Het is een vrij leuke manier om je illustratie een beetje op te peppen, oorspronkelijk afkomstig uit de modeproductie waar men stukjes stof van het uiteindelijke kledingstuk gebruikte op de schetsen (jeans, ruitjesmotief,etc..).
Persoonlijk zou ik nog iets meer moeite proberen doen om de structuur van de 'stof' de vorm te laten volgen, een beetje meer met schaduw spelen.. Nu is het te duidelijk een tekening-met-vulling.
Last but not least..: alhoewel de verwerking van de tekening best leuk is kan ze niet verbergen dat de tekening op zich niet zo sterk is. Hoe je de onderdelen van het lichaam wil voorstellen is jouw keuze uiteraard maar de houding en de actielijn is niet echt in balans. Dit ventje lijkt zo te gaan omvallen ipv. stevig met z'n voeten op de grond te staan. De positie van de handen is ook niet echt een ondersteuning en eerder willekeurig. Hij wijst naar links, kijkt naar boven, rechterarm hangt er zo'n beetje bij..