Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Welke MIlF?


  • Totaal aantal stemmers
    165
  • Opiniepeiling gesloten.

Matt.

Legacy Member
glashelder zei:
Random vraag. Als je afstudeert, heb je geen toegang meer tot je UGent-mailadres zeker? Bedenk me nu net dat ik dat adres al een paar keer heb opgegeven voor bepaalde diensten of aankopen.

Vedeco zei:
Ze laten dat nog 1 academiejaar (denk ik) open zodanig dat je ermee kan solliciteren.

Al zou ik dat zelf niet doen :p

Twee jaar.

zarathustra

Legacy Member
glashelder zei:
Nee. Voor Telenet nog maar bestond hadden we internet via Belgacom en was ik de enige die echt op internet zat. Via een vriendin een e-mailadres bij Hotmail aangemaakt (... snap ook niet goed waarom ik dat niet zelf kon, maar goed, het internet was nog heel onbekend en raar toen). Toen we Telenet kregen heeft m'n pa gewoon zo'n mailadres van Telenet aangemaakt, en bleef ik bij m'n hotmailadres. Ondertussen al een ander hotmailadres en nu gebruik ik dat al zolang. Gewoon dat kunnen doorsturen van een deftig adres (met gewoon mijn naam) naar mijn hotmailaccount is ook al goed genoeg.

Wel gewoon fyi, telenet eg. geeft u meerdere mailboxen.

dus ik gebruik de @telenet.be omdat ik vroeger de enige was die met internet bezig was. Toen mijn ouders dat ook nodig vonden heb ik gewoon de 2de mailbox van telenet voor hun accounts gebruikt. Werkt perfect ,dat is allemaal mooi gescheiden.

en ik vermoed dat je zelfs je hotmail autmatisch kan laten forwarden ( of vice versa)

Matt.

Legacy Member
asmo zei:
Klein vraagje voor de studenten hier die goed met excel kunnen werken. Aangezien het lang geleden is dat ik dat programma nog is deftig heb gebruikt en google mij ook niet echt verder helpt.

Stel ik heb een dataset met twee kolommen X-Y (maar in de praktijk met natuurlijk veel meer datapunten, anders zou ik het wel manueel doen)

X Y
1 0.11
2 0.38
3 0.54
4 0.73
5 0.96

Hoe kan ik deze dataset simpel inkorten, zodat er steeds een rij wordt overgeslaan in de nieuwe dataset?

Het zou dus dit moeten worden:

X Y
1 0.11
3 0.54
5 0.96

Alle hulp is welkom.

Opslaan als tekstbestand, inlezen met *insert favoriete programmeertaal*, parsen, uitschrijven naar tekstbestand, importeren in Excel, done.
Zal in VBA ook wel lukken maar daar ken ik de ballen van.

joshetei

Legacy Member
asmo zei:
Klein vraagje voor de studenten hier die goed met excel kunnen werken. Aangezien het lang geleden is dat ik dat programma nog is deftig heb gebruikt en google mij ook niet echt verder helpt.

Stel ik heb een dataset met twee kolommen X-Y (maar in de praktijk met natuurlijk veel meer datapunten, anders zou ik het wel manueel doen)

X Y
1 0.11
2 0.38
3 0.54
4 0.73
5 0.96

Hoe kan ik deze dataset simpel inkorten, zodat er steeds een rij wordt overgeslaan in de nieuwe dataset?

Het zou dus dit moeten worden:

X Y
1 0.11
3 0.54
5 0.96

Alle hulp is welkom.

hmm denk dat deze macro wel moet werken, vlug opgesteld dus kan wel foutje inzitten, als uw dataset op werkblad 1 staat kopieert hij deze naar blad 2
voor X en Y moet ge dan het nummer van deze kolommen invullen

dim r1 as integer, r2 as integer
r1=1
r2=1
do until worksheets(1).cells(r,1).value=""
worksheets(2).cells(r2,X).value= worksheets(1).cells(r1,X).value
worksheets(2).cells(r2,Y).value= worksheets(1).cells(r1,Y).value
r1=r1+2
r2=r2+1
loop

wel kijken op welke rij uw set begint en r1 zonodig aanpassen

glashelder

Legacy Member
zarathustra zei:
Wel gewoon fyi, telenet eg. geeft u meerdere mailboxen.

dus ik gebruik de @telenet.be omdat ik vroeger de enige was die met internet bezig was. Toen mijn ouders dat ook nodig vonden heb ik gewoon de 2de mailbox van telenet voor hun accounts gebruikt. Werkt perfect ,dat is allemaal mooi gescheiden.

en ik vermoed dat je zelfs je hotmail autmatisch kan laten forwarden ( of vice versa)

Ja voilà, toevallig was ik niet de enige die met internet bezig was en had ik al een hotmailadres, en 't is er gewoon nooit van gekomen :p Ik vind die Windows Live Mail verder wel handig. En 'k heb net mijn gmail naar mijn hotmail geforward, om het dan nog eens naar telenet te forwarden... :crazy: :p [email protected] zal ook wel al deftig genoeg zijn zeker.

asmo

Legacy Member
joshetei zei:
hmm denk dat deze macro wel moet werken, vlug opgesteld dus kan wel foutje inzitten, als uw dataset op werkblad 1 staat kopieert hij deze naar blad 2
voor X en Y moet ge dan het nummer van deze kolommen invullen

dim r1 as integer, r2 as integer
r1=1
r2=1
do until worksheets(1).cells(r,1).value=""
worksheets(2).cells(r2,X).value= worksheets(1).cells(r1,X).value
worksheets(2).cells(r2,Y).value= worksheets(1).cells(r1,Y).value
r1=r1+2
r2=r2+1
loop

wel kijken op welke rij uw set begint en r1 zonodig aanpassen
Merci. Wat verder gezocht en zelf een macro van microsoft gevonden.

Racing_Genk

Legacy Member
5.67/6 voor examen marketing. Zit weer bij de beste 5 a 10 van de 350 man, zijn die anderen nu zo stom ofwa:unsure:

Tis ook nie dak zoveel leer

Utred

Legacy Member
Jawel

Racing_Genk zei:
Ik snap niet waarom sommigen zo nederig doen over het middelbaar.

Ik denk niet dat ik dit jaar echt meer met unief bezig ben dan vorig jaar int middelbaar (lessen inbegrepen), dusja.

Middelbaar:
32u les en pak 10u studeren per week

Unief:
12-15u les ofzo en 25u studeren per week

Enkel blok is pak meer, maar anderzijds hebt ge int middelbaar een hele maand september aan uw been :p

Dat moet toch echt wel beduidend meer dan gemiddeld zijn. Oftewel heb ik een zeer vertekend beeld van de gemiddelde student.

lantaarnpaal

Legacy Member
Utred zei:
Jawel



Dat moet toch echt wel beduidend meer dan gemiddeld zijn. Oftewel heb ik een zeer vertekend beeld van de gemiddelde student.

het was ook zonder giscorrectie btw :unsure:, wel nice score. Ik vind dat veel leren tbh, racinggenk

Tsubasa

Legacy Member
Utred zei:
Jawel



Dat moet toch echt wel beduidend meer dan gemiddeld zijn. Oftewel heb ik een zeer vertekend beeld van de gemiddelde student.

Ik kom helaas lang niet aan 25u leren :sad:

Racing_Genk

Legacy Member
Utred zei:
Jawel



Dat moet toch echt wel beduidend meer dan gemiddeld zijn. Oftewel heb ik een zeer vertekend beeld van de gemiddelde student.

Uhm, qua les gaan zit ik redelijk ver onder het gemiddelde. Qua studeren idd een pak boven het gemiddelde wellicht, maar mijn punten zijn er dan ook naar :p

@lantaarnpaal: das zo'n 40 uur per week dak doe inclusief les :p, valt toch mee?

Racing_Genk

Legacy Member
Lol, alsof iemand al begonnen is aan die site. Die opdracht staat sinds gisteren online

Drew

Legacy Member
Racing_Genk zei:
Middelbaar:
32u les en pak 10u studeren per week

Unief:
12-15u les ofzo en 25u studeren per week
Y0UJC.png

freakykiller

Legacy Member
dimitri90 zei:
ik dacht hetzelfde, want anders zou het daarna 'force' moeten zijn. Trouwens, 'threatens' kan toch enkel maar een werkwoord zijn?

threatens en forces zijn beide werkwoorden op die crisis ? Het zou gewoon duidelijker zijn met een ',' of 'and' er tussen. Crisis threatens and forces managers...

Ahja kben geen taalspecialist maar da denk ik er van
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan