Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Welke MIlF?


  • Totaal aantal stemmers
    165
  • Opiniepeiling gesloten.

Orchidee

Legacy Member
Orchidee_x zei:
Zalig om zo vroeg thuis te zijn op een vrijdag, dankzij mijn zus die met de wagen was. :love:

Jammer genoeg was het maar eenmalig. :sad:

Vandaag was het weer een toppertje qua miserie om thuis te geraken. Welke pipo loopt er nu over de sporen?!:wtf:



Trouwens vandaag ook mogen vaststellen dat de R & S zinnen van zwavel wel degelijk kloppen.

Burrid

Legacy Member
Haa, in de volgende 10 dagen slechts 1 dag les.

Een vraag: voor thesis, welke documentsoftware wordt aangeraden te gebruiken?
Momenteel heb ik weet van: ms office, openoffice en latex.
Hoewel het eerder lijkt alsof latex enkel nuttig is voor wiskunde gerelateerde teksten.

Reden voor vraag: ik heb veel miserie gehad met ms office voor bachelorthesis en ben op zoek naar iets beter.

AmandaH

Legacy Member
is er dinsdag eigenlijk iets open in Leuven? kebabzaken ofzo? of is alles dicht.

coldplayke

Legacy Member
Mijn aanvraag voor een kot in Leuven is verzonden. Het zal een niet-gesubsidieerd kot worden, omdat we voor een gesubsidieerd kot vorig jaar net te veel verdienden. Het goede punt is: op een niet-gesubsidieerd kot kunnen alleen ouderejaars, dus de hele roedel eerstejaartjes komen al niet in aanmerking :D

Ironpole

Legacy Member
Burrid zei:
Haa, in de volgende 10 dagen slechts 1 dag les.

Een vraag: voor thesis, welke documentsoftware wordt aangeraden te gebruiken?
Momenteel heb ik weet van: ms office, openoffice en latex.
Hoewel het eerder lijkt alsof latex enkel nuttig is voor wiskunde gerelateerde teksten.

Reden voor vraag: ik heb veel miserie gehad met ms office voor bachelorthesis en ben op zoek naar iets beter.

Open Office is eigenlijk even erg als Office ze. LaTeX is nuttig als ge wiskundige teksten schrijft (door het gebruik van wiskundige omgevingen) maar ook als ge grote documenten schrijft. Want LaTeX houdt proper uw documentstructuur, referenties, figuren, inhoudsopgave, paginanummering enz bij, ongeacht van de lengte/grootte van uw document. Voor korte documentjes is het vaak de moeite niet om tijd te steken in die codering en is het sneller om met Word iets te maken. Voor thesissen en dergelijke word je dubbel en dik beloond als je met LaTeX alles structureert.

Orchidee

Legacy Member
josilirios zei:

Nja wij waren met twee groepen 1e bach'ers bezig met titraties En daar moesten we o.a. NaOH in oplossing brengen. En toevallig langs de kant waar wij stonden begon iedereen keihard te hoesten als we dat in oplossing brachten. Tot er een docent van 't labo ernaast afkwam en ons begonnen te verwijten wat we wel aan het doen waren en dat we onze longen aan het verbranden waren. Maja da kon echt nie van de NaOH van ons zijn. Nu bleek het over een proef te gaan van zijn groep die bij ons onder de trekkast stond en die proef geeft zwaveldampen vrij, en blijkbaar werkt die trekkast nie meer. Tpakte echt wel fel op onze luchtwegen en wij maar hoesten. Twee keer heel 't labo mogen ontruimen, ma al bij al waren we er nog op tijd bij.

Maar dus: 'infecteert de luchtwegen' --> zijt ma zeker ja! :p

Burrid

Legacy Member
Ironpole zei:
Open Office is eigenlijk even erg als Office ze. LaTeX is nuttig als ge wiskundige teksten schrijft (door het gebruik van wiskundige omgevingen) maar ook als ge grote documenten schrijft. Want LaTeX houdt proper uw documentstructuur, referenties, figuren, inhoudsopgave, paginanummering enz bij, ongeacht van de lengte/grootte van uw document. Voor korte documentjes is het vaak de moeite niet om tijd te steken in die codering en is het sneller om met Word iets te maken. Voor thesissen en dergelijke word je dubbel en dik beloond als je met LaTeX alles structureert.

Dan zal ik eens beginnen met bestuderen van het gebruik.

Burrid

Legacy Member
Orchidee_x zei:
Nja wij waren met twee groepen 1e bach'ers bezig met titraties En daar moesten we o.a. NaOH in oplossing brengen. En toevallig langs de kant waar wij stonden begon iedereen keihard te hoesten als we dat in oplossing brachten. Tot er een docent van 't labo ernaast afkwam en ons begonnen te verwijten wat we wel aan het doen waren en dat we onze longen aan het verbranden waren. Maja da kon echt nie van de NaOH van ons zijn. Nu bleek het over een proef te gaan van zijn groep die bij ons onder de trekkast stond en die proef geeft zwaveldampen vrij, en blijkbaar werkt die trekkast nie meer. Tpakte echt wel fel op onze luchtwegen en wij maar hoesten. Twee keer heel 't labo mogen ontruimen, ma al bij al waren we er nog op tijd bij.

Maar dus: 'infecteert de luchtwegen' --> zijt ma zeker ja! :p

Ik heb ook van die dingen voorgehad. Als ik de richting chemie zou gedaan hebben, was mijn leven met de helft verkort.
Onverdund zoutzuur in uw oog krijgen piekt toch.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan