Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wie?


  • Totaal aantal stemmers
    217
  • Opiniepeiling gesloten.

_ns_

Legacy Member
Th1x4nG zei:
Ben wel zonder veel brokken en moeite het eerste doorgekomen, dus veranderen is ni meer het sterkste plan nu. :unsure: Het is ook niet dat ik warm loop bij eender welke andere richting.

Heb al gedacht om volgend jaar de switchmajor naar Economie, Recht en Bedrijfskunde te volgen... maar we worden daar zo weinig over ingelicht e. Geen idee wat dat zou inhouden. De twee vakken die ik vorig jaar graag gedaan heb waren Inleiding tot het 'economisch' recht (dus ik heb wel goesting om mij in rechten te verdiepen, ofwel heeft dat inleidend vak mij op het verkeerde been gezet) en bank- en financiewezen (gegeven door de coördinator van die switchmajor en de latere master).
Wat me vooral interesseert is het beurswezen, finance. Marketing eigenlijk ook wel maar gewoon al te veel gehoord hoe hard dat in feite een bullshitrichting is.

Vriend van mij in 2e bac heeft nu voor ERB gekozen, momenteel nog allemaal dezelfde vakken als u en volgend semester gewoon verbintenissenrecht erbij. :)

Tsubasa

Legacy Member
metaphore zei:
En weeral terug. Examen religie pwned!

Nu dutje doen en dan hup naar de selectie!

Go go go!

Utred zei:
Het was de allereerste tag.
JEROENFAN REPRESENT

REPRESENT

OT: Cost Accounting is ennemy number one of productivity!

Goeien bal prof.

Gisteren trouwens gezien dat een big shot gastspreker succes als sukses schreef. Rule out spelling als voorwaarde om rijk te worden.

Tsubasa

Legacy Member
Efflorescence zei:
Ik ben toch content dat de meeste mensen voor Emma stemmen, da's nog de minst schrale. Wel jammer van haar korte haar nu.

Vandaag laatste blokdag, vanaf morgen eindelijk herhalen.
Blij dat er toch nog een einde komt aan de blok.

Hoe ze wint van Katrina snap ik wel niet

glashelder

Legacy Member
Godver. Vanmorgen wakker gebeld om 9u30 door één of ander flipwijf dat naar 't schijnt 3x per dag naar een andere vriendin van me belt omdat ze vragen heeft of iets niet weet of niet meer weet waar 't examen is of whatever.

Niet opgepakt, straks belt ze ook 3x per dag naar mij. Maar fucking hell, wie belt er nu in hemelsnaam 's ochtends. Kan dat niet afgeschaft worden.

glashelder

Legacy Member
Dan hoor ik 'm nog trillen. En 't maakte niet uit of ik niet oppakte of de oproep weigerde, wakker was ik toch.

Gatsby

Legacy Member
glashelder zei:
Dan hoor ik 'm nog trillen. En 't maakte niet uit of ik niet oppakte of de oproep weigerde, wakker was ik toch.

Was 't toevallig Eline die belde? :D

Lorvet

Legacy Member
libaros zei:
Ik weet dat het hier geen huiswerk thread is maar fysica en burgies allerhande verenig u?

Stel een coaxiale kabel met 2 geleiders. De binnenste geleider heeft een straal rA, de buitenste heeft een binnenstraal rB en een buitenstraal rC. De stromen lopen in tegengestelde zin. Bepaal het magnetisch veld B voor r>rA.

Voor rA tot rB is het gewoon de wet van Ampère dus Ir/rA voor rB<r<rA.
Bij r > rC is het opnieuw ampère maar deze keer Ir/rC.
Maar van rB tot rC? Geen idee

De wet van ampère is toch met een µ0 altijd? We hebben een soortgelijke oefening in de les gemaalt. Voor rA<r<rB geldt dan door de wet van Ampere: B*2*Pi*r=µ0 * I_encl, oftewel B = µ0*I/(2*Pi*r) een standaard formuleke.
Voor r>rC is uw ingesloten stroom gelijk aan 0 => magnetisch veld is daar ook 0.
rB<r<rC moet ge zien hoe uw ingesloten stroom verandert met uw r. Als ge er van uitgaat dat de stroom uniform verdeeld is moet ge I*opp1/oppTot in rekening brengen voor uw ingesloten stroom, met oppTot de oppervlakte van die buitenste ring en opp1 de oppervlakte van de ring gevormd door rB en r.
Hoop dat het een beetje duidelijk is :p

Amnesiac

Legacy Member
libaros zei:
Ik weet dat het hier geen huiswerk thread is maar fysica en burgies allerhande verenig u?

Stel een coaxiale kabel met 2 geleiders. De binnenste geleider heeft een straal rA, de buitenste heeft een binnenstraal rB en een buitenstraal rC. De stromen lopen in tegengestelde zin. Bepaal het magnetisch veld B voor r>rA.

Voor rA tot rB is het gewoon de wet van Ampère dus Ir/rA voor rB<r<rA.
Bij r > rC is het opnieuw ampère maar deze keer Ir/rC.
Maar van rB tot rC? Geen idee

Je weet dat het magnetisch veld bij r > rC gelijk is aan 0. Wet van Ampère: omsloten stroom = 0 (tegengestelde stromen).

Ik weet niet vanwaar je die Ir/rA haalt. Tussen rA en rB verloopt het magnetisch veld:
[latex]$$\oint \vec{B}d \vec{l} = B\cdot(2\pi r) = \mu_0\cdot I_{ingesloten}$$[/latex]
Dat wordt dus:
[latex]$$B=\frac{\mu_OI}{2 \pi r}$$[/latex]

Je kan dan ofwel de wet van Ampère opnieuw uitvoeren, met rB<r'<rC.
De ingesloten stroom wordt dan I_B-I(pi r'^2)/(pi*rC^2)
Waarbij I-B de stroom is waar r=rB.

Of je kan inzien dat de stroom in de buitenste cilinder een rechte is tussen I_B en 0.

Nu, ik moet zeggen dat deze leerstof vrij ver zit dus bekijk het zeker zelf eens goed. :)

Edit: Ninja'd. Oh well, nu heb ik toch Latex op dit forum wat kunnen inoefenen. :)

Gatsby

Legacy Member
glashelder zei:
Nee, Laura.

Lopen er nog zo rond? :wtf:

Haha, nee maar van Eline weet 'k dat die ook sociologie doet en dat ze altijd begint te flippen tijdens de examens hoewel die toch altijd keigoede punten behaalt.

coldplayke

Legacy Member
Ik ken het gevoel. Ook zo ene die mij heel vaak sms't met vragen, ik antwoord daar altijd op. Dan had ik eens 1 keer een vraag: 'ah ja, sorry, maar ik werk eigenlijk liever voor mezelf...'
Trut.

edraket

Legacy Member
Rotslecht geslapen.

Vandaag tijd om het mysterie der Greense functies te doorgronden :'):'):')

Wat een bullshit.

glashelder

Legacy Member
Gatsby zei:
Haha, nee maar van Eline weet 'k dat die ook sociologie doet en dat ze altijd begint te flippen tijdens de examens hoewel die toch altijd keigoede punten behaalt.

In welk jaar zit ze? Ken ook een Eline die sociologie doet :p Maar die zit niet in mijn jaar, in de master denk ik.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan