Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Welke MIlF?


  • Totaal aantal stemmers
    165
  • Opiniepeiling gesloten.

Nicske91

Legacy Member
HHhhm nog eens zitten nadenken over de masterkeuze. Begin ik wel niet te twijfelen over elektrotechniek versus nanotechnologie... :doh:

Greenie

Legacy Member
Nicske91 zei:
HHhhm nog eens zitten nadenken over de masterkeuze. Begin ik wel niet te twijfelen over elektrotechniek versus nanotechnologie... :doh:

Lijkt mij toch een wereld van verschil :)

Nicske91

Legacy Member
Greenie zei:
Lijkt mij toch een wereld van verschil :)

Bwa, ik vind aan de ene kant van niet aangezien je clusters kunt volgen met dezelfde vakken van elektrotechniek. Eerlijk gezegd zou ik graag een richting doen waarin er nog wat advanced fysica gegeven wordt met typische ingenieursvakken, jammer genoeg hebben ze in Leuven geen toegepaste natuurkunde daarom twijfel ik om de master nano te doen.

Exorikos

Legacy Member
Die zien ook niet zo geweldig veel natuurkunde als ik die hun programma nog goed herinner. Al zeker niet advanced als je voor de engineering major gaat.

josilirios

Legacy Member
Hoe neig da'k mij ook verveel, studeren zal ek ni rap doen precies...

Exorikos

Legacy Member
De convolutie van twee Gaussische profielen geeft normaal een Gaussisch profiel, maar dat blijkt hier niet het geval te zijn bij onze metingen. :s Als ik dat fit past een Voigt profiel het best, maar ik heb geen idee waarom. Dat is een convolutie van een Lorentzian en Gaussische.

Lorvet

Legacy Member
Exorikos zei:
De convolutie van twee Gaussische profielen geeft normaal een Gaussisch profiel, maar dat blijkt hier niet het geval te zijn bij onze metingen. :s Als ik dat fit past een Voigt profiel het best, maar ik heb geen idee waarom. Dat is een convolutie van een Lorentzian en Gaussische.
Iemand die dat snapt buiten Exo zelf? :unsure:

Hier werkt VPN btw.

Insanitarium

Legacy Member
Is het mogelijk om een vak opnieuw op te nemen via een creditcontract, indien je er in het verleden voor geslaagd was?

McGregor

Legacy Member
Insanitarium zei:
Is het mogelijk om een vak opnieuw op te nemen via een creditcontract, indien je er in het verleden voor geslaagd was?

Waarom zou je dat doen? Je kan gewoon een vrijstelling aanvragen.

Insanitarium

Legacy Member
McGregor zei:
Waarom zou je dat doen? Je kan gewoon een vrijstelling aanvragen.

Ik weet het, maar er zijn enkele vakken in mijn richting waar ik met de hakken over de sloot op door was.

En indien ik in de academische sector wil werken, zou ik een bewijs moeten hebben dat ik die stof compleet beheers. :)

Misericordiam

Legacy Member
coldplayke zei:
Ik vind wijsbegeerte plezant.
Moet ik mij zorgen maken?

Niet echt. Altijd al mijn beste vakken geweest.

'k denk dat het voor velen een te groot zevergehalte heeft en dat velen er ook de ballen van snappen.

NotoriousP

Legacy Member
Nicske91 zei:
Bwa, ik vind aan de ene kant van niet aangezien je clusters kunt volgen met dezelfde vakken van elektrotechniek. Eerlijk gezegd zou ik graag een richting doen waarin er nog wat advanced fysica gegeven wordt met typische ingenieursvakken, jammer genoeg hebben ze in Leuven geen toegepaste natuurkunde daarom twijfel ik om de master nano te doen.

Clusters met een paar vakken die overeenkomen maar uw kernopleiding verschilt nog steeds sterk hoor.

Exorikos zei:
Die zien ook niet zo geweldig veel natuurkunde als ik die hun programma nog goed herinner. Al zeker niet advanced als je voor de engineering major gaat.

True, je hebt Kwantum Physics, Semiconductor Physics en dan in het 2de jaar nog Mesoscopic Physics maar daar blijft het bij. Tenzij je uw optievakken nog gaat kiezen in de wetenschappelijke clusters.

Exorikos

Legacy Member
Slecht nieuws, de snelheid van het licht is omhoog gegaan met 25000000m/s. :s

EDIT: Wel goed nieuws voor de neutrino's natuurlijk!

Snowyflake

Legacy Member
Exorikos zei:
Slecht nieuws, de snelheid van het licht is omhoog gegaan met 25000000m/s. :s

EDIT: Wel goed nieuws voor de neutrino's natuurlijk!

Waarom is licht plots nog sneller geworden?

Exorikos

Legacy Member
Snowyflake zei:
Waarom is licht plots nog sneller geworden?

Omdat volgens mijn metingen de lichtsnelheid 325000km/s is. :(

EDIT: Met wat extra datapunten is het ineens 308000km/s!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan