Archief - Fout diploma

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bartvb

Legacy Member
Zeer empathisch van TS om deze topic te beginnen op de dag dat iedereen z'n studiekeuze gemaakt moet hebben.

Maar niet getreurd, men kan tegenwoordig nog tot enkele maanden in het AJ veranderen van studierichting, zonder verlies van studiekrediet! Gewoon gaan huilen bij studiebegeleider dat de richting niet is wat ge had gedacht.

Watisda

Legacy Member
Cycloon zei:
Ik heb niet gezegd dat er geen enkele opleiding nodig is. Maar er moet een grens zijn. We hebben niet elk jaar honderden nieuwe regisseurs nodig. Voer dan een toelatingsexamen in ofzoiets om enkel de talenten toe te staan een opleiding te beginnen.

Zoals bij geneeskunde... Dan te veel, dan te weinig...

Ofwel alle opleidingen, ofwel geen enkele.

Carrion

Legacy Member
Cycloon zei:
Gaan we alle richtingen opsommingen die mogelijks nutteloos zijn?

Nee, omdat elke richting wel ergens z'n nut heeft, 't is niet omdat gij dat bepaald nut niet kunt zien dat het er daarom niet is eh. Ik zie ook geen nut in de richting kunstgeschiedenis aan de unief, maar dat wil daarom niet zeggen dat het niet ergens nut kan hebben.

Watisda

Legacy Member
Bartvb zei:
Zeer empathisch van TS om deze topic te beginnen op de dag dat iedereen z'n studiekeuze gemaakt moet hebben.

Van een internetforum moet het afhangen ja.:ironic:

aimless

Legacy Member
Zo een artikel serieus nemen, daar maakt ge uzelf belachelijk mee. Wie zegt dit? Waar komt dit van? Wat is het nut. Bespottelijk.

cuda

Legacy Member
Cycloon zei:
Ik heb niet gezegd dat er geen enkele opleiding nodig is. Maar er moet een grens zijn. We hebben niet elk jaar honderden nieuwe regisseurs nodig. Voer dan een toelatingsexamen in ofzoiets om enkel de talenten toe te staan een opleiding te beginnen.
KASK zei:
Om toegelaten te worden tot de bacheloropleidingen van de Drama, Audiovisuele- of Beeldende Kunst moet men, naast de algemene toelatingsvoorwaarden, ook slagen voor een toelatingsproef.
Gebeurd reeds

Bananarama

Legacy Member
Wat ik mij eigl al een tijdje afvraag... Wat is doorgaans de mening over Taal &Letterkunde? Elke keer als ik zo'n artikel lees denk ik "en nu gaat het komen..." maar over Taal & Letterkunde zwijgt men.

Utred

Legacy Member
Je zou denken dat na twaalfduizend keer iedereen deze discussie zo ongeveer beu zou zijn.

servelli

Legacy Member
evil_konijn zei:
Je zou denken dat na twaalfduizend keer iedereen deze discussie zo ongeveer beu zou zijn.
Het is misschien afgezaagd voor sommigen maar het blijft een ultra-belangrijke discussie.

Utred

Legacy Member
Sommige opleidingen zijn nutteloos.

Jamaar je moet iets doen omdat het je interesseert en niet om een goede job te krijgen

Jamaar je moet toch aan deftig werk geraken.

Jamaar werk is niet het belangrijkste in het leven.

/begin opnieuw

Dat is het zowat.

Lorvet

Legacy Member
evil_konijn zei:
Jamaar werk is niet het belangrijkste in het leven.

Op geld en vrouwen na toch.

Ik vraag mij gewoon af wat sommige mensen tegen een elektricien of loodgieter hebben. Je kan vanaf je 18 beginnen verdienen, je verdient nog goed geld ook en overal is er werk voor een goeie stielman. Zal wel iets met sociale status te maken hebben zeker?

Underlegend

Legacy Member
Het is niet omdat je geen loodgieter of electricien wilt worden dat je er ook iets tegen hebt. Waarom zou je voor zo'n beroep kiezen als het je niks interesseert of het spreekt je gewoon niet aan? Heeft meestal niets met sociale status te maken.

Watisda

Legacy Member
NotoriousP zei:
Seg het is al erg genoeg met al uw domme posts, begin nu niet met ook nog eens domme threads te starten hé. Dit is al lang geweten...

Toch dom genoeg om te beantwoorden precies.:)

Genious

Legacy Member
servelli zei:
Met sociologie heb je toch wel betere jobperspectieven, toch?
Er wordt toch regelmatig gezegd dat die richting verrassend degelijke perspectieven biedt.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan