Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wie?


  • Totaal aantal stemmers
    217
  • Opiniepeiling gesloten.

Burrid

Legacy Member
Matt. zei:
Goh, ik heb dat vak niet gevolgd hé. :p Maar als ik taxonomie e.d. moet leren, zie ik dat nooit zitten. Ik heb nog uren naar vissen en vogels en zoogdieren zitten staren tot ik gans diene taxonomie vanbuiten kon, dat is echt afstompend en allesbehalve leuk. Bovendien is het niet erg nuttig, afhankelijk van wat je wil doen natuurlijk. Het is leuk om te weten "ah, dat is die plant", en als ge dat weet, weet ge genoeg om de rest op te zoeken. Wat de wetenschappelijke naam, familie, etc. van al die planten is, vind je dat echt interessant? Je kan dan beter onkruidkunde of zo komen volgen bij ons, dat heeft tenminste nog nuttige toepassingen als ge weet welk onkruid welk is, en hoe ge het kunt bestrijden. :p (Niet dat ik dat interessant vond en zou aanraden, integendeel.)

Taxonomie is inderdaad geen pretje. Maar ik had gehoopt dat het niet enkel dat ging zijn. Zo kan je bvb aan de boom afleiden wat er in de ondergrond zit: maretak in boom duid op kalkbodem.
Daar hoop ik meer op :(

Matt.

Legacy Member
Burrid zei:
Taxonomie is inderdaad geen pretje. Maar ik had gehoopt dat het niet enkel dat ging zijn. Zo kan je bvb aan de boom afleiden wat er in de ondergrond zit: maretak in boom duid op kalkbodem.
Daar hoop ik meer op :(

'k Heb nog ge-edit, o.a. over die bodem etc. Als ge die studiefiche leest van dat vak gaat dat toch enkel om classificatie en morfologie, niet over waar ge die planten kunt aantreffen e.d.? :p

Insanitarium

Legacy Member
Hm. Tot nu toe heb ik echt een slechte examenperiode gehad.
En het is vrij frustrerend, aangezien ik voor het vak van vandaag echt geleerd had, en toch ben ik erin geslaagd om een slecht examen af te leggen.
Meestal stoort het mij niet, maar nu ik er voor geleerd heb..

Dan is er ook het besef dat ik meestal onder het jaar wel naar de lessen ga en mijn cursussen soms aanduid, maar tijdens de examenperiode niet leer.
'Och ja, ik kan het in 2de zit nog doen', en dan ben ik in 2de zit ook nog zo nonchalant als iets.
De motivatie komt echt in vlagen, en vorig semester (tweede jaar, tweede semester) was eigenlijk het enige semester dat ik echt geleerd heb.
Toen zat ik ook constant te leren, maar dat was omdat er dan geen tijd was om 'niets te doen'.
Het waren enkele grote vakken bij elkaar op een korte tijd.

Misschien is het halen van een bijkomend diploma na mijn huidig diploma geen goed plan.

Exorikos

Legacy Member
glashelder zei:
Dat zal wel, anders was ik een serieuze faalhippie :unsure: Ik ben vooral een theoretische hippie.

Met je ideeën over seks kom je anders goed in de buurt in de praktijk.

TimeFtw

Legacy Member
Burrid zei:
Taxonomie is inderdaad geen pretje. Maar ik had gehoopt dat het niet enkel dat ging zijn. Zo kan je bvb aan de boom afleiden wat er in de ondergrond zit: maretak in boom duid op kalkbodem.
Daar hoop ik meer op :(

Als ge die studiefiche leest, dan komt dat daar toch niet in voor? :p Daaruit blijkt dat het vooral taxonomie overlopen is en de morfologische kenmerken van die planten bestuderen en leren herkennen e.d., nee? :p

edit: Matt. was mij voor!

Burrid

Legacy Member
Matt. zei:
'k Heb nog ge-edit, o.a. over die bodem etc. Als ge die studiefiche leest van dat vak gaat dat toch enkel om classificatie en morfologie, niet over waar ge die planten kunt aantreffen e.d.? :p

Binnen elk van deze groepen overlopen we de
belangrijke of interessante ordes en families, met de nadruk op morfologische
kenmerken.

Eindcompetenties:
Kennis van de grote groepen van Bloemplanten
Kennis van een aantal belangrijke families van Bloemplanten
Hmm naja, we zien wel wat het geeft :sad:
Ze geven ook helemaal niets van info over keuzevakken in onze richting. Noch veel info als je er vragen van stelt :(

Nu goed, het is mijn bedoeling van zowel aarde, als plant en dier te leren.
En aangezien we alleen met geologen zullen zijn voor dat vak, zal de prof hem misschien schikken aan onze behoeftes :unsure:

Matt.

Legacy Member
Als ge iets over planten en dieren wil leren, had ge beter fysiologie gedaan, dat is tenminste nog enigszins interessant. Imo. :p Nu ja, veel plezier, duimen dat het interessant is.

Burrid

Legacy Member
Matt. zei:
Als ge iets over planten en dieren wil leren, had ge beter fysiologie gedaan, dat is tenminste nog enigszins interessant. Imo. :p Nu ja, veel plezier, duimen dat het interessant is.

Ik weet niet of dat een mastervak is, maar het zou alleszins niet in mijn uurrooster gepast hebben.
Nu goed, we zien idd wel.

Lorvet

Legacy Member
Insanitarium zei:
Hm. Tot nu toe heb ik echt een slechte examenperiode gehad.
En het is vrij frustrerend, aangezien ik voor het vak van vandaag echt geleerd had, en toch ben ik erin geslaagd om een slecht examen af te leggen.
Meestal stoort het mij niet, maar nu ik er voor geleerd heb..

Dan is er ook het besef dat ik meestal onder het jaar wel naar de lessen ga en mijn cursussen soms aanduid, maar tijdens de examenperiode niet leer.
'Och ja, ik kan het in 2de zit nog doen', en dan ben ik in 2de zit ook nog zo nonchalant als iets.
De motivatie komt echt in vlagen, en vorig semester (tweede jaar, tweede semester) was eigenlijk het enige semester dat ik echt geleerd heb.
Toen zat ik ook constant te leren, maar dat was omdat er dan geen tijd was om 'niets te doen'.
Het waren enkele grote vakken bij elkaar op een korte tijd.

Misschien is het halen van een bijkomend diploma na mijn huidig diploma geen goed plan.
Is nog maar mijn 3de examenperiode maar mijn motivatie blijft dezelfde, geen 2de zit hebben. Mijn vakantie zit immers al vol gepland van in oktober, en ik puzzel niet graag in mijn agenda :p Vorig jaar is dat nog redelijk deftig gelukt, en dit semester moet dat ook nog wel lukken, als ene Dirk Aeyels wat redelijk wordt tenminste. Zou zo klotig zijn dat ik 2 weken Engeland moet afzeggen omwille van een prof zijn grillen :sop:

josilirios

Legacy Member
Lorvet zei:
Is nog maar mijn 3de examenperiode maar mijn motivatie blijft dezelfde, geen 2de zit hebben. Mijn vakantie zit immers al vol gepland van in oktober, en ik puzzel niet graag in mijn agenda :p Vorig jaar is dat nog redelijk deftig gelukt, en dit semester moet dat ook nog wel lukken, als ene Dirk Aeyels wat redelijk wordt tenminste. Zou zo klotig zijn dat ik 2 weken Engeland moet afzeggen omwille van een prof zijn grillen :sop:

Kan nogal schommelen, soms ist van 'komaan doorzetten voor een schone vakantie', maar soms toch ook, meh fuck it tweede zit heeft een bestaansreden... :p

Ironpole

Legacy Member
Lorvet zei:
Is nog maar mijn 3de examenperiode maar mijn motivatie blijft dezelfde, geen 2de zit hebben. Mijn vakantie zit immers al vol gepland van in oktober, en ik puzzel niet graag in mijn agenda :p Vorig jaar is dat nog redelijk deftig gelukt, en dit semester moet dat ook nog wel lukken, als ene Dirk Aeyels wat redelijk wordt tenminste. Zou zo klotig zijn dat ik 2 weken Engeland moet afzeggen omwille van een prof zijn grillen :sop:

Is bij iedereen wel zijn motivatie denk ik, aan het begin van de examenperiode dan toch. :p Sommige zeggen fak dees en leren dan al voor het volgende. Ik hou altijd wel rekening met tweede zit, een examen is nog altijd maar een momentopname waarop er tamelijk veel kan mislopen. :)

En btw, voor SySi had ge er 14 ingevuld dus ge hebt nog een tamelijk grote marge ze. U kennende bent ge er netjes door. ;) (ge krijgt een troostpintje van mij moest het niet zo zijn :D)


En muziek helpt voor mijn moraal. :cool:

Lorvet

Legacy Member
kil911ler zei:
1e zit (zowel 1e als 2e semester) = 1 examenperiode é? :unsure:
Vorig jaar in januari en juni, augustus moet ik er gelukkig niet bij rekenen :) Is toch logischer om een examenperiode als 1 blok te zien ipv 2 :p

josilirios zei:
Kan nogal schommelen, soms ist van 'komaan doorzetten voor een schone vakantie', maar soms toch ook, meh fuck it tweede zit heeft een bestaansreden... :p
Ik probeer mij de gedachte te besparen van "eentje meer of minder maakt niet veel uit" Het verschil is nogal groot tussen een en geen lijkt me :p

freakykiller

Legacy Member
Ik vrees er voor Elektrische schakelinge & netwerken naast sysi te mogen plaatsen in augustus :sop:

Lorvet

Legacy Member
Ironpole zei:
Is bij iedereen wel zijn motivatie denk ik, aan het begin van de examenperiode dan toch. :p Sommige zeggen fak dees en leren dan al voor het volgende. Ik hou altijd wel rekening met tweede zit, een examen is nog altijd maar een momentopname waarop er tamelijk veel kan mislopen. :)

En btw, voor SySi had ge er 14 ingevuld dus ge hebt nog een tamelijk grote marge ze. U kennende bent ge er netjes door. ;) (ge krijgt een troostpintje van mij moest het niet zo zijn :D)


En muziek helpt voor mijn moraal. :cool:
16 zelfs, maar al 1 zeker fout :p . Maar veel te licht ingevuld. Goh ja, we zien wel, normaal moeten die punten er snel opkomen door de MC.

En ik moet stoppen met naar Opeth te luisteren tijdens examens. Wat te depressief imo :unsure:.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan