Kendie
Legacy Member
Dag iedereen,
Ik weet dat deze discussies al enkele keren gehouden zijn, maar ik start toch een nieuwe om mijn situatie uit te leggen.
Ik zit nu in mijn laatste jaar Toerisme en recreatiemanagement zonder enige problemen. De sector boeit me echt niet meer, en het diploma is niet bepaald nuttig (imo). Daarom zou ik graag voortstuderen. Ik twijfel tussen het schakelprogramma van HW en TEW.
Mijn eerste keuze zou uitgaan naar TEW. Omdat dit toch wel unief is en waarschijnlijk ietsje hoger. Ik heb gezien dat je hier heel veel wiskunde hebt. Voor mij geen probleem, in middelbaar had ik altijd tussen 80-90%. Had wel maar drie uur wiskunde per week. Dingen zoals Matrices heb ik nog nooit gezien
Wel algoritmen, afgeleiden,... Ik zou echt wel graag TEW doen, maar zou dit niet wat hoog gegrepen zijn? Ik heb ondertussen al 3 jaar geen wiskunde meer gehad in mijn richting. Zou ik eigenlijk mogen beginnen aan de opleiding moest ik willen.
HW zie ik ook wel zitten, en is toch wel iets gemakkelijker. Maar Wiskunde heb ik nooit echt problemen mee gehad. In middelbaar heb ik eerst 3 jaar Industriele wetenschappen gedaan en haalde daar 65% (mits genoeg leren).
Mijn vraag dus, zou het slim zijn om TEW te doen? Indien ik zou falen, zou ik niet nog eens HW mogen proberen van mijn ouders. Wel heb ik zo'n gevoel van dat ik het toch beter zou proberen en dat het niet zo heel moeilijk kan zijn als je echt gemotiveerd bent?
Greetz, Kenneth
Ik weet dat deze discussies al enkele keren gehouden zijn, maar ik start toch een nieuwe om mijn situatie uit te leggen.
Ik zit nu in mijn laatste jaar Toerisme en recreatiemanagement zonder enige problemen. De sector boeit me echt niet meer, en het diploma is niet bepaald nuttig (imo). Daarom zou ik graag voortstuderen. Ik twijfel tussen het schakelprogramma van HW en TEW.
Mijn eerste keuze zou uitgaan naar TEW. Omdat dit toch wel unief is en waarschijnlijk ietsje hoger. Ik heb gezien dat je hier heel veel wiskunde hebt. Voor mij geen probleem, in middelbaar had ik altijd tussen 80-90%. Had wel maar drie uur wiskunde per week. Dingen zoals Matrices heb ik nog nooit gezien

Wel algoritmen, afgeleiden,... Ik zou echt wel graag TEW doen, maar zou dit niet wat hoog gegrepen zijn? Ik heb ondertussen al 3 jaar geen wiskunde meer gehad in mijn richting. Zou ik eigenlijk mogen beginnen aan de opleiding moest ik willen.
HW zie ik ook wel zitten, en is toch wel iets gemakkelijker. Maar Wiskunde heb ik nooit echt problemen mee gehad. In middelbaar heb ik eerst 3 jaar Industriele wetenschappen gedaan en haalde daar 65% (mits genoeg leren).
Mijn vraag dus, zou het slim zijn om TEW te doen? Indien ik zou falen, zou ik niet nog eens HW mogen proberen van mijn ouders. Wel heb ik zo'n gevoel van dat ik het toch beter zou proberen en dat het niet zo heel moeilijk kan zijn als je echt gemotiveerd bent?
Greetz, Kenneth

Er moeten toch ook mensen zijn die schakelprogramma doen uit een ietwat mindere ricthing en slagen? (ik heb het dus over TEW).
