Archief - Fout diploma

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Cycloon

Legacy Member
Als je wil studeren zuiver uit interesse kan je dat later ook nog doen tijdens je vrije tijd. Nooit begrepen waarom een maatschappij een opleiding moet betalen die volledig waardeloos is voor de maatschappij.

^MystiQ

Legacy Member
Ik denk niet dat dit nieuw nieuws is, spijtig voor diegene die er nog steeds men hun "domme kl**tn" inlopen :p

Watisda

Legacy Member
Kandul zei:
De gamingindustrie in België? Waar zit die juist als ik vragen mag?

Nu, zoals iemand hierboven al aanhaalde zijn er toch redelijk wat mensen die iets anders doen dan waar hun diploma voor dient en werken ze toch op hun niveau. Ligt dat dan eerder aan de persoonlijkheid en intelligentie of is dat echt zo diplomagebonden als jij het stelt? Wat is dus het verschil tussen meneer met een diploma audiovisuele kunsten die tóch een goede job heeft en meneer met hetzelfde diploma die nu in de fabriek staat bij wijze van spreken?

Ge hebt gelijk: foute studies en diploma's bestaan niet. En, de wereld, die eindigt niet aan de grenzen van Belgie.

Watisda

Legacy Member
Cycloon zei:
Als je wil studeren zuiver uit interesse kan je dat later ook nog doen tijdens je vrije tijd. Nooit begrepen waarom een maatschappij een opleiding moet betalen die volledig waardeloos is voor de maatschappij.

Verkoop uw TV!

Carrion

Legacy Member
Cycloon zei:
Als je wil studeren zuiver uit interesse kan je dat later ook nog doen tijdens je vrije tijd. Nooit begrepen waarom een maatschappij een opleiding moet betalen die volledig waardeloos is voor de maatschappij.

Inderdaad, beter betalen voor al die rechtenstudentjes die na een jaar of 3 stoppen omdat ze het niet meer willen volgen.

Denk dat als ge aan ne hoop rechtenstudenten gaat vragen waarom ze het volgen dat ze zeggen "mja, wist nie wa anders".

Veel beter :niceone:

Kandul

Legacy Member
Watisda zei:
Ge hebt gelijk: foute studies en diploma's bestaan niet. En, de wereld, die eindigt niet aan de grenzen van Belgie.

Voor velen eindigt de wereld in Vlaanderen. Het EU-project is nog niet geslaagd om de landsgrenzen te doen vervagen.
Cycloon zei:
Als je wil studeren zuiver uit interesse kan je dat later ook nog doen tijdens je vrije tijd. Nooit begrepen waarom een maatschappij een opleiding moet betalen die volledig waardeloos is voor de maatschappij.
Je kan zelfs niet kiezen om jouw opleiding volledig zelf te financieren, dus wat jij zegt klopt niet.
Waardeloos in welke zin? Puur economisch?

Soeverein

Legacy Member
Watisda zei:
In de gaming business is geen plaats voor "Audiovisuele Kunsten", inderdaad.:ironic:

Ik vraag me af hoeveel audiovisuele kunstenaars Larian games ieder jaar aanneemt.

Cycloon

Legacy Member
Carrion zei:
Inderdaad, beter betalen voor al die rechtenstudentjes die na een jaar of 3 stoppen omdat ze het niet meer willen volgen.

Denk dat als ge aan ne hoop rechtenstudenten gaat vragen waarom ze het volgen dat ze zeggen "mja, wist nie wa anders".

Veel beter :niceone:

Dat is weeral een ander punt. Maar daar blijven tenminste potentieel goede studenten instromen. Bij die 'waardeloze' richtingen zijn alle studenten in zekere zin 'verloren'.

Kandul zei:
Je kan zelfs niet kiezen om jouw opleiding volledig zelf te financieren, dus wat jij zegt klopt niet.
Waardeloos in welke zin? Puur economisch?

Uiteraard waardeloos uit economisch standpunt. Mss is het een idee om die opleidingen zo te maken dat je ze enkel kan starten als je het zelf financiert.

Sp66d D6mon

Legacy Member
KnightOfCydonia zei:
Shit, mijn toekomstig diploma
- Master in de Biologie -
wordt er niet vermeld... ben ik nu helemaal ge******? :p

Hangt af van uw afstudeerrichting. Biologen in de cel/gen richting kunnen op hun beide oortjes slapen, terwijl het voor bijvoorbeeld gedragsbiologen iets moeilijker zal worden een job te vinden.

Carrion

Legacy Member
Cycloon zei:
Dat is weeral een ander punt. Maar daar blijven tenminste potentieel goede studenten instromen. Bij die 'waardeloze' richtingen zijn alle studenten in zekere zin 'verloren'.

Uiteraard waardeloos uit economisch standpunt. Mss is het een idee om die opleidingen zo te maken dat je ze enkel kan starten als je het zelf financiert.



Wat is dat nu voor zever. Het is niet omdat ge met een diploma Audio-visuele kunsten minder snel werk zou kunnen vinden dat die daarom nutteloos zijn. Wat moet ge dan al gaan zeggen over studenten (kunst)geschiedenis?

Soeverein

Legacy Member
Kandul zei:
Je kan zelfs niet kiezen om jouw opleiding volledig zelf te financieren, dus wat jij zegt klopt niet.

Open Universiteit, om al maar een voorbeeld te geven.

Watisda

Legacy Member
Cycloon zei:
Uiteraard waardeloos uit economisch standpunt. Mss is het een idee om die opleidingen zo te maken dat je ze enkel kan starten als je het zelf financiert.

Betaal dan maar meer voor uw favoriete series. Of denkt ge dat die zichzelf hebben geschreven?

De kleren die gij draagt, niet van belang hoe die eruitzien zeker?

Kandul

Legacy Member
Cycloon zei:
Uiteraard waardeloos uit economisch standpunt. Mss is het een idee om die opleidingen zo te maken dat je ze enkel kan starten als je het zelf financiert.
Dat is een veelgebruikt argument, vrijwel altijd in tijden van crisis. Hoe kan je echter op voorhand bepalen dat ze economisch een slechte keuze zijn? Als je in een andere sector gaat werken, dan werk je toch nog altijd dus waar zit het probleem juist? Je denkt veel te veel in hokjes, waarbij een bepaald diploma aan een bepaalde job is verbonden. Dit weerspiegelt zich echter niet in de werkelijkheid.
Wat je eventueel wel kan doen om de kosten te drukken is ingangsexamens voor elke richting, gecombineert met quota die bepalen dat er maximum x aantal mensen een bepaalde richting mogen studeren.

Maar ik denk niet dat het daarom draait, het draait eerder om onze maatschappij die een veel te grote waarde hecht aan het hebben van een diploma. Gelijk het welke.

Soeverein zei:
Open Universiteit, om al maar een voorbeeld te geven.
Nog een geluk dat het aanbod even uitgebreid is als aan de gewone universiteiten. Rechten, economie, ingenieurswetenschappen zijn daar ook al niet te vinden. Daarbij is het een Nederlandse instelling en waren er een tijdje geleden nog wat problemen met de gelijkstelling van de diploma's in België en Nederland.

falc.be

Legacy Member
Dit is eigenlijk exact hetzelfde als men gewoon niet gaat verder studeren na het ASO.

Ik ben altijd van de gedacht geweest om als ik ooit kinderen heb hun volledig de keuze te laten wat ze willen doen van studies, sport enz. maar vooral qua studie ben ik de laatste jaren serieus van gedacht aan het veranderen.

wat voor diploma kan me niet veel schelen.

Cycloon

Legacy Member
Watisda zei:
Betaal dan maar meer voor uw favoriete series. Of denkt ge dat die zichzelf hebben geschreven?

De kleren die gij draagt, niet van belang hoe die eruitzien zeker?

Ik heb niet gezegd dat er geen enkele opleiding nodig is. Maar er moet een grens zijn. We hebben niet elk jaar honderden nieuwe regisseurs nodig. Voer dan een toelatingsexamen in ofzoiets om enkel de talenten toe te staan een opleiding te beginnen.

Carrion

Legacy Member
Cycloon zei:
Ik heb niet gezegd dat er geen enkele opleiding nodig is. Maar er moet een grens zijn. We hebben niet elk jaar honderden nieuwe regisseurs nodig. Voer dan een toelatingsexamen in ofzoiets om enkel de talenten toe te staan een opleiding te beginnen.

Maar wel elk jaar honderden geschiedkundigen?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan