Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Welke MIlF?


  • Totaal aantal stemmers
    165
  • Opiniepeiling gesloten.

Matt.

Legacy Member
Nooby4Ever zei:
Dit is een voorbeeld van hoe het er moet uitzien (enkel het "ei" niet de punten er rond): Wolfram Demonstrations Project, dus alle Z (complex) waarvoor de formule voldoet. Nuja of het geplot moet worden weet ik niet, het moet weergegeven worden in een figuur, als matlab leek is dit voor mij gelijk aan plotten :p

Ok, ge kunt impliciet plotten, en ge kunt complex plotten, maar ge kunt niet impliciet complex plotten (of ik weet toch niet hoe) in Matlab. Dus ik vrees dat ik u niet exact kan helpen, enige dat ik kan bieden is een quick n dirty engineering solution. :unsure: Er zal wel een mooiere oplossing bestaan, als ge er een vindt, laat eens horen, interesseert me wel.

Code:
clc
clear all
figure(1)
hold on

for k=-1:0.0001:1
    for l=-1:0.0001:1
        if (abs((k+1i*l)*exp(1-(k+1i*l))))>0.99999&&(abs((k+1i*l)*exp(1-(k+1i*l))))<1.00001
            plot(k,l)
        end
    end
end

(nauwkeurigheid kunt ge nog wat mee spelen, afhankelijk van hoeveel tijd uw cpu heeft, als ge te lage nauwkeurigheid neemt krijgt ge wel vlekken, maar met nog wat gefoefel kunt ge dat wel uitmiddelen en een mooie lijn krijgen of zo, as said, quick n dirty. :unsure:)

Cadiuro

Legacy Member
Kheb de eerste afleveringen van Legend of Korra gezien.

Geweldig, echt gewoon net zoals het moest zijn. Kweet ni of Nickelodeon het beter had kunnen doen.

xversex

Legacy Member
AmandaH zei:
Nog een laatste keer knallen vanavond voordat ik begin aan 2 weken blokken :p

² Gisteren nog keer naar overpoort, morgen naar Black Breath + Victims in Kortrijk. Vanaf maandag volop werken aan mijn bachelorproef :)

Monoslay

Legacy Member
Deze vakantie eens proberen om de tijd eens goed te benutten ze. :)
Ik ga proberen om alles te herhalen en om mijn onderzoekstaak af te werken.

Burrid

Legacy Member
Bah, slecht examenrooster.
28/5: bloemplanten
13/6: reservoirmodellering
18/6: paleoecologie
21/6: quartairgeologie

1 examen, dan halve maand tussen, en dan 3 examens in een week.

Nooby4Ever

Legacy Member
Matt. zei:
Ok, ge kunt impliciet plotten, en ge kunt complex plotten, maar ge kunt niet impliciet complex plotten (of ik weet toch niet hoe) in Matlab. Dus ik vrees dat ik u niet exact kan helpen, enige dat ik kan bieden is een quick n dirty engineering solution. :unsure: Er zal wel een mooiere oplossing bestaan, als ge er een vindt, laat eens horen, interesseert me wel.

cv merci, zal dit weekend er is op zoeken.

glashelder

Legacy Member
Morgen laatste keer enquêtes afnemen! En dan zijn de puntjes eigenlijk binnen, buiten nog 2x data gaan invoeren. Werkcolleges zijn soms wel leuk.

Tranco

Legacy Member
aan de architecten en ir.-arch. hier: zijn er mensen die ervaring hebben met autocad en vectorworks? 'k zou graag eens een nieuw tekenprogramma aanleren. revit is uitgesloten en paar weken geleden wat info verkregen over vectorworks en het ziet er wel intressant uit. any toughts? is het de moeite?

xversex

Legacy Member
Tranco zei:
aan de architecten en ir.-arch. hier: zijn er mensen die ervaring hebben met autocad en vectorworks? 'k zou graag eens een nieuw tekenprogramma aanleren. revit is uitgesloten en paar weken geleden wat info verkregen over vectorworks en het ziet er wel intressant uit. any toughts? is het de moeite?

In ing. gebruikten wij voor technisch tekenen Siemens NX, das een superhandig en supergemakkelijk tekenprogramma

nite

Legacy Member
noreeeee zei:

Tja, dingen studeren die geen economisch belang hebben is een persoonlijk consumptiegoed. Sterker nog, het is een duur consumptiegoed waar vooral burgeouis middenklasse kinderen van gebruik kunnen maken. De vraag is of de overheid dit dan moet financieren? Zijn er misschien belangrijkere dingen die de overheid kan financieren? Kwestie dat de overheid nu niet exact onbeperkte middelen heeft en er blijkbaar in België nog altijd 1 mens op 7 arm is. Zouden we dan niet beter wat minder geld geven aan de persoonlijke luxeconsumptie van burgouis kinderen.

Matt.

Legacy Member
Djeezes, zo'n lange tekst om zo weinig te zeggen. Ja, "nutteloze" richtingen zijn nodig, dat weet iedereen, het probleem is de omvang van de "nutteloze" richtingen. We hebben psychologen nodig, ja, maar hebben we er 100 000 nodig? Hebben administratieve jobs bij de overheid nood aan een universitair opgeleid iemand? Etc. Er wordt gewoon te veel gefocust op "iedereen moet een hogeschool/unief diploma hebben". Quota's voor publieke universiteiten ajb, mensen die "uit interesse" iets willen studeren moeten maar aan een privé-instelling hun plezier gaan beleven.
(En ja, het is allemaal genuanceerder.)

Snowyflake

Legacy Member
Goh, persoonlijk vind ik het geen prioriteit om ons hoger onderwijs te hervormen om te besparen. We smijten zoveel geld naar zoveel nutteloze zaken dat ik dan liever mijn geld zie verspild worden aan het nutteloos opleiden van iemand dan aan luie profiteur die kwaaltjes uit zijn duim zuigt om op ziekenkas te staan of een 25 jarige die voor lange termijn op de werkloosheid gaat... Terwijl mensen uit nutteloze richtingen dan soms dat diploma kunnen gebruiken om te tonen dat ze iets waard zijn en tesnoods een totaal irrelevante job kunnen uitoefenen waarvoor ze niet zijn opgeleid maar wel gekregen hebben omdat hun diploma aantoont dat ze toch niet achterlijk zijn en dat je hun toch iets kan aanleren. (Zo ken ik ook een licenciaat LO wat een deftig diploma is die in een bank een mooie functie heeft.. Zonder diploma had hij die functie nooit gehad maar ze hebben hem ook niet aangenomen voor wat hij aan de unief gezien heeft...)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan