Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Waar studeer jij tijdens den blok?


  • Totaal aantal stemmers
    263
  • Opiniepeiling gesloten.

Boemkool

Legacy Member
stinky zei:
Iemand hier toevallig die aan de FEB (UGent) studeert en die wat vragen kan beantwoorden? Liefst 2e jaar of hoger, de richting maakt niet echt uit...

Ik zit in mijn eerste jaar, geen idee of ik u dus zou kunnen helpen, vraag maar raak

glashelder

Legacy Member
Al die domme sluitingsdagen in de zomer. Ik moet hier allerlei administratie in orde maken (formulieren laten invullen door de FSA, vragen aan de sociale dienst of ik dit jaar weer mijn studiegeld in stukjes mag betalen waarvoor ze natuurlijk weer mijn kop moeten zien, in plaats van dat gewoon via mail te kunnen bevestigen) en de sluitingsdagen komen niet overeen waardoor ik nu verschillende keren op en af naar Gent moet. Om dan één iets te laten invullen, of één iets te vragen, en dat kost mij dan telkens €15 (treinkaartjes).

Exorikos

Legacy Member
Studiegeld in schijven betalen? Heb je geen campus pass? Die moederkaart is lang geldig en met twee keer heen en weer op 1.5 maand heb je het er al uit om zo een kaart te kopen...

glashelder

Legacy Member
Exorikos zei:
Studiegeld in schijven betalen? Heb je geen campus pass? Die moederkaart is lang geldig en met twee keer heen en weer op 1.5 maand heb je het er al uit om zo een kaart te kopen...

Ja, in schijven. Ik ben 27 dus studentendingen zijn niet meer geldig voor mij. Ik reis met een gewoon abonnement, maar koop gewoon 2 abbo's van 3 maanden en 2 Railpassen om de kosten te drukken, dus ik heb geen abbo voor tijdens de zomer.

TheRedDevils

Legacy Member
Economie gaat vlot vooruit. :cool:
Kzit hier buiten in de schaduw te leren en zelfs zo heb ik al bijna te warm. Kan geen 5 minuten in de zon zitten :unsure:

stinky

Legacy Member
reFleX.be zei:
Ik zit in mijn eerste jaar, geen idee of ik u dus zou kunnen helpen, vraag maar raak

Twas eigenlijk vooral om te vragen of economie A en B + macro -en micro-economie op 1 jaar te doen viel.

Ma aangezien ge macro en micro nog ni hebt gehad, is het nogal moeilijk om daar op te antwoorden, vermoed ik.

Welke richting ga je juist doen?

TheRedDevils

Legacy Member
@ stinky
Eco A en B zijn goed te doen, macro en micro zijn zware vakken. Als je er veel voor doet moet dat in principe lukken. Goed bijhouden vooral want zijn serieuze pakken.

Net 2 oefeningen hermaakt die ik op het examen niet kon, ongelofelijk eigenlijk dat ik het toen niet kon. Mocht nooit een 9 geweest zijn, frustrerend.

stinky

Legacy Member
Merci, zoiets vermoedde ik al.

Tis vooral dat ik twijfel om HIR of EW te gaan doen. Normaal is ongeveer uw eerste 1,5 jaar gemeenschappelijk ofzo, dus hebde tijd genoeg om te kiezen. Maar omdat ik zoveel vrijstellingen heb, ga ik eerder moeten kiezen. En ik hoopte via macro en micro te ontdekken of ik pure economie leuk vond. Maar das nogal moeilijk nu ...

Cadiuro

Legacy Member
Manne manne, nen helen dag in die zon moeten staan is toch geen pretje ze. Zeker ni ast dan ni eens waait.

Vanaf morgenavond kan ik ook voor de herexamens beginnen (wel enkel nog maar 's avonds, want overdag werken e)

Th1x4nG

Legacy Member
Th1x4nG zei:
Dadelijk naar het inhaalexamen vertrekken. Ik zie het zitten mannen, wish me luck!

Booyah, 't was eigenlijk wel echt schandalig makkelijk. :p Goeie motivator voor de rest

stinky

Legacy Member
Zo vreemd da ge da examen nu had. Bij ons doen ze da denk steeds in de huidige examenperiode ofzo.

kil911ler

Legacy Member
Bij ons vallen alle inhaalexamens op de laatste vrijdag van de examenperiode :o

Ofc speciale regeling als meerdere vakken moet inhalen é :p

pieterm

Legacy Member
Black zei:
Achterlijke UA geeft de data pas op de 27ste vrij ?

Later kan niet meer zeker ?

Inderdaad. Examenroosters in eerste zit kunnen ze wel al in april geven, maar tweede zit moet precies echt lang duren. Echt belachelijk!

Th1x4nG

Legacy Member
Gisteren goed gesport, ma dan daarna 2 la chouffes gedronken in de kantine en hier thuis nog mijne frigo leeggedronken... lichtjes koppijn nu :D nurofen en stevig eten se

Ik ga toch een uurke of 2-3 door de slides bladeren nu, ma een middagdutje wordt onvermijdelijk

Het zal mij benieuwen wanneer ik mijn punt van eerste zit krijg van examen van gisteren. Iemand daar ervaring mee? Ik veronderstel dat dat niet lang moet duren als ze maar zo'n stuk of 8 examens moeten verbeteren
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan