Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Waar studeer jij tijdens den blok?


  • Totaal aantal stemmers
    263
  • Opiniepeiling gesloten.

Put_met_keren

Legacy Member
Blijkbaar moeten we maar tot en met hoofdstuk 9 kennen terwijl ik dacht dat het tot en met 12 was.
'k Heb terug wat meer hoop :)

Th1x4nG

Legacy Member
'God' is supposed to be an all knowing, all benevolent entity. Salman knows everything, and teaches us for free. His amazing, sourceless voice showers us in knowledge as light virtual ink pierces the darkness...Khan is god!

:D

University of YouTube!

Reflectus

Legacy Member
Nog ne goeie 6 dagen voor mn eerste examen, alweer buizen is no option

Joeshoe

Legacy Member
Da's hier weer veel te warm op mijn kamer. En echt altijd als ik moet opstaan de volgende dag hé, man man. :cry:

Insanitarium

Legacy Member
Hm, ik heb nog wel redelijk geleerd vandaag. Mijn nieuwe studiemethode is eigenlijk echt wel degelijk.

De afspraak met de promotor is ook al gemaakt, kga wel content zijn wanneer ik een beter zicht heb op de thesis. :)

@Glashelder: weet gij toevallig hoeveel % van de sociologen in de academische wereld terechtkomt?
En is er een verband tussen de tewerkstelling in de academische sector & de afstudeerrichting?

glashelder

Legacy Member
Insanitarium zei:
@Glashelder: weet gij toevallig hoeveel % van de sociologen in de academische wereld terechtkomt?
En is er een verband tussen de tewerkstelling in de academische sector & de afstudeerrichting?
Geen idee hoeveel %, maar ik gok op relatief veel :p De opleiding in Gent is ook enorm gericht op het wetenschappelijke. Allez, iedere unief-richting is dat wel, maar ze gaan er gewoon vanuit dat we allemaal aan sociologen-aan-de-unief worden :p Tegenwoordig heb je op de site van de UGent van die getuigenissen van masters of afgestudeerden, en daarop staat bvb ook dit: "Het valt me steeds op dat de opleiding sociologie zo hard op onderzoek gesteld is en geen andere mogelijkheden aanhaalt gedurende de opleiding om buiten de accademische wereld te gaan werken." Misschien dat dat wel verandert met de invoering van de 5-jarige master, als er mogelijkheden tot stage zijn.

Maar precieze cijfers of aantallen kan ik je niet geven, nee. Veel gaan ook naar het onderwijs of naar een job waarbij een master in de humane wetenschappen vereist is (kan zo'n beetje alles zijn, HR, onderzoek in een bedrijf, school, overheid, blabla).

Ook geen idee van de afstudeerrichting, daar ben ik nog niet echt mee bezig. Maar aan de unief werken heel verschillende sociologen, met elk een eigen vakgebied. Ik ken proffen die gespecialiseerd zijn in onderwijs, cultuur, sociale ongelijkheid, migratie, gezondheid en preventie,... En dat zijn zo'n beetje ook de afstudeerrichtingen in 't kort :p Dus volgens mij kan je met elke afstudeerrichting wel terecht in de academische wereld, mocht je dat willen.

Wikkesman

Legacy Member
Drew zei:

exact wat ik nodig heb

wie van de tweede zitters gaat er een beetje onderdoor aan de stress?

ik zit light light winston sigaretten te roken, terwijl ik nooit rook
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan