Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wie?


  • Totaal aantal stemmers
    217
  • Opiniepeiling gesloten.

tuesadorable

Legacy Member
Manu zei:
Lineaire regressie, dat wordt handmatig voor zover ik weet :p ik vroeg het maar omdat bij logistische regressie SPSS de dummies voor u kan maken. Dit is wat m'n prof dit semester zei (komt recht van de slides):

Remark:
For classical linear regression you have to make the dummy variables yourself in SPSS
For logistic regression you can let SPSS make the dummy variables for you

Maar dat zijn meer dan 600 respondenten... Ga ik nooit gewoon uit mezelf zitten doen. :p Ik snap er de ballen van. Docent was daar nogal pist gestopt omdat heel de klas continu op facebook zit in zijn lessen, maar 'k voel me wel gejost (ik let flink op, natuurlijk).

Plutus

Legacy Member
tuesadorable zei:
Maar dat zijn meer dan 600 respondenten... Ga ik nooit gewoon uit mezelf zitten doen. :p Ik snap er de ballen van. Docent was daar nogal pist gestopt omdat heel de klas continu op facebook zit in zijn lessen, maar 'k voel me wel gejost (ik let flink op, natuurlijk).
Maar hoeveel categorieën moet je hebben? Ge moet dat niet case per case doen eh, gewoon voor elke variabele die je aanmaakt :p

Is iets met define new variabele oid onder 'Transform'. Voor dummy1 dan gewoon value = 1 if x, else 0, voor dummy 2 value = 1 if y, else 0 of iets in die aard. 't Is beetje foefelen, maar eerst moet je eens diep logisch redeneren, eventueel klad iets op papier zetten en dan komt het wel :p SPSS is op zich vrij logisch, 't is soms gewoon zoeken.

*FiReStOnE^-*

Legacy Member
bleh, had liever examen oefeningen vennbelasting morgen gehad.. ben klaar met de oefeningen en het examen is donderdag, theorie-examen vrijdagochtend :/
nja, theorie beginnen herhalen zeker..

Baats

Legacy Member
TheRedDevils zei:
Ik zou nog eens de slides moeten overlezen maar kzit hier de hele tijd niets te doen.
ARGH :sop:

Ik stop.

Nog een goed potje Battlefield spelen, dan bedde in. Morgen nog eens snel overlopen..

Nunak

Legacy Member
FAK IK WIST NIE DAT HASKELL EEN KLOTE TAAL IS

Oh wacht, ik wist da wel :doh:

Burrid

Legacy Member
Hopelijk hindert het niet al te veel dat wikipedia even neergehaald wordt.
Ik bemerkt dat ik het vrij vaak gebruik.

glashelder

Legacy Member
_ns_ zei:
Oppassen met zo'n uitspraken, en wachten tot ge uw punten hebt :p.

Ik durf ook bijna nergens te zeggen dat het wel goed ging, of dat ik er normaal gezien wel door ben. Ik zeg er dan altijd achter "maar je weet nooit hé", want ik zie het dan zo gebeuren dat ik dan met een 4 eindig en dat ze dan zeggen "hoe? je was er toch wel door dacht je? het ging zo goed? hé? hé?" :unsure:

Th1x4nG

Legacy Member
Burrid zei:
Hopelijk hindert het niet al te veel dat wikipedia even neergehaald wordt.
Ik bemerkt dat ik het vrij vaak gebruik.

onderwerp + wikipedia typen in google en dan google cache? :)

Joeshoe

Legacy Member
glashelder zei:
Ik durf ook bijna nergens te zeggen dat het wel goed ging, of dat ik er normaal gezien wel door ben. Ik zeg er dan altijd achter "maar je weet nooit hé", want ik zie het dan zo gebeuren dat ik dan met een 4 eindig en dat ze dan zeggen "hoe? je was er toch wel door dacht je? het ging zo goed? hé? hé?" :unsure:

Mijn ouders zijn exact zo. :p

Ik vind wel dat meer docenten mogen zeggen of het nu goed was of niet, dat geeft toch een boost voor de volgende examens.

OxYg3N

Legacy Member
glashelder zei:
Ik durf ook bijna nergens te zeggen dat het wel goed ging, of dat ik er normaal gezien wel door ben. Ik zeg er dan altijd achter "maar je weet nooit hé", want ik zie het dan zo gebeuren dat ik dan met een 4 eindig en dat ze dan zeggen "hoe? je was er toch wel door dacht je? het ging zo goed? hé? hé?" :unsure:

Ik zeg het ook meestal zo, maar dan eerder uit bijgeloof :P

glashelder

Legacy Member
Ja, 't is ook een deel voor mezelf hoor, ik wil er niet vanuit gaan dat ik er sowieso door ben om dan misschien helemaal teleurgesteld te zijn. Dus ik zeg dat allemaal redelijk voorzichtig. Nu zijn m'n eerste 2 examens nu ook weer niet zó goed gegaan dat ik echt kan zeggen dat ik 100% zeker ben dat ik er door ga zijn, dus ja. Dan hoeft het ook niet.

Ironpole

Legacy Member
Mijn concentrationspan op kot is precies 2 uur studeren voor 20 minuten pauzeren, not bad.

Snowyflake

Legacy Member
glashelder zei:
Ja, 't is ook een deel voor mezelf hoor, ik wil er niet vanuit gaan dat ik er sowieso door ben om dan misschien helemaal teleurgesteld te zijn. Dus ik zeg dat allemaal redelijk voorzichtig. Nu zijn m'n eerste 2 examens nu ook weer niet zó goed gegaan dat ik echt kan zeggen dat ik 100% zeker ben dat ik er door ga zijn, dus ja. Dan hoeft het ook niet.

Ik probeer het ook altijd negatiever in te schatten dan dat het geweest is, kwestie van teleurstelling te vermijden en dat je idd niet rond gaat vertellen dat het super goed was en dan op uw doos krijgen met een 4 :p Wel mijzelf proberen vertellen dat het toch wel een 10 zal zijn kwestie van ook niet mijzelf te ontmoedigen :p Pas stoefen hoe gemakkelijk het was na het krijgen van de punten ^^ Vorig jaar schreef ik altijd een schatting op van hoeveel ik dacht te hebben en had uiteindelijk ongeveer 5 punten op 20 meer per vak :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan