Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Welke MIlF?


  • Totaal aantal stemmers
    165
  • Opiniepeiling gesloten.

AmandaH

Legacy Member
Je hebt je keuze al blijkbaar gemaakt als ik je posts lees, alleen weet je dat zelf nog niet.

Exorikos

Legacy Member
Het is altijd handig alles op een rijtje te zetten. Mijn keuze is inderdaad het tweede. Het is jammer genoeg zonder Erasmus, dan was het perfect geweest.

Cadiuro

Legacy Member
Exorikos zei:
Het is altijd handig alles op een rijtje te zetten. Mijn keuze is inderdaad het tweede. Het is jammer genoeg zonder Erasmus, dan was het perfect geweest.

Muntje opwerpen. Niet omdat je je keuze dan zelf niet meer moet maken, maar omdat je op het moment dat het muntstuk in de lucht is, beseft welke optie je eigenlijk wil dat het wordt.

Maartenn

Legacy Member
Exorikos zei:
De studiepunten behaald op Erasmus tellen niet mee voor je graad, dus het maakt eigenlijk niet uit. Het creditsysteem kan wel verschillen. Zo heeft een kotgenoot een vak extra moeten doen in zijn laatste jaar om wat van zijn Erasmus in te halen.

Het is gewoon een leuke ervaring en in mijn geval zou het ook aan een topuniversiteit zijn. Dat lijkt me wel mooi te staan op mijn cv.

Ik begrijp het nog altijd niet eigenlijk. Het eerste is met erasmus en het tweede zonder, maar wat wil dat dan zeggen? Beiden zijn toch in het buitenland? Of is dat tweede gewoon aan de KUL met enkel een korte periode naar het buitenland voor uw stage?

weirdo

Legacy Member
wat een onzin. natuurlijk tellen de studiepunten behaald op erasmus mee voor je graad, daarvoor hebben ze toch dat ganse ects omzettingssysteem, waarbij elke unief dan nog eens beslist in hoeverre de punten omlaag gaan omdat het niveau in hun ogen lager is in het buitenland.

Matt.

Legacy Member
Exorikos zei:
De studiepunten behaald op Erasmus tellen niet mee voor je graad, dus het maakt eigenlijk niet uit. Het creditsysteem kan wel verschillen. Zo heeft een kotgenoot een vak extra moeten doen in zijn laatste jaar om wat van zijn Erasmus in te halen.

Het is gewoon een leuke ervaring en in mijn geval zou het ook aan een topuniversiteit zijn. Dat lijkt me wel mooi te staan op mijn cv.

Altijd dat CV, dat ene lijntje gaat uw carrière niet maken of kraken hoor. Doe wat je liefst wil. Als je het graag doet, zult ge gemotiveerd zijn, en dat is belangrijker dan "Erasmus" op uw CV te kunnen zetten.

Kandul

Legacy Member
LaBuenaVida zei:
Het feit dat je eenmalig jouw zelfgemaakte grap wilt tonen kan ik wel begrijpen, maar je moet hem dan niet óók in de studententhread plaatsen. Dan begint het iets te veel op een vorm van reclame of spam te lijken.

Gelieve hier niet op te reageren.

Exorikos

Legacy Member
Matt. zei:
Altijd dat CV, dat ene lijntje gaat uw carrière niet maken of kraken hoor. Doe wat je liefst wil. Als je het graag doet, zult ge gemotiveerd zijn, en dat is belangrijker dan "Erasmus" op uw CV te kunnen zetten.

Zoals gezegd is het niet het Erasmus gedeelte maar het feit dat dat echt een topuniversiteit is dat iets gaat toevoegen. Ja, studeren aan zo'n instelling voegt weldegelijk iets toe. Mijn cv gaat wel wat nodig hebben ook tbh.

Nerath

Legacy Member
Erasmus op uw CV is toch wel ferm overroepen, uit de (vele) interviews die ik gedaan heb heeft er mij één persoon over aangesproken. Achteraf gezien was het de moeite nauwelijks waard :p

glashelder

Legacy Member
Tof, dinsdag les tot 18u45. Ik weet niet eens of ik dan nog thuisgeraak :lol:

Matt.

Legacy Member
Exorikos zei:
Zoals gezegd is het niet het Erasmus gedeelte maar het feit dat dat echt een topuniversiteit is dat iets gaat toevoegen. Ja, studeren aan zo'n instelling voegt weldegelijk iets toe. Mijn cv gaat wel wat nodig hebben ook tbh.

No it doesn't. Het is niet omdat je een semester aan een andere/debatably betere universiteit gaat studeren dat je plots een slimmere/betere student bent?

Als Erasmus goed is voor je CV, dan is het imo door de ervaring die je opgedaan hebt, niet doordat het aan een goeie universiteit was (al is dat natuurlijk mooi meegenomen en zal het misschien minder lijken alsof je zin had in een feestsemester aan een flauwe unief).

glashelder zei:
Tof, dinsdag les tot 18u45. Ik weet niet eens of ik dan nog thuisgeraak :lol:

Kom kom, er zijn nog treinen naar Brugge tot middernacht en de bussen stoppen nu ook niet met rijden om 20h. Ik woon in een groter shithole en raak nog thuis zolang ik maar de trein in Gent heb om halftien.

glashelder

Legacy Member
Matt. zei:
Kom kom, er zijn nog treinen naar Brugge tot middernacht en de bussen stoppen nu ook niet met rijden om 20h. Ik woon in een groter shithole en raak nog thuis zolang ik maar de trein in Gent heb om halftien.

Wel ja, 't zijn de bussen ;) Moet eens kijken hoe die nachtbussen rijden, ga daar ook geen uur staan wachten aan 't station :p In zo'n geval zou m'n pa me kunnen ophalen, maar die zit natuurlijk elke dinsdag in de fotografieles :/

Oh nee, ik zit gewoon verkeerd te denken... 't Is 1,5 uur tegen dat ik thuis ben (dus 20u15), maar ik ben natuurlijk al eerder aan station.

Never mind :unsure:

Matt.

Legacy Member
Nja, trein van 19h38 moet sowieso haalbaar zijn, dan zijt ge om 20h in Brugge en dan hebt ge sowieso nog een bus denk ik. :p

glashelder

Legacy Member
De laatste 'gewone' bus rijdt om 20u03. Da's een merde hé, mijn bus vertrekt altijd op het moment dat mijn trein aankomt :sop: Maar goed, zelfs in dat geval vertrekt de eerste nachtlijn om 20u30, dus meh, komt goed idd.

Exorikos

Legacy Member
Matt. zei:
No it doesn't. Het is niet omdat je een semester aan een andere/debatably betere universiteit gaat studeren dat je plots een slimmere/betere student bent?

Als Erasmus goed is voor je CV, dan is het imo door de ervaring die je opgedaan hebt, niet doordat het aan een goeie universiteit was (al is dat natuurlijk mooi meegenomen en zal het misschien minder lijken alsof je zin had in een feestsemester aan een flauwe unief).

Debatebly beter? Kernfysica is daar begonnen en de nobelprijswinnaars fysica 2010 zitten daar. Ook als je de rankings erop nakijkt staat Manchester ver voor Leuven (29e wereldwijd staan ze). Als ik dat doe zal het inderdaad niet een feestsemester lijken. Nuja, ik ga het toch niet doen.

Vandaag wel gehoord van de prof dat de eerste draft van de paper waar ik als coauteur opkom af is. :cool:

Flawless

Legacy Member
glashelder zei:
De laatste 'gewone' bus rijdt om 20u03. Da's een merde hé, mijn bus vertrekt altijd op het moment dat mijn trein aankomt :sop: Maar goed, zelfs in dat geval vertrekt de eerste nachtlijn om 20u30, dus meh, komt goed idd.

Is Brugge niet een 'stad'? En bussen rijden maar tot 20u? :lol:

Sorry, maar ik ken kleine dorpjes waar er Lijn bussen tot minstens 22u rijden

Vedeco

Legacy Member
Nu dat ik bijna aan het einde kom van mijn masteropleiding geschiedenis ben ik eens aan het denken voor nog wat verder te genieten van het studentenleven. :p Nu heb ik reeds 3 sociologische vakken gevolgd die mij enorm zijn bevallen (Sociologie, Sociologische benaderingswijzen en Sociologie van de Moderniteit). Nu ben ik aan het denken om via een voorbereidingsprogramma een manama te volgen. Maar ik had graag eens aan de sociologiestudenten gevraagd wat de kansen zijn op de arbeidsmarkt als socioloog? En of de rest van de vakken ook zo interessant zijn of ik net de leukste eruit heb gehaald. :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan