Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Welke MIlF?


  • Totaal aantal stemmers
    165
  • Opiniepeiling gesloten.

Orchidee

Legacy Member
Burrid zei:
Ik heb ook van die dingen voorgehad. Als ik de richting chemie zou gedaan hebben, was mijn leven met de helft verkort.
Ook al onverdund zoutzuur in mijn oog gekregen, dat piekte toch.

Dat belooft voor mij.:unsure: Ik zie ook niet rap gevaar en ben ook meestal niet geleerd na 1 keer. Enkele weken terug had ik me 3 keer aan hetzelfde voorwerp verbrand op nog geen uur tijd. Ik ben echt te onhandig volgens de opleiding dat ik doe.:crazy:

tom1

Legacy Member
Ironpole zei:
Open Office is eigenlijk even erg als Office ze. LaTeX is nuttig als ge wiskundige teksten schrijft (door het gebruik van wiskundige omgevingen) maar ook als ge grote documenten schrijft. Want LaTeX houdt proper uw documentstructuur, referenties, figuren, inhoudsopgave, paginanummering enz bij, ongeacht van de lengte/grootte van uw document. Voor korte documentjes is het vaak de moeite niet om tijd te steken in die codering en is het sneller om met Word iets te maken. Voor thesissen en dergelijke word je dubbel en dik beloond als je met LaTeX alles structureert.

Voor thesissen die veel formules bevatten wel, anders loont het nog altijd niet hoor :p.

Burrid

Legacy Member
tom1 zei:
Voor thesissen die veel formules bevatten wel, anders loont het nog altijd niet hoor :p.

Het is wel waar dat enkel de cursussen van wiskunde die ik heb met latex zijn getypt.
Zal nog wat verdere meningen nodig hebben voor ik begin aan een zelfstudie.

edraket

Legacy Member
Ik vind het makkelijker eens ge met LaTeX kunt werken. Vaak beschiktge toch over een template, dus zo extreem moeilijk is LaTeX niet echt. Kan in het begin wel eventjes knoeien zijn, maar ik zou mijn thesis toch niet in Word kunnen gemaakt hebben (ik kan ook niet echt met Word werken :unsure:). Zal waarschijnlijk ook wel alles kunnen, maar mijn volgende thesis schrijf ik sowieso in LaTex.

Digital Lies

Legacy Member
Ik vind latex persoonlijk super handig. Ik denk er niet meer aan om Word nog maar open te slaan voor gelijk welk verslag.

Matt.

Legacy Member
Ik gebruik de laatste 3 jaar of zo ook latex voor al mijn verslagen/papers. Enkel voor nota's in de les gebruik ik soms nog Word omdat ge soms snel tabellen en zo moet invoeren, als ge snel een tabel moet ingeven in latex zit de lesgever al 5 zinnen verder voor ge uw tabel gemaakt hebt... :unsure:
En met Word kunt ge ook alles perfect, het voordeel aan latex is dat het niets doet zolang je het niet vraagt, al veel frustraties gehad omdat Word automatisch zaken instelt die ik niet gevraagd heb (bv. vastzetten van headers en footers over secties heen.) In dat opzicht is het zelfs makkelijker om met latex te leren werken dan met Word leren werken;.. :p

Tsubasa

Legacy Member
Is't weer dienen tijd van het jaar :p. Die discussie over Word/Latex is hier al een paar keer gepasseerd...

Matt.

Legacy Member
Ironpole zei:
Ignorance is bliss. Ooit al met LaTeX gewerkt feitelijk?

Tuurlijk, iedere bio-ingenieur krijgt (allé, kreeg, de generatie die dit jaar gestart is, krijgt het niet meer) daar les (en examen) over!

Ik heb een KUL account nodig! Stomme beperkte journal subscriptions van de UGent. :sop: Een van de belangrijkste journals in mijn vakgebied: geen subscription!

coldplayke

Legacy Member
coldplayke zei:
Het goede punt is: op een niet-gesubsidieerd kot kunnen alleen ouderejaars, dus de hele roedel eerstejaartjes komen al niet in aanmerking :D

Blad fout gelezen: eerstejaars mogen dus wel binnen :sop:

Fliblit

Legacy Member
Een hele namiddag pokemon online gespeeld :unsure:

Dan nu nog maar wat werken :sad:

freakykiller

Legacy Member
Toeval precies, vandaag ook wat raar opgestaan. Beetje semi-ziek ofzo

Matt.

Legacy Member
tommie314 zei:
Omdat die standaard minder affiniteit met 'programmeren' hebben (waar LaTeX toch een beetje op lijkt)

:wtf: Beetje tags wrappen rond tekst is tot programmeren zoals een cake bakken met cakemix tot een croquembouche maken is!

Utred

Legacy Member
tommie314 zei:
Omdat die standaard minder affiniteit met 'programmeren' hebben (waar LaTeX toch een beetje op lijkt)

Ola ola, die hebben dus wel een site gebouwd e!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan