Archief - POST: Schetsen en tekeningen V2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Erinyes

Legacy Member
Het is niet omdat het een trol/elf/eenhoorn/ork is dat de anatomie moet afwijken. Uiteraard heeft elk ras zijn eigen anatomie, maar dat mag zeker geen excuus zijn voor fouten in de tekening. In dit geval is de schouder echt fout, ook al is het een trol.

Er bestaat een fantastisch en goedkoop boek over anatomie (te koop in De Slegte), dat er niet uitziet als een medisch handboek. Het behandelt vrouwen, gespierde en gemiddelde mannen.

dresse

Legacy Member
heb da boek hier liggen en vind da maar niks, de dude tekent zijn achterhoofden altijd te groot :)

enfn, de anatomie van nen trol kan idd anders zijn dan die van de mens, dus de anatomie moet niet "kloppen" maar moet wel geloofwaardig zijn. Ge moet de onderliggende beenstructuur en spieren er kunnen bijdenken, ook al zijn deze anders dan die van de mens. Ma als ge het gevoel hebt dat er gewoon een been of een spier ontbreekt :) dan is er iets mis...

Erinyes

Legacy Member
dresse zei:
heb da boek hier liggen en vind da maar niks, de dude tekent zijn achterhoofden altijd te groot :)
Hij heeft zijn eigen stijl van tekenen uiteraard (er werd mij gezegd dat dat een Amerikaanse stijl is), maar hij legt wel goed de anatomie uit, vooral van het lichaam (wat ik persoonlijk belangerijker vind dan het hoofd). Cruciale punten worden behandeld, zeer eenvoudig, zonder allerlei spiertjes en pezen in detail te gaan bekijken.

dresse

Legacy Member
da wel, ma toch prefereer ik mijn "portret en figuur tekenen" van louise gordon of "figuurtekenen" van ... (robken help mij hier is :) ben nog altijd op zoek naar da boek want leek me wel vet, gij hebt da nen tijd geleend van wim... en was zo lekker overdreven anatomie... :) )

DeMoN

Legacy Member
Phil zei:
Is dit geen figuurtje van 1 of andere wallpaper of flashanimatie?

Ben er 99% zeker van :)
Das van een clipke van radiohead ofzoiet denkik.. creep noemt da lieke :)

TheJudge

Legacy Member
Kijk eens op conceptart.org voor anatomie tips, daar zitten een paar echt kenners tussen.
Ik ben bezig met anatomie te tekenen uit het hoofd maar dat valt niet mee, vergeet niet dat dit maanden/jaren kan duren voor je een persoon overtuigend op papier zet en waarbij lichamelijk alles klopt.

Maar eens je dat beheerst kan je wel de mooiste dingen maken. In ieder geval heb ik op dat forum al verschillende tips en tutorials gelezen over anatomie en uiteraard over nog andere belangrijke dingen zoals correcte belichting enz...

The_DeSigneR

Legacy Member
Had ni veel te doen vandaag, ff snel ne mech geschetst. Stelt ni veel voor en is maar snel gemaakt, ook ni van plan om der verder aan te werken.
mecha6ql.jpg

Cederzo

Legacy Member
Die mech heeft een slap handje, aan dat geweer te zien wat em vastheeft :p

The_DeSigneR

Legacy Member
DarkGamec zei:
Die mech heeft een slap handje, aan dat geweer te zien wat em vastheeft :p
Jah euh tis een janet mech.... daardoor het slappe handje... :p
Nene khad het derjuist ook al opgemert, sevves eens verbeteren :doh:

fejity

Legacy Member
Ik doe gedurende een jaar nu al af en toe eens iets met photoshop en als ik dan op dit forum kijk wat de mogelijkheden allemaal zijn om met de computer iets te maken inspireert dat wel.
Dus heb ik ook eens iets geprobeerd.
Dit is mijn eerste brush schets gemaakt met photoshop met de muis..

first-brushing.jpg

GeHaWk

Legacy Member
Erinyes zei:
Het is niet omdat het een trol/elf/eenhoorn/ork is dat de anatomie moet afwijken. Uiteraard heeft elk ras zijn eigen anatomie, maar dat mag zeker geen excuus zijn voor fouten in de tekening. In dit geval is de schouder echt fout, ook al is het een trol.

Er bestaat een fantastisch en goedkoop boek over anatomie (te koop in De Slegte), dat er niet uitziet als een medisch handboek. Het behandelt vrouwen, gespierde en gemiddelde mannen.

Ik heb dat boek gisteren gekocht op de boekenbeurs in de brabanthal in leuven, samen met een fantasie drawing boek (finlay cowen). Kzou echt graag wa beter leren tekenen (wa realistischer), hoop dat deze 2 boeken me een beetje op weg gaan helpen.

greetz

moemi

Legacy Member
fejity zei:
Ik doe gedurende een jaar nu al af en toe eens iets met photoshop en als ik dan op dit forum kijk wat de mogelijkheden allemaal zijn om met de computer iets te maken inspireert dat wel.
Dus heb ik ook eens iets geprobeerd.
Dit is mijn eerste brush schets gemaakt met photoshop met de muis..

first-brushing.jpg

wel mooi gedaan :) alleen is er mss iets met haar voorhoofd? dat iets naar voor steekt? of zijn dat alleen maar mijn gedachten.. Is het van foto? vind het wel goed hoor, zeker voor met muis :p (geef mij maar wacom ;))

Moloch

Legacy Member
lijn van haar voorhoofd wat strakker maken? en eventueel die inkapping in haar wenkbrauw (de rechtse op de pic) ook wa verminderen zoals op het voorbeeld hieronder?

tis maar een gedacht ze :p

brush8vj.jpg

fejity

Legacy Member
Ja dat zijn ook dingen waar ik aan heb gedacht (kweet ook zeker dat deze tekening niet perfect is)

Maar het "probleem" is dat wat jij nu hebt gedaan moloch, vind ik is dat die haren vanvoor nu zo precies afgeknipt zijn; het vertrekt allemaal uit één lijn. Normaalgaan die haren toch zo in een boogje hé, maar ik heb ze niet ver genoeg door getrokken waardoor er iets met dat voorhoofd is denk k. (wenkbrauw vind ik wel beter idee)

Maar ik kan die haren nu niet meer verder doordoen want als je dan daar met een brush overgaat heb je het licht, donkerder, donker effect niet meer van de haren naarmate je verder naar de achterkant van het hoofd gaat, dan heb je dus vanvoor bij het voorhoofd donkerdere haren dan ergens anders..

Ik weet niet misschien gebruiken jullie een andere manier van brushen, hetgene wat ik gedaan heb is:
Brush genomen
flow en opacity veranderen
en maar brushen met de muis.

of kan het anders/beter ?


Ja wacom lijkt me leuk om mee te brushen :D maarja, dat heb ik niet en ik weet niet of het wel "de moeite" is om er geld aan te geven (?) !

greets

TheJudge

Legacy Member
Ik heb vandaag men wacom intuos 3 ontvangen, het formaat is A5. Heeft me zo een 300euro gekost.

Heeft iemand dezelfde tablet? of dezelfde reeks, intuos2 ofzo...

In ieder geval ik heb de drivers van de cd geinstalleerd, maar weet iemand of er updates zijn en of deze wel nuttig zijn?

Moloch

Legacy Member
fejity zei:
Ja dat zijn ook dingen waar ik aan heb gedacht (kweet ook zeker dat deze tekening niet perfect is)

Maar het "probleem" is dat wat jij nu hebt gedaan moloch, vind ik is dat die haren vanvoor nu zo precies afgeknipt zijn; het vertrekt allemaal uit één lijn. Normaalgaan die haren toch zo in een boogje hé, maar ik heb ze niet ver genoeg door getrokken waardoor er iets met dat voorhoofd is denk k. (wenkbrauw vind ik wel beter idee)

Maar ik kan die haren nu niet meer verder doordoen want als je dan daar met een brush overgaat heb je het licht, donkerder, donker effect niet meer van de haren naarmate je verder naar de achterkant van het hoofd gaat, dan heb je dus vanvoor bij het voorhoofd donkerdere haren dan ergens anders..

Ik weet niet misschien gebruiken jullie een andere manier van brushen, hetgene wat ik gedaan heb is:
Brush genomen
flow en opacity veranderen
en maar brushen met de muis.

of kan het anders/beter ?


Ja wacom lijkt me leuk om mee te brushen :D maarja, dat heb ik niet en ik weet niet of het wel "de moeite" is om er geld aan te geven (?) !

greets

het haar was maar ne simpele clonestamp om wa op te vullen :), het brushen laat ik aan u over :p

Piru

Legacy Member
TheJudge zei:
Ik heb vandaag men wacom intuos 3 ontvangen, het formaat is A5. Heeft me zo een 300euro gekost.

Heeft iemand dezelfde tablet? of dezelfde reeks, intuos2 ofzo...

In ieder geval ik heb de drivers van de cd geinstalleerd, maar weet iemand of er updates zijn en of deze wel nuttig zijn?

Heb er ook zoeen; drivers van cd zijn ok (ik heb buiten de volito's nog maar zelden een niet zo stabiele driver bij wacom meegemaakt), maar ik download zowiso altijd die van de site.

TiB0

Legacy Member
wow, nu ik die prijzen zie ben ik blij dat men pa sinds enkele jaren een wacom op A4 formaat heeft *stoef* :p nu er nog mee proberen werken :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan