Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
asmo zei:Uw leerkediet in het oog houden?
mla zei:geen idee wat leerkrediet is, gewoon studiepunten ofwat? Studiepunten heb ik nog wel genoeg, iets van een 100 ofzo
mla zei:Meh, kben al 4 jaar aan het studeren en dat zijn vakken van het 1ste, 2de en 3de. En ben al van school veranderd omdat ik op de andere school niet meer kon inschrijven wegens teveel stp. gebuisd. Ik kan er 2 tolereren en dan moet ik er van nog een stuk of 6 erdoor zijn om nog een extra jaar te vermijden.
En ik weet niet of het haalbaar is, Mijn punten lagen allemaal rond de 7-8-9 zonder ne poot uit te steken, sommige vakken ben ik pas de dag voor het examen aan begonnen. Dus misschien moet het nu wel lukken aangezien ik er nu al met bezig ben.

mla zei:mja uiteindelijk is 2 jaar achterstand echt al geen rariteit meer hoor. Ken er genoeg die even slecht of nog slechter bezig zijn als mij.
Misericordiam zei:Wat een lauw excuus.
Heb je daar eigenlijk een reden voor?
. Nu is het te laat om nog te veranderen, mag ook niet meer van thuis (begrijpelijk natuurlijk).MrKend54l zei:Leerkrediet is inderdaad uw aantal studiepunten. Toch vreemd dat je er nog zoveel hebt eigenlijk.

Lospeed zei:Vakken van het 1e jaar krijg je dubbel terug als je slaagt, waarschijnlijk heeft hij daarom nog steeds zoveel.![]()

Exorikos zei:Omdat je voor een postgraduaat geen studiebeurs krijgt zit ik wel met een serieus dilemma. Het postgraduaat medical imaging is de toegangspoort naar een job die ik me wel voor de rest van mijn dagen zie doen. Alleen is het financieel heel moeilijk en werken bij mijn studies zie ik ook niet zitten aangezien dat ene jaar ook de toegang kan zijn tot een PhD in het MIRC. Het probleem is ook dat de deadline voor applicatie al 1 juni is, dus solliciteren bij een bedrijf is wat vroeg om voor juni al te doen.
Anderzijds ben ik na 6 jaar studeren wel vrij studeermoe aan het worden.![]()
Exorikos zei:Omdat je voor een postgraduaat geen studiebeurs krijgt zit ik wel met een serieus dilemma. Het postgraduaat medical imaging is de toegangspoort naar een job die ik me wel voor de rest van mijn dagen zie doen. Alleen is het financieel heel moeilijk en werken bij mijn studies zie ik ook niet zitten aangezien dat ene jaar ook de toegang kan zijn tot een PhD in het MIRC. Het probleem is ook dat de deadline voor applicatie al 1 juni is, dus solliciteren bij een bedrijf is wat vroeg om voor juni al te doen.
Anderzijds ben ik na 6 jaar studeren wel vrij studeermoe aan het worden.![]()
.Bananarama zei:is dat dan zo duur? Een gewone opleiding kost samen met boeken zo'n 700 euro per jaar, dus ik zou denken dat een postgraduaat ook zoiets is?
tom1 zei:Solliciteren kunt ge in principe al in november/december van uw laatste jaar doen ze.
Philips, Siemens en Agfa staan op het lijstje, maar verder ken ik nog niet echt bedrijven die medische beeldvorming ontwikkelen. IBA zegt me ook nog wel iets. Dat ligt wel meer in de lijn van medische stralingsfysica.
Was ik al maar afgestudeerd!Exorikos zei:Het is zoals elke opleiding 565€, maar daarbij komt dan nog een kot. Dat alles valt dus wel goed mee, maar het is en blijft een extra kost die niet alleen op te vangen valt me vakantiewerk. Door het jaar werken heb ik één jaar gedaan en dat vreet soms toch wel serieus wat energie.
Bananarama zei:Als je twee maanden vakantiewerk gaat doen, dan kan je zo'n 3000 euro verdienen. Als je niet te kieskeurig bent in het kot-zoeken, dan kan je daar je kot al zo goed als volledig mee betalen. En als je in je leven een beetje gespaard hebt, dan moet die 565 er toch ook wel van af kunnen? Zeker als je het gevoel hebt dat dat postgraduaat erg belangrijk is voor het verdere verloop van je carrière.
Gespaard heb ik niet, want zoals gezegd heb ik een jaar mijn studies zelf betaald. Ik heb ook een paar jaar niet gewerkt door mijn zware tweede zit. Alleszins zal ik er wel in slagen om het rond te krijgen. Alleen ben ik er niet helemaal van overtuigd dat het een meerwaarde gaat zijn bovenop mijn diploma of vooral dat de meerwaarde niet opweegt tegen (nog) een jaar minder loon. Ik ga dan in totaal 8 jaar gestudeerd hebben...Exorikos zei:Mijn kot komt op jaarbasis uit op 3000€ inderdaad.Gespaard heb ik niet, want zoals gezegd heb ik een jaar mijn studies zelf betaald. Ik heb ook een paar jaar niet gewerkt door mijn zware tweede zit. Alleszins zal ik er wel in slagen om het rond te krijgen. Alleen ben ik er niet helemaal van overtuigd dat het een meerwaarde gaat zijn bovenop mijn diploma of vooral dat de meerwaarde niet opweegt tegen (nog) een jaar minder loon. Ik ga dan in totaal 8 jaar gestudeerd hebben...
Dilemma's...mla zei:Schoolmoe toen ik uit het middelbaar kwam, ik wist niet wat ik wou doen en heb me uiteindelijk maar ingeschreven voor TEW.
Was er van de helft door maar ik wist toen al dat die richting mij eigenlijk absoluut geen zak interesseerde. Maar ik wist ook niet wat ik dan wel wou doen.
Dus uiteindelijk maar besloten om HW te gaan doen omdat ik dan veel vrijstellingen kon inzetten van TEW.
En vanaf daar is het serieus bergaf gegaan, geen interesse en geen motivatie. was er na 2de zit altijd wel van ongeveer de helft door, dus daardoor bleef ik maar doordoen. Met als gevolg dat ik dus al 3 jaar aan het kloten ben in HW.
Ik weet nu dat ik veel liever iets in de richting van bv. grafische/digitale media of MCT had gedaan. Spijtig genoeg wist ik dat 4 jaar geleden niet. Nu is het te laat om nog te veranderen, mag ook niet meer van thuis (begrijpelijk natuurlijk).

(al zat ik eigenlijk wel nog wree goe); veel bazaar weggesmeten hier thuis, desktop verkocht aan nen heel schone prijs omdat dat anders toch maar in de weg staat en 95% van mijn aandacht opeist... Op het werk zeker een pak of 3-4 papier met slides en gerief afgedrukt waar ik nooit de moeite voor heb gedaan in 't jaar.
Die 9 en 8 opnieuw doen is allemaal zo'n ramp niet, maar eerste semester moet ik eigenlijk van 0 starten. Erasmus is betaald, dus ik heb een reden om te werken en iets om naar uit te kijken. Hoe meer ik mij inlees, hoe blijer ik ben met de keuze die ik in eerste instantie uit miserie heb gemaakt. Enkel vakken kiezen is voorlopig moeilijk, en van al dat overbodig papierwerk krijg ik ook het FUCKING SCHIJT. Vooral aan de kant van Leuven dan... zeikers. Ge moet altijd dit en dat doen, maar niks van al die miserie steekt doordacht in elkaar.
D) ?