Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Waar studeer jij tijdens den blok?


  • Totaal aantal stemmers
    263
  • Opiniepeiling gesloten.

Exorikos

Legacy Member
Doctorandi boeken inderdaad zelf rechtstreeks en krijgen dat dan terugbetaald. Ik moet het niet zelf voorschieten gelukkig. :p

MrKend54l

Legacy Member
mla zei:
geen idee wat leerkrediet is, gewoon studiepunten ofwat? Studiepunten heb ik nog wel genoeg, iets van een 100 ofzo

Leerkrediet is inderdaad uw aantal studiepunten. Toch vreemd dat je er nog zoveel hebt eigenlijk.

Joeshoe

Legacy Member
mla zei:
Meh, kben al 4 jaar aan het studeren en dat zijn vakken van het 1ste, 2de en 3de. En ben al van school veranderd omdat ik op de andere school niet meer kon inschrijven wegens teveel stp. gebuisd. Ik kan er 2 tolereren en dan moet ik er van nog een stuk of 6 erdoor zijn om nog een extra jaar te vermijden.
En ik weet niet of het haalbaar is, Mijn punten lagen allemaal rond de 7-8-9 zonder ne poot uit te steken, sommige vakken ben ik pas de dag voor het examen aan begonnen. Dus misschien moet het nu wel lukken aangezien ik er nu al met bezig ben.

Waarom dan nog verder studeren? Je verdoet duidelijk je eigen tijd en verbrast alleen maar geld. :s
Na vier jaar zou je toch al wel moeten door hebben dat je wél een poot moet uitsteken om er door te zijn..

Misericordiam

Legacy Member
mla zei:
mja uiteindelijk is 2 jaar achterstand echt al geen rariteit meer hoor. Ken er genoeg die even slecht of nog slechter bezig zijn als mij.

Wat een lauw excuus.

Heb je daar eigenlijk een reden voor?

Kielse

Legacy Member
Even een vraag voor UGent studenten: bij mijn curriculum maken ze melding dat ik in mijn twee masterjaren 1 taalvak kan kiezen van max 6 studiepunten. Iemand een idee waar je die kan vinden want in die studiegids kan ik geen algemene taalvakken kiezen. Of moet ik dan gewoon een vak van Taal & Letterkunde opnemen?

En zijn er hier masterstudenten die goede/slecte ervaring hebben met een keuzevak van een andere faculteit?

mla

Legacy Member
Misericordiam zei:
Wat een lauw excuus.

Heb je daar eigenlijk een reden voor?

Schoolmoe toen ik uit het middelbaar kwam, ik wist niet wat ik wou doen en heb me uiteindelijk maar ingeschreven voor TEW.
Was er van de helft door maar ik wist toen al dat die richting mij eigenlijk absoluut geen zak interesseerde. Maar ik wist ook niet wat ik dan wel wou doen.
Dus uiteindelijk maar besloten om HW te gaan doen omdat ik dan veel vrijstellingen kon inzetten van TEW.
En vanaf daar is het serieus bergaf gegaan, geen interesse en geen motivatie. was er na 2de zit altijd wel van ongeveer de helft door, dus daardoor bleef ik maar doordoen. Met als gevolg dat ik dus al 3 jaar aan het kloten ben in HW.

Ik weet nu dat ik veel liever iets in de richting van bv. grafische/digitale media of MCT had gedaan. Spijtig genoeg wist ik dat 4 jaar geleden niet :p. Nu is het te laat om nog te veranderen, mag ook niet meer van thuis (begrijpelijk natuurlijk).

Lospeed

Legacy Member
MrKend54l zei:
Leerkrediet is inderdaad uw aantal studiepunten. Toch vreemd dat je er nog zoveel hebt eigenlijk.

Vakken van het 1e jaar krijg je dubbel terug als je slaagt, waarschijnlijk heeft hij daarom nog steeds zoveel. :p

Alteration

Legacy Member
Lospeed zei:
Vakken van het 1e jaar krijg je dubbel terug als je slaagt, waarschijnlijk heeft hij daarom nog steeds zoveel. :p

Nee, de eerste 60 studiepunten waarvoor je slaagt, krijg je dubbel terug, ongeacht het jaar.

Exorikos

Legacy Member
Omdat je voor een postgraduaat geen studiebeurs krijgt zit ik wel met een serieus dilemma. Het postgraduaat medical imaging is de toegangspoort naar een job die ik me wel voor de rest van mijn dagen zie doen. Alleen is het financieel heel moeilijk en werken bij mijn studies zie ik ook niet zitten aangezien dat ene jaar ook de toegang kan zijn tot een PhD in het MIRC. Het probleem is ook dat de deadline voor applicatie al 1 juni is, dus solliciteren bij een bedrijf is wat vroeg om voor juni al te doen.

Anderzijds ben ik na 6 jaar studeren wel vrij studeermoe aan het worden. :p

Bananarama

Legacy Member
Exorikos zei:
Omdat je voor een postgraduaat geen studiebeurs krijgt zit ik wel met een serieus dilemma. Het postgraduaat medical imaging is de toegangspoort naar een job die ik me wel voor de rest van mijn dagen zie doen. Alleen is het financieel heel moeilijk en werken bij mijn studies zie ik ook niet zitten aangezien dat ene jaar ook de toegang kan zijn tot een PhD in het MIRC. Het probleem is ook dat de deadline voor applicatie al 1 juni is, dus solliciteren bij een bedrijf is wat vroeg om voor juni al te doen.

Anderzijds ben ik na 6 jaar studeren wel vrij studeermoe aan het worden. :p

is dat dan zo duur? Een gewone opleiding kost samen met boeken zo'n 700 euro per jaar, dus ik zou denken dat een postgraduaat ook zoiets is?

tom1

Legacy Member
Exorikos zei:
Omdat je voor een postgraduaat geen studiebeurs krijgt zit ik wel met een serieus dilemma. Het postgraduaat medical imaging is de toegangspoort naar een job die ik me wel voor de rest van mijn dagen zie doen. Alleen is het financieel heel moeilijk en werken bij mijn studies zie ik ook niet zitten aangezien dat ene jaar ook de toegang kan zijn tot een PhD in het MIRC. Het probleem is ook dat de deadline voor applicatie al 1 juni is, dus solliciteren bij een bedrijf is wat vroeg om voor juni al te doen.

Anderzijds ben ik na 6 jaar studeren wel vrij studeermoe aan het worden. :p

Solliciteren kunt ge in principe al in november/december van uw laatste jaar doen ze :p.

Exorikos

Legacy Member
Bananarama zei:
is dat dan zo duur? Een gewone opleiding kost samen met boeken zo'n 700 euro per jaar, dus ik zou denken dat een postgraduaat ook zoiets is?

Het is zoals elke opleiding 565€, maar daarbij komt dan nog een kot. Dat alles valt dus wel goed mee, maar het is en blijft een extra kost die niet alleen op te vangen valt me vakantiewerk. Door het jaar werken heb ik één jaar gedaan en dat vreet soms toch wel serieus wat energie.

tom1 zei:
Solliciteren kunt ge in principe al in november/december van uw laatste jaar doen ze :p.

November is al wel heel vroeg... :p Philips, Siemens en Agfa staan op het lijstje, maar verder ken ik nog niet echt bedrijven die medische beeldvorming ontwikkelen. IBA zegt me ook nog wel iets. Dat ligt wel meer in de lijn van medische stralingsfysica.

EDIT: Superinteressante vacatures gevonden. :s Was ik al maar afgestudeerd!

Bananarama

Legacy Member
Exorikos zei:
Het is zoals elke opleiding 565€, maar daarbij komt dan nog een kot. Dat alles valt dus wel goed mee, maar het is en blijft een extra kost die niet alleen op te vangen valt me vakantiewerk. Door het jaar werken heb ik één jaar gedaan en dat vreet soms toch wel serieus wat energie.

Als je twee maanden vakantiewerk gaat doen, dan kan je zo'n 3000 euro verdienen. Als je niet te kieskeurig bent in het kot-zoeken, dan kan je daar je kot al zo goed als volledig mee betalen. En als je in je leven een beetje gespaard hebt, dan moet die 565 er toch ook wel van af kunnen? Zeker als je het gevoel hebt dat dat postgraduaat erg belangrijk is voor het verdere verloop van je carrière.

Exorikos

Legacy Member
Bananarama zei:
Als je twee maanden vakantiewerk gaat doen, dan kan je zo'n 3000 euro verdienen. Als je niet te kieskeurig bent in het kot-zoeken, dan kan je daar je kot al zo goed als volledig mee betalen. En als je in je leven een beetje gespaard hebt, dan moet die 565 er toch ook wel van af kunnen? Zeker als je het gevoel hebt dat dat postgraduaat erg belangrijk is voor het verdere verloop van je carrière.

Mijn kot komt op jaarbasis uit op 3000€ inderdaad. :) Gespaard heb ik niet, want zoals gezegd heb ik een jaar mijn studies zelf betaald. Ik heb ook een paar jaar niet gewerkt door mijn zware tweede zit. Alleszins zal ik er wel in slagen om het rond te krijgen. Alleen ben ik er niet helemaal van overtuigd dat het een meerwaarde gaat zijn bovenop mijn diploma of vooral dat de meerwaarde niet opweegt tegen (nog) een jaar minder loon. Ik ga dan in totaal 8 jaar gestudeerd hebben...

Bananarama

Legacy Member
Exorikos zei:
Mijn kot komt op jaarbasis uit op 3000€ inderdaad. :) Gespaard heb ik niet, want zoals gezegd heb ik een jaar mijn studies zelf betaald. Ik heb ook een paar jaar niet gewerkt door mijn zware tweede zit. Alleszins zal ik er wel in slagen om het rond te krijgen. Alleen ben ik er niet helemaal van overtuigd dat het een meerwaarde gaat zijn bovenop mijn diploma of vooral dat de meerwaarde niet opweegt tegen (nog) een jaar minder loon. Ik ga dan in totaal 8 jaar gestudeerd hebben...

Zit ook zo'n beetje met dat soort probleem. Ik sta nu twee jaar 'achter' op leeftijdsgenoten door een foute studiekeuze en heb nu pas mijn bachelor, dus ben eigenlijk in totaal al vijf jaar bezig met studeren. De master die ik ga doen interesseert mij in feite niet, maar ik doe hem toch maar, omdat ik anders geen master heb en ja.. Uiteindelijk is een academische bachelor niets zonder master he. Ik zou daarna ook nog een postgraduaat willen doen, omdat dat mij wél interesseert, maar dan ben ik in totaal toch ook al 7 jaar bezig... En ik wil geld verdienen :( Dilemma's...

TheRedDevils

Legacy Member
mla zei:
Schoolmoe toen ik uit het middelbaar kwam, ik wist niet wat ik wou doen en heb me uiteindelijk maar ingeschreven voor TEW.
Was er van de helft door maar ik wist toen al dat die richting mij eigenlijk absoluut geen zak interesseerde. Maar ik wist ook niet wat ik dan wel wou doen.
Dus uiteindelijk maar besloten om HW te gaan doen omdat ik dan veel vrijstellingen kon inzetten van TEW.
En vanaf daar is het serieus bergaf gegaan, geen interesse en geen motivatie. was er na 2de zit altijd wel van ongeveer de helft door, dus daardoor bleef ik maar doordoen. Met als gevolg dat ik dus al 3 jaar aan het kloten ben in HW.

Ik weet nu dat ik veel liever iets in de richting van bv. grafische/digitale media of MCT had gedaan. Spijtig genoeg wist ik dat 4 jaar geleden niet :p. Nu is het te laat om nog te veranderen, mag ook niet meer van thuis (begrijpelijk natuurlijk).

Ben ook overgeschakeld van TEW naar HW :p
Je hebt 1 jaar TEW gedaan en dan ben je overgeschakeld? Had ik beter ook gedaan, ben daar nog een jaar gebleven en in dat laatste jaar amper vrijstellingen gehaald.

Vandaag ben ik trouwens al beginnen leren omdat ik begin augustus een weekje op reis ga. Begin al de 20ste..

Th1x4nG

Legacy Member
Vanaf morgen ook beginnen leren, ben 2 weken centjes gaan verdienen, kunnen zien waar ik zal terecht komen als ik niet ga studeren nu :D (al zat ik eigenlijk wel nog wree goe); veel bazaar weggesmeten hier thuis, desktop verkocht aan nen heel schone prijs omdat dat anders toch maar in de weg staat en 95% van mijn aandacht opeist... Op het werk zeker een pak of 3-4 papier met slides en gerief afgedrukt waar ik nooit de moeite voor heb gedaan in 't jaar.

Een inhaalexamen op 23 juli, en dan 6 in tweede zit. Het is haalbaar, maar echt een briesje wordt de zomer alleszins niet. :) Die 9 en 8 opnieuw doen is allemaal zo'n ramp niet, maar eerste semester moet ik eigenlijk van 0 starten. Erasmus is betaald, dus ik heb een reden om te werken en iets om naar uit te kijken. Hoe meer ik mij inlees, hoe blijer ik ben met de keuze die ik in eerste instantie uit miserie heb gemaakt. Enkel vakken kiezen is voorlopig moeilijk, en van al dat overbodig papierwerk krijg ik ook het FUCKING SCHIJT. Vooral aan de kant van Leuven dan... zeikers. Ge moet altijd dit en dat doen, maar niks van al die miserie steekt doordacht in elkaar.

Misericordiam

Legacy Member
Als ik volgend jaar gedaan heb, zal ik 7 jaar gestudeerd hebben maar zal ik wel drie diploma's behaald hebben (bachelor, banaba, master). Ook een jaar gedubbeld.


@exo: woont ge in een zodanig boeregat dat ge niet kan pendelen voor een jaar? Zo'n postgraduaat, is dat ook 60 stp?

Of ge wilt nog een jaar per se op kot zitten (:D) ?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan