Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wie?


  • Totaal aantal stemmers
    217
  • Opiniepeiling gesloten.

freakykiller

Legacy Member
Systemen en signalen heeft toch ferm te veel formules, en ze afleiden is soms echt lastig :(

Nunak

Legacy Member
Meh het examen van vandaag had beter gekunnen maar met wat geluk ben ik er wel door.
Next up Californication en een La Chouffe!

Matt.

Legacy Member
Al een whopping 11 pagina's gedaan. :sop: Gelukkig maar 65 op het programma vandaag.

dajonaz

Legacy Member
glashelder zei:
Hoeveel punten aan een goed of fout antwoord worden toegekend, hangt af van hoeveel juiste antwoorden er voor die bepaalde vraag zijn (zo dus). Maar vaak staan die antwoordmogelijkheden los van elkaar en kunnen ze even goed in een andere vraag staan waar er dan meer of minder punten aan toegekend worden.

Als jij onderwerp X niet goed kent en onderwerp X staat in een vraag waar je veel punten verliest voor een fout antwoord, heb je pech en dat kan wel eens nét de pech zijn die je niet kon gebruiken. Als onderwerp X in een vraag staat waar je weinig punten verliest voor een fout antwoord, heb je minder pech.

Ik vond het in ieder geval geen fijne giscorrectie :p Je kan niet zo redeneren van "als ik over de helft kom, stop ik" want je hebt geen idee waar je staat.

Deze giscorrectie is zeker niet slechter voor de student dan een +3/-1 correctie. Als je alles gokt, dus random invult, ga je statistisch gezien gemiddeld 0 uitkomen. Als je bij een +3/-1 met 4 mogelijke antwoorden gokt(waarvan telkens 1 juist), ga je statistisch ook gemiddeld 0 uitkomen. Het voordeel van gokken wordt bij beide wiskundig weggewerkt. Ik zie echt geen verschil; als je het weet verdien je punten, anders niet.

Als dit niet duidelijk is bij een examen statistiek dan begrijp ik waarom er zoveel buizen.

Maar ik mag eigenlijk geen commentaar geven want ik ben zelf niet goed bezig.

freakykiller

Legacy Member
Lorvet zei:
Aja, want de assistenten die toezicht hebben gaan echt niet opkijken wanneer ik een veel te lichte komkommer bij heb :unsure:


Ge leidt die toch niet af hoop ik? Ambachtelijk van buiten leren is het efficiëntst!

Sommige leid ik deels af omdat ik dan rapper herinner wat het is, maar sommige is idd echt vanbuiten leren :sad:.

glashelder

Legacy Member
dajonaz zei:
Deze giscorrectie is zeker niet slechter voor de student dan een +3/-1 correctie. Als je alles gokt, dus random invult, ga je statistisch gezien gemiddeld 0 uitkomen. Als je bij een +3/-1 met 4 mogelijke antwoorden gokt(waarvan telkens 1 juist), ga je statistisch ook gemiddeld 0 uitkomen. Het voordeel van gokken wordt bij beide wiskundig weggewerkt. Ik zie echt geen verschil; als je het weet verdien je punten, anders niet.

Als dit niet duidelijk is bij een examen statistiek dan begrijp ik waarom er zoveel buizen.

Maar ik mag eigenlijk geen commentaar geven want ik ben zelf niet goed bezig.

Ja, kies eens dan? Een examen waarbij je wéét in hoeverre je nog mag/kan gokken en redelijk kan inschatten of je er door zal zijn of niet... Of een examen waarbij je echt geen idéé hebt waar je staat, of wat je ingevuld hebt tot nu toe wel voldoende is voor de helft of niet,... Je weet gewoon niet hoeveel antwoorden er goed zijn bij elke vraag, dus terwijl je denkt dat je goed bezig bent (want alles wat je goed hebt ingevuld, ben je 100% zeker van), kan je even goed nog niet eens aan de helft komen met je goeie antwoorden.

Inderdaad, als je het goed kent, dan mag het geen probleem zijn. En als je het helemaal niet kent, dan zal je er ook met een gewone giscorrectie niet door zijn. Maar als je in die middenmoot zit (zoals heel veel mensen), kan je je daar serieus op verkijken, en dan is een examen met een gewone giscorrectie gewoon gemakkelijker, want daar vul je gewoon in tot de helft - of net over de helft, en dan haal je een 10 of een 11 of een 12. Bij die andere giscorrectie heb je geen idee wanneer je moet stoppen, dus je kan ofwel te vroeg stoppen (je komt niet aan de helft met je goeie antwoorden) of te laat (je hebt teveel dingen fout aangeduid en bij sommige vragen telt dat serieus zwaar door).

Plus dat je nooit weet hoeveel antwoorden er goed zijn, daar krijg je echt wel zwaar stress van ze :p Ik begon er altijd heel van te flippen, haha. "Allez, wéér 3 juiste antwoorden?" :p Bij een gewone giscorrectie heb je een juist antwoord, je bent er 100% zeker van en dan ga je verder met de volgende vraag. Bij deze giscorrectie ben je daar weinig tot niks mee, er zijn namelijk nog 3/4 stellingen die je moet checken. Je kan dus niet aan eliminatie doen.

Lorvet

Legacy Member
Giscorrectie zelf is altijd smerig/vuil of dat nu +3/-1,+1/-1 of dat rare systeem van methodologie is. Des te meer als je het pas enkele dagen voor het examen weet :sop: [/rant]

Snowyflake

Legacy Member
Baats zei:
@Snowy: Waar sta je?

Tabellen beginnen der eindelijk goed in te raken nu. Tegen vanavond wil ik 8 en 9 volledig foutloos kunnen opstellen, morgen dan gewoon nog eens de ratio's herhalen. Die zouden er normaal gezien nog goed genoeg moeten inzitten van tijdens de blok.

Heb alles al gedaan tot 3/4de van H8.
Vanavond dus nog H8 afwerken en H9 zien en die vragen van vorige jaren eens oplossen en dan morgen alles herhalen.

joshetei

Legacy Member
joepie, de eerste keer 'MORGEN LAATSTE EXAMEN, WOHOO' op facebook. Het leven van (de meeste) arteveldestudenten: verlof, verlof en nog eens verlof

WeedJunk

Legacy Member
Moest 'k niet vrijdag al mijn volgende hebben, 't waren een paar duvels!


joshetei zei:
joepie, de eerste keer 'MORGEN LAATSTE EXAMEN, WOHOO' op facebook. Het leven van (de meeste) arteveldestudenten: verlof, verlof en nog eens verlof

Burn the witches :angry:

Orchidee

Legacy Member
joshetei zei:
joepie, de eerste keer 'MORGEN LAATSTE EXAMEN, WOHOO' op facebook. Het leven van (de meeste) arteveldestudenten: verlof, verlof en nog eens verlof

Allez jong, en ik heb net mijn eerste gehad.



En hopelijk moet ik hem in augustus niet herdoen:sad:

kil911ler

Legacy Member
joshetei zei:
joepie, de eerste keer 'MORGEN LAATSTE EXAMEN, WOHOO' op facebook. Het leven van (de meeste) arteveldestudenten: verlof, verlof en nog eens verlof

Pff.. Artevelde...

Ironpole

Legacy Member
Al hard gewerkt vandaag, ik trakteer mezelf op pizza!
Maar damn, ik snap echt niet hoe die kerel van de pizzeria daar zijn brood mee verdient. De Rimini aan de Kortrijksepoortstraat. Daar is NOOIT iemand anders, daarnet om 19u moest hij zelfs zijn oven nog aanzetten en moest hij van vanachter komen. En als ik hem geld geef zegt hij al rap "'t is goed" zonder het te tellen. Hij kan ook nooit teruggeven, heb ooit 50cent minder moeten betalen daarvoor: "ja voor volgende keer." Echt lachen die kerel. :D Maar wel goeie pizza!

coldplayke

Legacy Member
Sqarzz zei:
Klinkt als een saai vak. Is dat ook eenbeetje met u eigen mening en interpretatie of vooral vanbuiten blokken?

Ik vind dat geen saai vak omdat ik literatuur echt interessant vind, het is wel vooral vanbuiten blokken. Hoe interessant ik het ook vind, het examen ging rotslecht. Essayvraag: leg het begrip 'mimesis' uit en verklaar het belang en de verschillende invullingen ervan van pre-klassiek Griekenland tot en met de 18de eeuw. Licht je antwoord toe met voorbeelden uit zo veel mogelijk verschillende talen.

Die vraag lukte nog redelijk, daar had ik me op voorbereid. Maar ja, dat dacht ik op mijn proefexamen ook en toen had ik een 9/20 op mijn essay :s
Dan de tekstvraag was Hamlet. Normaal moet ik daar wel goed op hebben. Maar die meerkeuzevragen...:puke: Ik heb echt letterlijk dat hele handboek vanbuiten geleerd en nog kon ik die vragen niet. Misschien ben ik gewoon dom :')
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan