Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wie?


  • Totaal aantal stemmers
    217
  • Opiniepeiling gesloten.

Tsubasa

Legacy Member
Serieus stil gevallen :sleep:. Binnen 1u40 moet ik al vertrekken naar verrassingsfeestje voor de moeder van mijn vriendin. Ga totaal niet geraken waar ik moet :s

Tsubasa

Legacy Member
Ja, heb daar een heel hoofdstuk over moeten moeten leren voor Productie en logistiek beleid. Is wel meer als 2 weken geleden en ik werk nogal met korte termijn geheugen :unsure:, maar vraag. Mss weet ik het wel. Kan wel niet beloven dat ik hier nog kom terug kijken voor het feestje van straks.

Exorikos

Legacy Member
Het boeit mij echt geen fuck dat Au_20 een holle piramidestructuur heeft. :x

kil911ler

Legacy Member
Burn-out begin ik al te voelen... tis met momenten vré moeilijk om mij te concentreren en te motiveren om nog goed door te werken... ugh...

Nog proberen de laatste hoofdstukken es goed door te nemen en dan gedaan voor vandaag en es mn lichaam goed doen rusten, voel me zo vermoeid door de examens.

Bon, hoofdstuk 6... 'Motivatie'... ugh ;_;

*FiReStOnE^-*

Legacy Member
edraket zei:
Iemand ervaring met theory of constraints en bottleneck planning? :unsure:

haha ik herinner me daar ook nog iets over van bij management accounting (ondertussen al wel 2 jaar geleden)
is dat niet met die 5 stappen?
ik weet dat de vijfde stap was: ga naar stap 1 :p en ook iets van identificeer de knelpunten, en zorg dat die wegzijn en dan gaat alles opgelost zijn :scream:

edraket

Legacy Member
Tsubasa zei:
Ja, heb daar een heel hoofdstuk over moeten moeten leren voor Productie en logistiek beleid. Is wel meer als 2 weken geleden en ik werk nogal met korte termijn geheugen :unsure:, maar vraag. Mss weet ik het wel. Kan wel niet beloven dat ik hier nog kom terug kijken voor het feestje van straks.

http://i.imgur.com/bjKRS.jpg

A20 en A40 zijn bottleneck en we hebben hier dan de optimale batch size y berekend als volgt:

2x600 (set-up) + 10*y + 10*y = 100*y
=> y=15

Dus we gaan da in batches van 15 stuks door da systeem sturen. Maar dit is toch enkel geldig als A10 en A30 dezelfde rate hebben (=100min/stuk). Nu mijn vraag is wa ge moet doen als A30 bvb een lagere rate zou hebben.
Da is de enige oefening da we daarop gezien hebben en weeral onduidelijkheid troef. Heb assistent ook al gemailed, dus hopelijk antwoordt die nog es :p

Cadiuro

Legacy Member
Wel al serieus gewerkt vandaag, maar omdat ik mij nogal overslapen heb, ga ik het derde hoofdstuk dat ik gepland had voor vandaag niet gedaan krijgen :( Langs den andere kant, hoofdstuk 2 is wel het hoofdstuk waar de volgende 4 hoofdstukken op verderbouwen (alle mogelijke mineralen, whereas de volgende hoofdstukken gaan over wat er met die mineralen kan gebeuren - gevormd, versteend, verweerd, terug afgezet,...). Is eigenlijk het belangrijkste hoofdstuk van de cursus, dus als ik deze dan heel goed ken...

Torche

Legacy Member
Burrid zei:
Hmm begin toch mijn twijfels te krijgen bij een keuzevak volgend semester.
Een mastervak over de zaadplanten bij de biologen.. als geoloog. Vorig jaar hebben blijkbaar 3 studenten biologie dat vak genomen. Ik vraag mij af waarom er zo weinig interesse is bij de biologen.

Sta mij toe om dit vreemd te vinden.

Er zijn zoveel interessante geologisch getinte keuzevakken, en dan ga je zoiets nemen ? :crazy:

Ik had destijds zo'n 20 (geologie gereleateerde) keuzevakken die ik interessant vond, maar kon er helaas maar een stuk of 7 van kiezen. :(
En zeker nu met die eenmaking Leuven/Gent zijn er nog een pak bijgekomen.

Nugoed, ieder zijn ding, maar ik denk dat je meer hebt aan een vak als bodemsanering dan aan een vak over planten.

Matt.

Legacy Member
Een vak over zaadplanten bij de biologen? Dat moet één grote nachtmerrie zijn.

Cadiuro

Legacy Member
Torche zei:
Sta mij toe om dit vreemd te vinden.

Er zijn zoveel interessante geologisch getinte keuzevakken, en dan ga je zoiets nemen ? :crazy:

Ik had destijds zo'n 20 (geologie gereleateerde) keuzevakken die ik interessant vond, maar kon er helaas maar een stuk of 7 van kiezen. :(
En zeker nu met die eenmaking Leuven/Gent zijn er nog een pak bijgekomen.

Nugoed, ieder zijn ding, maar ik denk dat je meer hebt aan een vak als bodemsanering dan aan een vak over planten.

Langs den andere kant: jij doet, naar ik vermoed, iets niet-geologisch. Voor jou is het dus fijn als je ook eens iets geologisch kan nemen als je daar een zekere interesse voor hebt.

Burrid doet Geologie, dus een beetje afwisseling is misschien eens welkom?

Torche

Legacy Member
Ik ben reeds een hele tijd werkzaam als geoloog. ;)

En ik ben blij dat ik een aantal heel toegepaste geologische keuzevakken heb genomen, die komen nu nog altijd van pas.

Matt.

Legacy Member
Cadiuro zei:
Langs den andere kant: jij doet, naar ik vermoed, iets niet-geologisch. Voor jou is het dus fijn als je ook eens iets geologisch kan nemen als je daar een zekere interesse voor hebt.

Burrid doet Geologie, dus een beetje afwisseling is misschien eens welkom?

Ja, maar seriously, zaadplanten? Kies dan iets leuk en chill. :p Als ik zo die vakken van de biologen bezie, zou dat toch niets voor mij zijn.


TimeFtw zei:
My thoughts exactly :p

Die studiefiche alleen al doet niet veel goeds vermoeden.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan