Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Welke MIlF?


  • Totaal aantal stemmers
    165
  • Opiniepeiling gesloten.

NotoriousP

Legacy Member
Ik verkies toch een thesis in het Engels hoor... anders moet je constant switchen tussen Engels en Nederlands aangezien 99% van uw bronnen toch in het Engels zijn.

truifel

Legacy Member
NotoriousP zei:
Ik verkies toch een thesis in het Engels hoor... anders moet je constant switchen tussen Engels en Nederlands aangezien 99% van uw bronnen toch in het Engels zijn.

True, maar ik neem aan da uw moedertaal Nederlands is? :). En ik kan mij nog altijd beter uitdrukken int Nederlands dan int Engels. (niet dat het slecht gegaan is hoor, in tegendeel).

NotoriousP

Legacy Member
truifel zei:
True, maar ik neem aan da uw moedertaal Nederlands is? :). En ik kan mij nog altijd beter uitdrukken int Nederlands dan int Engels. (niet dat het slecht gegaan is hoor, in tegendeel).

Eerlijk gezegd ben ik niet beter in mezelf uitdrukken in het Nederlands dan Engels, enkel in het Engels moet ik regelmatiger eens de spelling controleren. :p

truifel

Legacy Member
NotoriousP zei:
Eerlijk gezegd ben ik niet beter in mezelf uitdrukken in het Nederlands dan Engels, enkel in het Engels moet ik regelmatiger eens de spelling controleren. :p

Nja, da bv. Of een bepaalde manier van zeggen ofzo. Nuja, khad er nie echt problemen mee, want nen thesis op zich is al moeilijk als ge heel wetenschappelijk moet schrijven, ma bon ^^. Zal mss een heel klein beetje gescheeld hebben tussen Engels en Nederlands. Maar zoals ge dan zegt: uw bronnen zijn int Engels dus kunde daar terug voordeel uit halen :).

garcia

Legacy Member
NotoriousP zei:
Eerlijk gezegd ben ik niet beter in mezelf uitdrukken in het Nederlands dan Engels, enkel in het Engels moet ik regelmatiger eens de spelling controleren. :p

Ik merk bij mezelf op dat als ik het in het engels schrijf, ik meer de neiging heb om "copy-paste" te doen. Vooral ook gewoon omdat die zinnen vaak moeilijk anders te schrijven zijn dan zoals ze er al staan.

NotoriousP

Legacy Member
garcia zei:
Ik merk bij mezelf op dat als ik het in het engels schrijf, ik meer de neiging heb om "copy-paste" te doen. Vooral ook gewoon omdat die zinnen vaak moeilijk anders te schrijven zijn dan zoals ze er al staan.

Awel bij mij nu net omgekeerd, ik vind het veel simpeler om gevarieerd te schrijven in het Engels.

Bovendien klinken nanotechnologie zaken redelijk dom in het Nederlands. :p

Utred

Legacy Member
Redelijk jammer dat de fysica aan de unief langs geen kanten op die van het middelbaar trekt. En ik kon dat toen al niet goed:unsure:

Plutus

Legacy Member
Laatste hand gelegd aan laatste hoofdstuk van de thesis, met een week vertraging (maar wel deadline nog gerespecteerd, ha!). Dadelijk doorsturen naar promotor en terwijl ik wacht op commentaar, het juridische deel afwerken. Het einde is in zicht..

Torche

Legacy Member
Na anderhalf jaar te werken denk ik er sterk over na om terug te gaan studeren.

Ik denk aan iets in de richting reservoir geology of petroleum engineering. TUDelft biedt deze richtingen aan, toch eens achter aan gaan want dat ziet er verdomd interessant uit!

Burrid

Legacy Member
Torche zei:
Na anderhalf jaar te werken denk ik er sterk over na om terug te gaan studeren.

Ik denk aan iets in de richting reservoir geology of petroleum engineering. TUDelft biedt deze richtingen aan, toch eens achter aan gaan want dat ziet er verdomd interessant uit!

Daar kan ik altijd wat meer over vertellen, ook al bevindt het zich niet zozeer in mijn interessegebied.

Kandul

Legacy Member
Burrid zei:
Daar kan ik altijd wat meer over vertellen, ook al bevindt het zich niet zozeer in mijn interessegebied.

Ik zou naar Noorwegen trekken als je dan toch petroleum engineering wil doen. Hoewel je allicht geen ervaring hebt in de olie-industrie waardoor deze master niet rechtstreeks toegankelijk is.

Lorvet

Legacy Member
Altijd grappig als ge het verslag van een groepswerk moet samenstellen en de "inzendingen" van de andere groepsleden bekijkt. Ik heb 800kb, waaronder een huge figuur op het voorblad, de ene heeft een word-bestand van 750kb, de andere een van 75kb. Iemand moet nog wat typen peis ik :unsure:

Burrid

Legacy Member
Kandul zei:
Ik zou naar Noorwegen trekken als je dan toch petroleum engineering wil doen. Hoewel je allicht geen ervaring hebt in de olie-industrie waardoor deze master niet rechtstreeks toegankelijk is.

Waarschijnlijk niet op mij bedoeld, maar inderdaad, Noorwegen is the place to go voor dat.

Torche

Legacy Member
Inderdaad, Noorwegen is dé plaats voor petroleum engineering, doch moeilijk om binnen te geraken ...

Hier in de buurt is het enkel Delft waar ze zo'n richting aanbieden. Geen idee of die hoog aangeschreven staat. Meer info mag steeds, Burrid.

Wat mij ook wel interesseert is hun master in mining engineering, waar je gedurende het eerste jaar lessen volgt aan vier verschillende universiteiten.

Toch nog eens goed over peinzen, wie weet krijg ik wel een respons op mijn sollicitaties bij wat Belgische groeves. :)

Cadiuro

Legacy Member
Terug van excursie zeg ik u. Zeer gezellig, veel gelachen, maar het suckte wel dat ik die vorig jaar ook al had gedaan - bij elke stop "ahja dees".

Ben wel blij dat ik nog eens aan de bruinkoolmijn van Hambach kwam. Da is dus echt ziek he.

Om een beeld te geven: Deze kraan is zo'n 250m lang en 100m hoog. Hier zie je de kraan in een groter overzicht van de groeve. Imposant, echt imposant.

Dan staat daar een geel kubuske van 2x2cm, blijkt dat een bulldozer te zijn. Niet te vatten, eigenlijk. Heel die mijn verplaatst zich - wat ze links afgraven, voeren ze rechts terug op. Wanneer ze een dorp tegenkomen, verplaatsen ze dat gewoon van links naar rechts. En dat allemaal voor dat zwarte stuk in het midden.

Edit: Op die tweede foto kan je die bulldozers die ik bedoel zien: in het zwarte stuk heb je een centraal spoor - net rechts daarvan, ter hoogte van de rechterkant van die grote wolk, zie je die twee stipjes, het linkse staat onder een ander wit stipje. Dat zijn dus twee bulldozers.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan