cdp1193
Legacy Member
IMHO zou de regering toelatingsexamens moeten organiseren voor de minder (op economisch vlak) waardevolle diploma's waardoor (net zoals in de geneeskunde) het slaagpercentage hoger kan liggen en de maatschappij minder moet investeren in mensen die 7 jaar over een opleiding Geschiedenis willen doen.
Dit kan alleen maar positief zijn voor diegenen die oprecht deze richting willen doen en er in verder willen: aan het eind is hun diploma iets meer waard en zitten ze niet in auditoria met meer dan 800 studenten. Vraag blijft dan wel naar welke kennis ze moeten polsen op dat examen; een iq test, alles wat men in de geschiedenislessen heeft gezien in de laatste 2 graden, ... ?
Dit kan alleen maar positief zijn voor diegenen die oprecht deze richting willen doen en er in verder willen: aan het eind is hun diploma iets meer waard en zitten ze niet in auditoria met meer dan 800 studenten. Vraag blijft dan wel naar welke kennis ze moeten polsen op dat examen; een iq test, alles wat men in de geschiedenislessen heeft gezien in de laatste 2 graden, ... ?
(En Snowy, die mensen die voor het einde van het 6de middelbaar beginnen te studeren voor het toelatingsexamen zijn echt uitzonderingen die je overal wel vindt.)
