatiegesprek voor een technische functie?
Had gisteren sollicitatie bij een KMO machinebouw. Solliciteerde voor de functie programmeur en elektrisch tekenaar. Nu zat ik daar totaal uitgedost in pak met stropdas, omdat ik gezien had dat de managers met een stropdas op foto staan op de site. Daar toegekomen had de general manager een jeans aan met een hemd met paar knoopkes los. Het hoofd van het studiebureau had een jeans met T-shirt aan.
Nu twijfel ik voor mijn andere sollicitaties of ik in een nette effen blauwe jeans zou gaan met hemd. Of terug in pak. Het is voor een functie als technisch medewerker in klein bedrijf.
Ik blijf jeans risky vinden, toch als je de omgeving niet kent. Voor een arbeidersfunctie zou ik het nog begrijpen, voor bovenstaande functie (programmeur) vind ik het te casual. Beter overdressed gaan, zal niemand u kwalijk nemen. In jeans toekomen waar men het niet gewend is zal minder goed ontvangen worden.Y-Ssin zei:Ik doe (bijna) altijd hetzelfde aan:
-casual schoenen, nu zijn het bruine van stof
-jeans
-gekleed hemd, lichtjes klassiek, wel nooit effen
-een vestje
En gewoon zelfzeker overkomen, u op uw gemak zetten (lees: niet over je stoel hangen
) en rustig antwoorden. Voorover zitten zou mij een gevoel geven van krampachtigheid, liever relax zitten ;-)Haha dat niet, feittom1 zei:Nu moet je mij toch eens een bedrijf zeggen waar technische tekenaars en programmeurs in maatpak rondlopen.
maar ik plaats dat niet meer onder een arbeidersfunctie en zou dan aanraden om in maatpak te solliciteren. Mijn ma zit in HR en heeft dezelfde mening, zeker als het een gesprek met de directie betreft. Al zal het natuurlijk nooit een exacte wetenschap zijn.curlbro zei:Ik zou altijd drank aanvaarden, ik zou niet weten waarom niet.
En zelfs als je de drank niet lust, drink je het maar een keer tegen uw goesting.

).Jeffer1980 zei:Wel natuurlijk beter geen das dan zo overduidelijk de das van je pa van de jaren 70...
. Maar sowieso, ik denk dat het belang van de das echt steeds meer aan belang inboet dan vroeger.