Guazala
Legacy Member
coldplayke zei:Hier in België is het ook geen ramp als je eerste jaar op de unief niet lukt. Onlangs waren er Britten langs gekomen, en die vroegen wie de grootste feestvierders waren. Een meisje zei dan 'de rechten faculteit' en die mensen waren echt verbaasd.
Die dachten dat die 24/7 achter hun bureauke zitten.
True, maar dat zou hier ook het geval zijn moest je inschrijvingsgeld een paar duizend ipv een paar honderd euro zijn. En dat ook mensen waar ze het thuis wat minder breed hebben de kans hebben om te studeren, lijkt me nu niet echt een slecht iets.
glashelder zei:True. Mensen die niet graag sporten, worden écht niet gemotiveerd door L.O. Integendeel, ik heb er een enorme afkeer van gekregen.
L.O. is leuk voor de mensen die het sowieso al leuk vinden. De mensen die ze wél willen bereiken met dit vak (die om één of andere reden nooit sporten) en voor wie het dus ook nodig is, schrikken ze juist af. Die kijken echt niet uit naar L.O. hoor, dus waarom zouden ze sport in het algemeen dan als iets aangenaams ervaren?
Hier kan ik me volledig in vinden. Maar dat heeft dan vooral veel te maken met slechte LO leerkrachten, want het kan ook anders.
Ik heb nooit graag LO gedaan, behalve in de laatste jaren van het middelbaar. Wij zaten toen met 2 klassen samen, waardoor we ook 2 leerkrachten hadden. Bij het begin van de les werden er een aantal dingen voorgesteld en je kon kiezen wat je deed. Alles was goed zolang je maar aan het bewegen was.
En bij de verplichte nummers: lopen, toestelturnen... gold het principe dat je er zeker door was als je maar moeite deed. Ging zelfs zo ver dat je bij toestelturnen individueel te horen kreeg wat je moest doen voor 5/10. Als je bijv. hoogtevrees had moest je niet meer doen dan gewoon over de balk lopen. En dat werkte wel, omdat je wist dat je er door kon zijn ookal lag het je echt niet en dat zorgde ervoor dat je net ging proberen om toch net dat stapje verder te gaan en je grenzen te verleggen.

dus laat nog meer dan maar 


, maar hou wel van zulke types. Dus ben der content mee !