Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wie?


  • Totaal aantal stemmers
    217
  • Opiniepeiling gesloten.

Balsaus

Legacy Member
Geen zin meer :c Maar ik wil er op dit laatste examen er zeker van zijn dat ik er door ben. Van mijn 3 andere ben ik maar van 1 zeker en de 2 andere ben ik niet zeker , kans dat ik 2 herexamens heb maar ook kans op geen enkel. Hatelijk die onzekerheid. Wil er dus voor zorgen dat ik op dit laatste al geen heb , maar concentratie wil niet mee werken !

Matt.

Legacy Member
Wa ziekskes aan 't worden denk ik, hoofdpijn, moe, geen concentratie, geen honger... Warme douche nemen en dan toch maar wat eten maken. Nog maar een uurtje gestudeerd, al een geluk dat het redelijk vlot gaat (20blz in dat uur, 80 te gaan voor vandaag...)

Nas

Legacy Member
Geen kloten gedaan vandaag en ben het ook niet meer van plan. Nu ja, iets minder dan 3/4 van sociologie moet wel doenbaar zijn in 3.5 dagen :unsure:
En dan laatste hoofdstuk zal ik sowieso maar vluchtig bekijken aangezien de prof zei: "Als je aan het laatste hoofstuk komt, rust een beetje uit."

Burrid

Legacy Member
Torche zei:
Sta mij toe om dit vreemd te vinden.

Er zijn zoveel interessante geologisch getinte keuzevakken, en dan ga je zoiets nemen ? :crazy:

Ik had destijds zo'n 20 (geologie gereleateerde) keuzevakken die ik interessant vond, maar kon er helaas maar een stuk of 7 van kiezen. :(
En zeker nu met die eenmaking Leuven/Gent zijn er nog een pak bijgekomen.

Nugoed, ieder zijn ding, maar ik denk dat je meer hebt aan een vak als bodemsanering dan aan een vak over planten.

Akkoord, maar mijn interesse gaat niet enkel naar geologie.
Aangezien vooral geologie en biologie mij interesseren, en ik graag iets zou doen later die beiden omvatten, heb ik mijn keuzevakken bij biologie gezocht.
Helaas waren er maar een beperkt aantal vakken die mogelijk waren (uurrooster + voorkennis), en die waren: algologie en protistologie, zaadplanten, paleo-ecologie.

Matt. zei:
Een vak over zaadplanten bij de biologen? Dat moet één grote nachtmerrie zijn.

Hmm ik hou mijn hart al vast. Ik ben enkel afgegaan op de studiefiche. Deze leek interessant.
Aan welke hel moet ik mij dan verwachten? (want algologie is blijkbaar een moeilijk vak voor biologen, en inderdaad het is niet simpel.
Haja en geen enkele bioloog gaat dat vak volgen zucht :(

Ps: proffen biologie bewonderen alvast mijn interesse voor hun vak :unsure:

Ironpole

Legacy Member
Hm, besef dat ik tijdens den blok nuttigere dingen had kunnen doen ter voorbereiding van de theorie. (bewijzen gerichter leren)

Heb vier dagen tot oefeningen examen en dan nog twee tot mondeling. Ik wil eigenlijk nog meer theorie doen (staat op 10/20 punten) maar woensdag al examen oefeningen (5/20 punten). Heb al vier dagen oefeningen+theorie gedaan in den blok, maar ja, die theorie is amper blijven plakken.

Meh meh, zal nog lang blokken worden deze laatste week. :(

glashelder

Legacy Member
Allez, er nog eens invliegen. Niet superveel zin, maar aan de andere kant mag ik vandaag Marcuse lezen, hiep hoi. De hippie in mij is blij.

Exorikos

Legacy Member
glashelder zei:
Allez, er nog eens invliegen. Niet superveel zin, maar aan de andere kant mag ik vandaag Marcuse lezen, hiep hoi. De hippie in mij is blij.

Is er dan een deel van je geen hippie?

Matt.

Legacy Member
Burrid zei:
Aan welke hel moet ik mij dan verwachten?

Goh, ik heb dat vak niet gevolgd hé. :p Maar als ik taxonomie e.d. moet leren, zie ik dat nooit zitten. Ik heb nog uren naar vissen en vogels en zoogdieren zitten staren tot ik gans diene taxonomie vanbuiten kon, dat is echt afstompend en allesbehalve leuk. Bovendien is het niet erg nuttig, afhankelijk van wat je wil doen natuurlijk. Het is leuk om te weten "ah, dat is die plant", en als ge dat weet, weet ge genoeg om de rest op te zoeken. Wat de wetenschappelijke naam, familie, etc. van al die planten is, vind je dat echt interessant? Je kan dan beter onkruidkunde of zo komen volgen bij ons, dat heeft tenminste nog nuttige toepassingen als ge weet welk onkruid welk is, en hoe ge het kunt bestrijden. :p (Niet dat ik dat interessant vond en zou aanraden, integendeel.) Daarin leert ge trouwens ook nog welke planten voorkomen op welke bodems e.d., meer iets te maken met uw geologie dus. Ik denk dat dat biologen vak redelijk hard toegespitst is op classificatie e.d. (De harde wetenschap.)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan