Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Kandul zei:Grappig dat net jouw diploma wel tot de "goede" hoort, niet?

NotoriousP zei:Het is geen metafoor, het is om duidelijk te maken hoe belachelijk het is om conclusies te trekken uit uitzonderingen.

diploma maakt tegenwoordig niets uit. Erger zelfs, je staat paar jaar achter op de slimme jongeren die op hun 18 jaar gingen werken en tegen je dat inhaalt met je "diploma" ben je een 40+er met geluk.spliffrider zei:Als ik dat hier lees besef ik hoe langer hoe meer hoe hard ik van geluk mag spreken; en dat de beslissing voor grad. elm te gaan doen een van de betere van mijn leven geweest is. Toen ik die richting aanvatte kreeg ik zelfs subsidie om er door te zijn
Heb nooit actief achter werk gezocht; heb vanaf de dag van mijn inschrijving bij de VDAB een overdaad aan aanbiedingen in mijn schoot geworpen gekregen; en ik sta nu in een positie waarvan ik weet dat ALS ik het beu zou geraken bij mijn huidige werkgever ik probleemloos en snel ander vergelijkbaar werk kan vinden.
Ik raad m.a.w. een technische prof. bachelor aan aan iedereen(m/v; de dames zijn zo ongelooflijk ondervertegenwoordigd in mijn sector) die iet of wat interesse en/of kennis van techniek heeft.
Zelfs als ge voor ingenieur zou gaan...Waarom geen jaartje extra doen en dit realiseren via een manaba? Ben er zeker van dat dit voor veel bedrijven een meerwaarde betekent op uw CV.
jawadde001 zei:in plaats van dat je zelf bijna op je knieën moet gaan zitten en smeken om ergens aan de bak te komen.

Watisda zei:Terwijl de HR-manager die ze binnenhaalt meer blijft verdienen...

jawadde001 zei:Ik heb een paar maand geleden er ook nog aan gedacht om electromechanica in avondschool te volgen, ondanks het feit dat ik reeds een hoger diploma heb.
Ooh, wat moet het toch een ongeloofelijk gevoel zijn om te weten dat werkgevers vechten om u in plaats van dat je zelf bijna op je knieën moet gaan zitten en smeken om ergens aan de bak te komen.
Cycloon zei:Als je wil studeren zuiver uit interesse kan je dat later ook nog doen tijdens je vrije tijd. Nooit begrepen waarom een maatschappij een opleiding moet betalen die volledig waardeloos is voor de maatschappij.
Watisda zei:Het CERN vindt dat ook...![]()
John1307 zei:Nooit begrepen waarom ik voor u opleiding heb mogen betalen om er later arrogant gezeik voor in de plaats terug te krijgen. Tis nie omdat gij één of ander fancy diploma hebt da ge moet neerkijken op de rest.
Voor zover ik weet leven we nog altijd in een democratie. En in een echte democratie is de economie nog altijd ondergeschikt aan de mens. Nu ja, ik weet ook wel dat als het van VOKA en het VBO zou afhangen, we direct zouden terugkeren naar het Victoriaans tijdperk. Mensen dwingen om een bepaald diploma te behalen lijkt mij nogal sterk op fascisme.
NotoriousP zei:Jij hebt echt een chromosoom teveel hé?

John1307 zei:Nooit begrepen waarom ik voor u opleiding heb mogen betalen om er later arrogant gezeik voor in de plaats terug te krijgen. Tis nie omdat gij één of ander fancy diploma hebt da ge moet neerkijken op de rest.
John1307 zei:Nooit begrepen waarom ik voor u opleiding heb mogen betalen om er later arrogant gezeik voor in de plaats terug te krijgen. Tis nie omdat gij één of ander fancy diploma hebt da ge moet neerkijken op de rest.
Voor zover ik weet leven we nog altijd in een democratie. En in een echte democratie is de economie nog altijd ondergeschikt aan de mens. Nu ja, ik weet ook wel dat als het van VOKA en het VBO zou afhangen, we direct zouden terugkeren naar het Victoriaans tijdperk. Mensen dwingen om een bepaald diploma te behalen lijkt mij nogal sterk op fascisme.
PineMangoes zei:Ik ben niet per sé voorstander van quota oid, maar laat ons eens beginnen ingangsexamens af te nemen voor iedere uniefrichting. Dat scheidt het kaf van het koren al een beetje en reduceert de zware last voor de maatschappij.
Watisda zei:Nu, wat zo ook trachten te bekomen met dit soort van sturing, is de marktwaarde van technici naar beneden halen. Elk jaar een grotere poel van afgestudeerde ingenieurs waar ge uit kunt kiezen, drijft zeker niet de lonen naar omhoog.
Terwijl de HR-manager die ze binnenhaalt meer blijft verdienen...
Zegt de cynische hoed die ik aan heb.
Ironpole zei:Dat vind ik nogal drastisch. Vroeger was er een ingangsexamen bij burgerlijk ingenieur en ik doe de opleiding nu er géén ingangsexamen meer is. Er is wel een opfrissingscursus in de eerste drie weken. Op het examen van die cursus had ik een erg slechte score en ben in het eerste jaar geëindigd met vijf herexamens. Vanaf dan had ik de methode van studeren te pakken, ben voor die herexamens geslaagd en doe nu probleemloos verder. Als ik even aan zelfreflectie doe, geef ik toe dat ik op een ingangsexamen in het begin van het jaar waarschijnlijk geflest zou zijn en dus deze kans mis zou lopen. Gewoon door het feit dat sommige mensen nu eenmaal in het uniefsysteem moeten groeien.
Mijn broer heeft bijna krak hetzelfde meegemaakt. Alleen had hij geen opfrissingscursus en had hij zes herexamens. Na geslaagd te zijn met grootste onderscheiding doet hij nu een doctoraat. Zou toch zonde zijn om deze kansen te ontzeggen door een stom ingangsexamen dat je aflegt wanneer je nog een snotneus van het middelbaar bent?