Archief - POST: schetsen en tekeningen V3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Piru

Legacy Member
Tis nog ni volledig af, kzal ineens de beentjes van de W wat verduidelijken ;)

moemi

Legacy Member
Ik had een idee in mijn hoofd maar kan het niet goed uitwerken, vandaar die verschillende.. Ik vind geneen echt naar mijn gedacht uitgenomen de laatse mss op de witte achtergrond maar zo speciaal is ie dan ni meer...

Tips?

http://img89.imageshack.us/img89/5854/maanschijnqz4.jpg
http://img169.imageshack.us/img169/2268/maankq8.jpg
http://img169.imageshack.us/img169/4517/slorpmj4.jpg
http://img247.imageshack.us/img247/9740/lonelyie3.jpg

Edit: kzie dat de links ni werken? zal vanavond er es voor kijken en updaten dus ...

en btw DwarfDurin, vind je werk vree mooi :) bij ieder werkje trek ik mijn ogen terug open

Garmir

Legacy Member
XA4_ zei:
Ik heb overigens nooit naakte modellen getekend. Ik deed een richting met weinig "waarnemingstekenen" (architecturale vorming) en naakt stond bij ons dus niet op het programma.

Toevallig D'academie in aalst??

Piru

Legacy Member
nog is een batch posten!

http://users.skynet.be/durin/piru_cow062wip9.jpg


piru_chow43-vg-entry.jpg

piru_vg-pbp.jpg


Forget about Saint Peter, this is the guy we all meet when our time is due! Allthough all official instances, like the Vatican, deny any bi-polarity in heavenly creatures, Vivan Gotha has been there from the beginning. In a way they are right, since he was one of earths first men, kin of Adam, and not exactly a pure divine being. Contaminated or blessed by inhuman divine powers he became what he is now: ugly, burning and billowing smoke from one side the Guardsman of Hell guides those destined for tea time with Lucifer to their terminus! The left side of Vivan Gotha is an angel like humanoid, carrying the Key of The Gate. The Keeper of Heaven will show the few who have been chosen to sit at the Great Table, through The Gate.

piru_cow63-final2.jpg


Is an unnoticed insect, first discovered in June 2006 by a deaf scientist in Arusha. This critter uses the sound of it’s wings to hypnotize any creature responding to sound, this is a natural stealth system. This insect utilizes it’s prey to lay eggs (through the “mouth”, helped by the “Needle Horns” as insertion tool, most uncommon) directly under the skin of the chosen victim, without the latter being conscious of it. If his “wing-trick” doesn’t work, it can still use the venom stored in the sting, to anaesthetise the prey.

piru_chow44-final.jpg


piru_cow64-eldorado-f.jpg


Living in the vast jungles of South-America, the Yellow Limbless Swingtale-Ape or in common tongue "El Dorado", is a very pecular creature. Having the colour it has, it has no chance what so ever nót to get noticed, hanging from trees or rigs in the overall green jungle. Scientists think that's why it has developed a swinging system, powered by the long flexible ears and tail, the El Dorado swings from tree to tree with an incredible speed.

The tribes that have been dwelling there since the tides of the Conquistadores tell tales in honour of the El Dorado. They say that these soldiers where startled and confused by the gold they saw moving through the rain forest at high speeds. Their hunger for the precious metal was making them mad already, but a group of swinging El Dorado's surrounding a regiment of these Conquistadores made them loose it totally!

Many a soldier came back from the jungle, filled with madness!

chapeau.jpg


piru_3ch20-wip6.jpg

dresse

Legacy Member
besloten om vanaf vandaag elke dag mee te doen aan daily sketch op cgtalk.
vandaag: "bruid van frankenstein"
was nog vollop bezig en er was nog veel datk moest veranderen maar men wekker liep af van de 35min tijd limiet :) dusja... ik respecteer de tijdlimiet :p
speedpaint.jpg


btw dwarfduin, die eerste is echt AF !:)

TiB0

Legacy Member
nog es twee tekeningen:
(wip)
pfhorfighterxe6.jpg

bobqm8.jpg



erg koddig dresse :D die insect van Dwarfdurin is ook wel maf.

Cederzo

Legacy Member
pbsketches.jpg


self.jpg


Niet echt hoogstaande tekeningen, maar het is het enige dat ik de laatste tijd uit de pen krijg.

Piru

Legacy Member
Hangt er maar vanaf wa ge hoogstaand vindt. Ik vind deze nice, door de schetsmatigheid zit er karakter in de ... characters.

w00tw00t

Legacy Member
dresse zei:
besloten om vanaf vandaag elke dag mee te doen aan daily sketch op cgtalk.
vandaag: "bruid van frankenstein"
was nog vollop bezig en er was nog veel datk moest veranderen maar men wekker liep af van de 35min tijd limiet :) dusja... ik respecteer de tijdlimiet :p

ah cool ,ga ik eens een kijkje nemen daar :)
trouwens de weekly speedpainting challenges op 3d total zijn ook wel tof, kunt is proberen

Xoliul

Legacy Member
Eerste keer dat ik hier iets post, omdat ik nu pas vind dat ik een beetje deftige dingen begin te maken. We hebben bij DAE deze vakantie enorm veel opdrachten voor tekenen, en dit zijn enkele schetsen en uitgewerkte tekeningen daarvan:

Grootste opdarcht die we hebben is een voertuig tekenen in zijn omgeving. Naast de volledig uitgewerkte tekening moeten er ook minstens 15 voorstudies van de omgeving en het voertuig zijn. In mijn geval is dat een amerikaanse Humvee in Irak/Sadr City, omwille van interessante omgeving en een niet te complex voertuig.


omgevingsstudies:



Dan moeten we ook een zelf-ontworpen voertuig driemaal uittekenen in verschillende posities. Ik heb een voertuig getekend waarvan ik een paar jaar geleden een model heb gemaakt:

Meteen ook de eerste keer dat ik mijn grijze stiften gebruik om te shaden, wat wel geslaagd is.

Ben eens benieuwd naar jullie meningen, want zoals gezegd vind ik dat mijn werk nu pas op iets begint te lijken.

Skizzy

Legacy Member
Xoliul zei:
Eerste keer dat ik hier iets post, omdat ik nu pas vind dat ik een beetje deftige dingen begin te maken. We hebben bij DAE deze vakantie enorm veel opdrachten voor tekenen, en dit zijn enkele schetsen en uitgewerkte tekeningen daarvan:

Grootste opdarcht die we hebben is een voertuig tekenen in zijn omgeving. Naast de volledig uitgewerkte tekening moeten er ook minstens 15 voorstudies van de omgeving en het voertuig zijn. In mijn geval is dat een amerikaanse Humvee in Irak/Sadr City, omwille van interessante omgeving en een niet te complex voertuig.


omgevingsstudies:



Dan moeten we ook een zelf-ontworpen voertuig driemaal uittekenen in verschillende posities. Ik heb een voertuig getekend waarvan ik een paar jaar geleden een model heb gemaakt:

Meteen ook de eerste keer dat ik mijn grijze stiften gebruik om te shaden, wat wel geslaagd is.

Ben eens benieuwd naar jullie meningen, want zoals gezegd vind ik dat mijn werk nu pas op iets begint te lijken.

Kvindet nie slecht, maar soms toch een paar kleine foutjes in perspectieven (bv de wielen bij laatste voertuig). Btw, wat is DAE? :) (en in welke richting krijgt ge dat?)

Piru

Legacy Member
hier en daar wa perspectief issues, maar het begint er op te trekken hee!

DAE ís een richting, Digital Arts & Entertainment aan het PIH te Kortrijk.

Xoliul

Legacy Member
Wielen zijn echt hands-down het moeilijkste. Ik schets die 30 keer voor, en als ik er dan over ga voor definitief, zien ze er nog scheef uit :(
En dit is voor het vak Content Creation Skills (concept art maken eigenlijk).

TheJudge

Legacy Member
Idd, uw perspectief is nog niet echt correct in de meeste gevallen.
Ge moet voor alles correct zijn, ni gewoon uw ramen erop tekenen en deuren, enz...
Kheb den indruk dage voor die dingen alles een beetje schat. Eigenlijk moet ge da opbouwen van uw centerlijn en ik zie ni echt een centerlijn staan...

Xoliul

Legacy Member
Ik gebruik geen ooglijn (ik veronderstel dat je dat bedoelt met centerlijn?), maar zet mijn 3 assen uit en werk daarop verder, de tweede methode die we in de les hebben gezien dus.
En ik teken echt wel alles volgens perspectief (niet gewoon ramen en deuren er op zetten), maar sommige dingen moet ik gewoon schatten. Practice makes perfect, en ik merk terwijl ik bezig ben echt dat ik aan het verbeteren ben, dus we komen er wel :)

Flipkikker

Legacy Member
wij zien daar toch technieken voor hoor ...
kzal morgen eens mijn concept schets hierbij zetten

ik volg een andere richting btw :p
productontwikkeling

en onze schetsen moeten er veel nauwkeuriger uitzien btw
(jouw schets geeft al wel een redelijk beeld natuurlijk)

edit: heb hier thuis nog een foto ervan staan bedenk ik net, komt straks online, morgen volgen dan de stadia ervoor (voorontwerpen, lijntekeningen + volledige constructie van mijn eindtekening op A3 = massive lijntjes :p)

Flipkikker

Legacy Member
Opdracht:

Ontwerp een speelgoedauto en maak enkel gebruik van basisvormen, complexe/abstracte/organische overgangen mogen niet gebruikt worden:
het moet in principe uit hout gemaakt kunnen worden...

We moesten de voorontwerpen indienen + een markerschets op A3 met het eindontwerp

Hieronder zie je het eindontwerp, op kot hebk nog de constructiestappen ervan...

speelgoedauto.jpg


Aan het markeren zelf hebk 1 uur gewerkt, daarvoor hebk 4 uur gewerkt aan de constructie van mijn lijnen en een groot kwartier om ze terug uit te gommen tijdens het markeren :p

-------
EDIT:
Hier nog iets datk mee bezig ben, zijn nog paar afwerkingsfoutjes, maar is wel grotendeels af denk ik.
1 van de perspectieftekeningen die we voor ons groepswerk Reversed Design nodig hebben. Ik moet nog een andere nietjesmachine omzetten + allebei in exploded view de onderdelen apart tekenen
Met vector masks in photoshop gemaakt...

Origineel (foto)
Nietjesmachine1A.jpg


Omgezet
Nietjesmachine1B.jpg
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan