Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Welke MIlF?


  • Totaal aantal stemmers
    165
  • Opiniepeiling gesloten.

Fliblit

Legacy Member
Lukieezzz zei:
Ik vroeg mij eigenlijk af waar de cursussen Fins worden aangeboden:p

Kuleuven had daar een documentje van op Toledo gezet. Het kwam erop neer dat er morgen in MSI 00.14 een infosessie was en dat er om de twee-drie weken werd afgesproken om wat dingen te overlopen. Meer weet ik er ook niet van. Het stond gelijk aan zo'n CLT-cursus, ongeveer 40 uren werk.

Cephalus

Legacy Member
profound zei:
Ik ben zo wa men cv aan het maken, momenteel met men talenkennis bezig. Ik wil bij Engels zetten 'uitstekend' maar ik zou dat graag wat staven dmv een bewijs. Zijn er zo officiële tests om aan te tonen dat je de taal onder de knie hebt?
Mijn moeder heeft zo'n 'tweetaligheidscertificaat' of zoiets, maar ze denkt dat dit niet meer gegeven wordt. Ik vraag me af of bijvoorbeeld een TOEFEL-test voldoende zou zijn? Of zijn er (betere) alternatieven?

Als uw Engels echt uitstekend is, zou ik bv al beginnen met de afkorting TOEFL correct te schrijven. Gij schrijft em letterlijk zoals ge het uitspreekt (alhoewel, dat zou dan TOWFEL moeten zijn), en da's niet echt een goed teken aan de wand. Ge hebt u bovendien ook blijkbaar nooit afgevraagd noch opgezocht waar TOEFL voor staat.

Nu, genoeg gezaagd. Ge hoeft echt niet uw "uitstekend" te bewijzen met certificaten ofzo. Door een CV-screener wordt "uitstekend" automatisch gelezen als "noties", ongeacht wat ge erbij zet van certificaten. Als Engels een belangrijke factor is voor de job zult ge u wel mogen verwachten aan een Engelstalig interview of toch minstens een deel ervan in het Engels, en da's veel belangrijker dan certificaat dit of dat.

TOEFL is een test die eigenlijk vooral dient als ge aan een Engelstalige univ wilt studeren, is niet gemaakt voor uw kennis te demonsteren aan werkgevers.

Als ge echt uw kennis wilt bewijzen kunt ge een test doen waarmee ge een resultaat krijgt volgens dat European Framework, zie link hierboven. TOEFL geeft dat niet (ge kunt uw resultaat wel "omzetten" naar dat framework, maar da's niet officieel ofzo, en C2 kunt ge bv nooit halen met TOEFL). Ge moet maar eens zien op die link, univ van Cambridge organiseert die blijkbaar.

Lorvet

Legacy Member
Een keer Rome Total War opnieuw geïnstalleerd uit verveling. Bijna aan Football Manager begonnen, maar dat vond ik nu net dat beetje té gevaarlijk.

En ik wil mijn laptop terug gvd.

puni

Legacy Member
Bij R:TW valt de Europa Barbarorum mod zwaar aan te raden trouwens. Waarschijnlijk wel nefast voor uw studies, just sayin'. En van Football Manager zou ik idd zeker wegblijven. ;p

Matt.

Legacy Member
Ook barslecht geslapen. Ieder uur van de wekker gezien. :sop: Gelukkig maar les van 9 tot 12. (Terwijl het merendeel van de UGent'ers kan uitslapen vandaag. :()

Alteration

Legacy Member
Matt. zei:
Ook barslecht geslapen. Ieder uur van de wekker gezien. :sop: Gelukkig maar les van 9 tot 12. (Terwijl het merendeel van de UGent'ers kan uitslapen vandaag. :()

Uitslapen is hier onmogelijk, vrije dag of niet. Altijd wel ene die er vroeg uitmoet en met deuren moet kunnen smijten e.d.

Th1x4nG

Legacy Member
McGregor zei:
Waarom was je wel buitengevlogen in de les :D

Maat van mij was op mijn laptopscherm aan het zien, en waarschijnlijk nogal geïnteresseerd naar aan het kijken. Prof begint te ragen en zegt 'nu durft ge ni meer kijken ofwa?', zegt hij: 'jawel' in de veronderstelling dat hij bedoelde kijken naar de prof (dan nog was 'sorry' een beter antwoord geweest :p). In de komende minuut effectief braaf geweest maar dat antwoord zal hem zo tegengestoken hebben dat we buiten mochten gaan. :eek:

'Verlaat de aula zonder dat de rest er last van heeft' terwijl ge de twee plaatsen aan de muur hebt, ook ni voor de hand liggend precies :unsure: Nu ja, ik weet ni of ik wel nog kom, hij geeft maar 3 lessen meer en het nut ervan is ook redelijk beperkt. Donderdag al geen CLT 's avonds dus om nu 3 springuren te hebben om mij dan 2 uur te vervelen, en eerst nog gaan verontschuldigen tegen ne kerel die da echt ni verdient, mmh. :p

Lorvet

Legacy Member
puni zei:
Bij R:TW valt de Europa Barbarorum mod zwaar aan te raden trouwens. Waarschijnlijk wel nefast voor uw studies, just sayin'. En van Football Manager zou ik idd zeker wegblijven. ;p
Heb indertijd (pakt rond 2007-2008) toen ik net RTW gekocht had al een ganse hoop mods uitgetest, ben nu wel aan vanilla bezig. PC kan RTW nog net aan zonder mods, dus ik ga hem niet verder uitdagen :p

Orchidee

Legacy Member
Aan de Ugent'ers: Is er bij jullie normaal ook zo geen regeling dat je minstens x aantal uur tussen twee examens moet hebben? Mijn neef had vorig semester drie examens waarvan er twee op 1 dag vielen (slechts 18min tussen beide). Het was een vak van het eerste en een vak van het tweede maar dan nog heb je als GITter normaal toch het recht om ene te verzetten? Hij zei dat ze dat niet konden voor die vakken, wat me verbaasde. Jammergenoeg heeft hij ze allebei geprobeerd en haalde hij op allebei een negen. Aan vorig semester kan natuurlijk niets meer gedaan worden, maar als iemand weet of hij het recht heeft om in het vervolg een verplaatsing te eisen of als Ugent een verplaatsing kan weigeren. Want ik vind dit ech bizar. Hij heeft er echt wel belang bij om dit jaar te slagen want normaal moest hij al in zijn derde bach zitten.

glashelder

Legacy Member
Orchidee_x zei:
Het was een vak van het eerste en een vak van het tweede maar dan nog heb je als GITter normaal toch het recht om ene te verzetten?

Ja.

1e examenperiode:
- opleidingsonderdelen die behoren tot hetzelfde deel van het modeltraject (studiejaar): tussen de aanvang van 2 examens moet minstens 24 uur tijd zijn;
- opleidingsonderdelen die NIET behoren tot hetzelfde deel van het modeltraject (studiejaar): tussen de aanvang van 2 examens moet minstens 12 uur tijd zijn. Dit is vaak het geval bij studenten met een GIT.

Gatsby

Legacy Member
Orchidee_x zei:
Aan de Ugent'ers: Is er bij jullie normaal ook zo geen regeling dat je minstens x aantal uur tussen twee examens moet hebben? Mijn neef had vorig semester drie examens waarvan er twee op 1 dag vielen (slechts 18min tussen beide). Het was een vak van het eerste en een vak van het tweede maar dan nog heb je als GITter normaal toch het recht om ene te verzetten? Hij zei dat ze dat niet konden voor die vakken, wat me verbaasde. Jammergenoeg heeft hij ze allebei geprobeerd en haalde hij op allebei een negen. Aan vorig semester kan natuurlijk niets meer gedaan worden, maar als iemand weet of hij het recht heeft om in het vervolg een verplaatsing te eisen of als Ugent een verplaatsing kan weigeren. Want ik vind dit ech bizar. Hij heeft er echt wel belang bij om dit jaar te slagen want normaal moest hij al in zijn derde bach zitten.

Ik ken nog zo iemand met dat probleem! Zij had ook 2 examens vlak na elkaar en ook in een GIT. Ze vertelde mij dat er normaal gezien 24u tussen 2 examens moesten zitten, maar dat ze het ene examen niet kon verzetten naar een andere dag omdat ofwel de andere student(en) niet konden ofwel de prof zelf niet kon ofwel er geen auditorium/lokaal vrij was op andere dagen.
Beetje de merde van in een GIT te zitten.

Tsubasa

Legacy Member
freakykiller zei:
Normaal kan dat dacht ik niet ? 12 uur ofzo is de regel ?

Aan de UGent is de regel 24u. Dat is een recht dus je kan daar wel ver in gaan hoor als de prof niet mee wilt werken.

glashelder

Legacy Member
24 voor een modeltraject, 12 uur voor combinatie van vakken die voorkomen uit een GIT.

Ironpole

Legacy Member
Die twee dagen verlof komen te vroeg. Productiviteit is laag (en ik kan enkel leerstof van de eerste week doen). :p Vorig jaar was het na drie weken pas krokusverlof.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan