Even mijn traject beschrijven:
1-4 middelbaar: Latijn-wisk: Uiteindelijk met 70% op wiskunde, puur op talent, niet op leren.
5-6 middelbaar: Humane wetenschappen: 3 uur wiskunde, geslaagd met rond de 90% zonder te leren. De wiskunde van die 2 jaar was van een enorm laag niveau.
prof bach journalistiek: vlot geslaagd (relatief simpele inhoudelijke richting, met wel veel werk), niets met getallen gedaan
schakeljaar bedrijfscommunicatie: met de hakken over de sloot op alle vakken en een 10 'gekregen' van de prof statistiek hoewel ik er niets van snapte. De man was duidelijk niet akkoord met een bepaald iets binnen de opleiding, waardoor ie eigenlijk iedereen heeft doorgelaten.
Conclusie: Ik heb hetzelfde voortraject als jou gevolgd, en kon echt wel mee met middelbare wiskunde. Na 3 jaar wiskundige inactiviteit hield ik hier niks meer van over en begreep ik de simpelste dingen niet eens meer. Mijn advies gezien jouw vooropleiding: blijf weg uit beide richtingen en beperk je tot iets communicatie-achtigs, als je uberhaupt al naar de unief wil.
Een vriendin van mij verwoordde het mooi (weliswaar over het vak Frans): Op hogeschool en in't middelbaar leggen ze nog dingen uit, zodat je ook de kans krijgt ze te begrijpen. Daarna maak je oefeningen om het in te studeren. Op de unief is het vrij simpel: Dit is de theorie die beschikbaar is, trek uw plan er maar mee.
Misschien enigszins met de haren getrokken, maar toch wel een serieuze grond van waarheid denk ik.