Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Waar studeer jij tijdens den blok?


  • Totaal aantal stemmers
    263
  • Opiniepeiling gesloten.

NotoriousP

Legacy Member
Geen stress hier. Normaal slaag ik wel op alles, indien niet is het slechtste scenario 2 van de 3 opnieuw en dan zit ik volgend jaar met 63 studiepunten. Hiervan 3stp capita selecta, 3stp athens, 6stp AVO vakken en 30stp aan thesis.

Dus neen, niet veel stress over een scenario waar ik max 21 studiepunten aan echte examens heb waarvan 6stp die ik dan toch al half ken. :p

josilirios

Legacy Member
Waarom zou ge stress hebben tijdens het studeren... Hoogstens dag voor het examen als ge ziet da ge er niets van kent

Th1x4nG

Legacy Member
Got a feeling dat het vandaag lekker gaat opwarmen :s :s Om over morgen nog maar te zwijgen

Insanitarium

Legacy Member
glashelder zei:

Thanks Glashelder :) samen met het justitieel domein heeft de academische wereld mijn voorkeur, en sociologie lijkt me wel goed aan te sluiten op mijn richting (criminologie).

Hm, dat wordt een dilemma volgend jaar. :p

Misericordiam zei:

Dingen opschrijven terwijl ik leer; het bevordert mijn concentratievermogen enorm.

Iemand

Legacy Member
Insanitarium zei:
Hm, ik heb nog wel redelijk geleerd vandaag. Mijn nieuwe studiemethode is eigenlijk echt wel degelijk.

De afspraak met de promotor is ook al gemaakt, kga wel content zijn wanneer ik een beter zicht heb op de thesis. :)

@Glashelder: weet gij toevallig hoeveel % van de sociologen in de academische wereld terechtkomt?
En is er een verband tussen de tewerkstelling in de academische sector & de afstudeerrichting?

Geen plannen meer om de rechtenopleiding aan te vatten? :)

NotoriousP

Legacy Member
Tsubasa zei:
Breaking Bad is geweldig. Bijna aan einde seizoen 2.

Serieus? Ik zit aan het begin van seizoen 3 en vond het tot nu toe een redelijke magere serie.

Insanitarium

Legacy Member
Iemand zei:
Geen plannen meer om de rechtenopleiding aan te vatten? :)

Het is echt een dilemma, want ik vind beide interessant.

Idealiter zou ik een rechtendiploma behalen, maar ik moet er me bewust van zijn dat het bitter kan tegenvallen.
Er is zeker een niveauverschil tussen rechten en criminologie, en hoe ik er nu soms met de hakken over de sloot over raak zou volgens mij niet meer lukken als ik rechten zou doen. Er zou een grondige mentaliteitsverandering moeten zijn, en ik kan er niet van uitgaan dat die zomaar zal komen indien ik aan rechten begin.

Ik zie het wel nog altijd zitten om eraan te beginnen, maar ik denk dat ik wel realistisch dien te zijn over de vereiste inzet. :)

Iemand

Legacy Member
Insanitarium zei:
Het is echt een dilemma, want ik vind beide interessant.

Idealiter zou ik een rechtendiploma behalen, maar ik moet er me bewust van zijn dat het bitter kan tegenvallen.
Er is zeker een niveauverschil tussen rechten en criminologie, en hoe ik er nu soms met de hakken over de sloot over raak zou volgens mij niet meer lukken als ik rechten zou doen. Er zou een grondige mentaliteitsverandering moeten zijn, en ik kan er niet van uitgaan dat die zomaar zal komen indien ik aan rechten begin.

Ik zie het wel nog altijd zitten om eraan te beginnen, maar ik denk dat ik wel realistisch dien te zijn over de vereiste inzet. :)

Ik kan me niet uitspreken over een eventueel niveauverschil dus kan niet echt helpen. Zelfkennis enzo. :)

Had je dit jaar geen verbintenissenrecht of herinner ik me dat verkeerd?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan