Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Xoliul zei:Ik gebruik geen ooglijn (ik veronderstel dat je dat bedoelt met centerlijn?), maar zet mijn 3 assen uit en werk daarop verder, de tweede methode die we in de les hebben gezien dus.
En ik teken echt wel alles volgens perspectief (niet gewoon ramen en deuren er op zetten), maar sommige dingen moet ik gewoon schatten. Practice makes perfect, en ik merk terwijl ik bezig ben echt dat ik aan het verbeteren ben, dus we komen er wel![]()




meeste mensen hebben het geduld ni om dat voor elke elips te doen. Daarom dat ge eerst moet oefenen om minder en minder hulplijnen nodig te hebben voor die elipsen.Holy Paladin zei:err dat weet hij al hoorda was al in de eerste les



Flipkikker zei:-------
EDIT:
Hier nog iets datk mee bezig ben, zijn nog paar afwerkingsfoutjes, maar is wel grotendeels af denk ik.
1 van de perspectieftekeningen die we voor ons groepswerk Reversed Design nodig hebben. Ik moet nog een andere nietjesmachine omzetten + allebei in exploded view de onderdelen apart tekenen
Met vector masks in photoshop gemaakt...
Origineel (foto)
![]()
Omgezet
![]()

spidey zei:nice, hoe doede da juist ongeveer?
spijtig da u nietjesmachine een beetje vervomd uitkomt?![]()
Flipkikker zei:vervormd?
ik heb de oorspronkelijke foto als achtergrond gezet in photoshop en met vector masks de vlakken getekend (pen tool), daarna met gradients ingekleurd en paar dingetjes met een brush gemaakt...


spidey zei:ja, het is juist overgetekent hoor ... maar doordat da metaal vanachter smaller wordt, lijkt het alsof het perspectief niet echt klopt
maar tis ni zo erg zeh![]()

w00tw00t zei:Xoliul, die lijnen die "schaduw" moeten voorstellen, storen redelijk, vind ik toch. Oa ze geven de indruk da de deur ingedeukt is terwijl da niet zo moet zijn. Zal vandaag alsk thuiskom mss ffkes helpen met perspectief, heb da zelf een tijke gedaan en lukte wel goed ma was lang gelde dus moet nu ff zien hoe et uitkomt. Volgens de methode van Scott Robertson dan wel, krijg je echt schitterend resultaat mee.
TheJudge zei:Toon ies wa tekeningen van u als ge er zo schitterend resultaat mee krijgt. Kben wel benieuwd![]()
grtz
