Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wie?


  • Totaal aantal stemmers
    217
  • Opiniepeiling gesloten.

glashelder

Legacy Member
En nu vind ik het niet de moeite om te beginnen want straks moet ik toch gaan eten en da's lastig als je gestoord wordt, dus dan verschuif ik het tot ná het eten maar dan wil ik ook eerst nog even ontspannen voor ik begin en dan maak ik hetzelfde mee als 's middags en dan is het 21u30 als ik begin :unsure:

En zo word je dus een nachtblokker, kindertjes.

Matt.

Legacy Member
glashelder zei:
Hoe slaag ik er toch steeds in om iedere dag weer de hele middag niks te doen? Serieus, 2 minuten geleden dacht ik nog "oooh, 't is nog maar 13u30, kan nog wel eventjes dit en dat doen en daarna begin ik!"

En nu is het 17u :sop:

Zo herkenbaar. :')

Niets meer doen vandaag. Echt niets waard na een relatief korte nacht en een examen.

Ironpole

Legacy Member
Ik krijg mijn kot precies maar niet warm... Chauffage staat al veel hoger dan normaal en heb het tochtgat onder de deur al dichtgestopt.

En de cursus is saai.

Joeshoe

Legacy Member
Datacommunicatie :love: Da's toch echt een sector waar ik later in wil werken, R&D bij een telco of een bedrijf als Alcatel-Lucent. Allez later, binnen een dik anderhalf jaar is eigenlijk akelig dichtbij al. :p

Ons afdelingshoofd zegt altijd dat het grootste deel van de afgestudeerde ingenieurs e-ict in de IT/consulting terecht komen. Ik weiger! :angry: Ik zal iets met electronica gaan doen, nah. :tongue:

Vincort

Legacy Member
Duckwhisperer zei:
@vincort: we zitten in de Curva Sud


Als ik me niet vergis zitten wij in Curva Nord, mijn broer heeft het als diehard AS Roma-fan geregeld (al is hij er zelf niet bij :p )

Ik kijk er al naar uit, nog 2.5 weken! Aanvankelijk gingen we gewoon citytrip doen, maar voor 20 euro konden we dit handig meepikken :applause:

Python[BE]

Legacy Member
glashelder zei:
Hoe slaag ik er toch steeds in om iedere dag weer de hele middag niks te doen? Serieus, 2 minuten geleden dacht ik nog "oooh, 't is nog maar 13u30, kan nog wel eventjes dit en dat doen en daarna begin ik!"

En nu is het 17u :sop:

zeer herkenbaar bij dagen met te weinig druk/stress.

Plus het feit dat je ineens nieuwe heeldere series begint te kijken, films en wat nog niet allemaal.

Schummi88

Legacy Member
En we gaan morgen falen ... Personenverzekeringen Leven. De juiste vragen en gegarandeerd slagen. Voor de rest slaag ik alle verzekeringsproducten door elkaar waardoor het één waarboel van jewelste is.

glashelder

Legacy Member
Python[BE];15872620 zei:
zeer herkenbaar bij dagen met te weinig druk/stress.

Plus het feit dat je ineens nieuwe heeldere series begint te kijken, films en wat nog niet allemaal.

Ja, ik heb pas maandag weer examen en ik had vrijdag de vorige, dus ik heb echt 0 druk of stress de laatste paar dagen. Dan doe ik maar iets omdat ik mij anders te schuldig voel, maar 't is niet zo van "oh nee, het is dringend/nodig!"

TheRedDevils

Legacy Member
Zie het examen van morgen niet echt zitten, heb nu al de voorbeeldvragen bekeken en DENK dat ik het wel voldoende beheers. Hopelijk maakt hij het niet te moeilijk :)

Tsubasa

Legacy Member
joshetei zei:
als uw ouders niet gescheiden zijn zal dat toch kinnekloppen worden ze :p

Ik geloof dat je 4500 per jaar moogt verdienen met vakantiewerk zonder gevolgen... Die 8000 was op 2j he. (1e en 2de semester zijn andere kalenderjaren he)

Als je vakantiewerk doet en dan in hetzelfde jaar begin je te werken, hoe zit dat dan met belastingen op dat vakantiewerk? Weet iemand dit?

Heb die scenario's ondertussen verder uitgewerkt... Heb precies ff een dipje :unsure:

Morrissey

Legacy Member
In totaal mag je iets meer dan 6000 euro verdienen met vakantiewerk om nog ten laste te blijven. Ik wil het wel wat gedetailleerder uitleggen, moest ge daar interesse in hebben :)

(en moest het effectief over 'ten laste zijn' gaan want ik heb de voorbije pagina's niet gelezen :unsure:)

Tsubasa

Legacy Member
tommie314 zei:
Je betaalt dan belastingen op je echte werk + vakantiewerk. Vakantiewerk is enkel aantrekkelijk door de lage RSZ (2,5%), je betaalt er evenveel belastingen op als bij gewoon werk (maar omdat je onder de belastingsvrije som blijft betaal je in de praktijk 0%)

Nu: itt tot wat ander mensen denken, hoe meer je werkt, hoeveel je zal overhouden. Je kan nooit meer dan 50% van je loon verliezen. Je gaat er niet opeens magisch op achteruit gaan door meer te werken.

Ah ok, dus vakantiewerk + echt werk = boven belastingsvrije som.

Maar van uw vakantiewerk blijf je meer overhouden door lagere RSZ... Dus blijft interessant om dit toch nog te doen voor je begint te werken 'voor echt'.

Merci beiden!

Morrissey

Legacy Member
Tsubasa zei:
Ah ok, dus vakantiewerk + echt werk = boven belastingsvrije som.

Maar van uw vakantiewerk blijf je meer overhouden door lagere RSZ... Dus blijft interessant om dit toch nog te doen voor je begint te werken 'voor echt'.

Merci beiden!

Die belastingvrije som (basis) is iets van een 6500 (dat wijzigt elk jaar lichtjes, dus het is een schatting), dus als je daar kan onder blijven betaal je amper tot geen belastingen.

En zelfs alles wat daarboven valt, valt ook nog relatief mee. Tot 12 000 euro vallen die progressieve belastingen nog relatief mee. Al ga je dan niet meer ten laste zijn, maar da's een andere zaak.

joshetei

Legacy Member
Ge vergeet wel iets belangrijks hoor, de nettobestaansmiddelen om fiscaal ten laste te blijven van uw ouders, kdenk dat het ongeveer 5800 euro belastbaar loon is dan

Morrissey

Legacy Member
joshetei zei:
Ge vergeet wel iets belangrijks hoor, de nettobestaansmiddelen om fiscaal ten laste te blijven van uw ouders, kdenk dat het ongeveer 5800 euro belastbaar loon is dan

Iets meer dan 6000. (als zijn ouders nog steeds getrouwd zijn)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan