Archief - POST: Schetsen en tekeningen V2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

mj_dask

Legacy Member
dresse zei:
egt fan? :)

zitten wel cool dinge tusse, vooral de laatste vindk wel leuk.

thx... ik zou graag meer in detail werken enzo (jij hebt van die tekeningen waar dan nog nen hoop lijnen bij komen; onder de neus en stuff om diepte aan te geven??... anyway) maar dan denk ik dat ik dan mijn tekening ga verprutsen... dusja...

dresse

Legacy Member
buh, ik doe ook maar wa, de meeste dingen verneuk ik ook... ma die postk hier natuurlijk ni eh :p

dresse

Legacy Member
dwarfDurin zei:
hehe de filip, mja alles is ni veel soeps op sint lukas zen ;) als ge iets wilt doen, zult ge het uzelf moeten leren!
in genk vantzelfde...
Alleen 3D is echt wel soeps. enige bekwame docent. De rest zit daar gewoon omda ze het ni kunnen waarmaken in tha "real world"... :)

nog wa zitten kribbelen voordatk ga slapen:
trio.jpg


sloppel !

dresse

Legacy Member
1 jaar geleden?
en sindsdien ni mer geschetst? of is er sindsdien niets beter meer uitgekomen? :)

Bolteh

Legacy Member
Hmm dresse, de neus van de bovenste heeft zo'n raar tipje, en bij alletwee de ********** staan hun lopen ietwa te scheef (niet "expressie-scheef" eerder "mr. potatoehead-scheef").. Die kerel is dan wel weer hip gedaan..
Maar algemene kritiek over alles wak al gezien heb hier en op uw site, je lijkt "problemen" te hebben met lichaamsanatomie, vooral de handen en voeten storen me (ye, zijn de kloigste dingen om te tekenen, ma toch).. voor de rest ist wel allemaal stijlvol en boordevol karakter :)

Eddie, op het eerste zicht heb je de stijl wel vast, maar je mist ook anatomie (en ja, zelfs cartoonkarakters hebben anatomie)

The_DeSigneR

Legacy Member
Dames en heren begin al maar spontaan te braken (vooral gij Dresse :p), want hier is een "Manga" tekening, sort of....

sora3mo.jpg

Gedaan op request van een vriendin die door een moeilijk periode gaat (neen niet de maandelijkse....:unsure: )

The_DeSigneR

Legacy Member
Nope wil der zeker ni op voort gaan, veel liever eigen stijl ontwikkelen en ietswat realistischer tekenen. Dees hebk gewoon gedaan omda die vriendin da vroeg zodus :D Kweet wel da der verschillende dinge mis mee zijn, is ook snel geschetst

dresse

Legacy Member
designer: braaaaaaak :)
en bolteh: idd, het tekenen begint me stillaan wa beter te lukken, maar handen en voeten falen nog meestal, en ik weet da ge aan men meeste tekeningen ziet da ik teveel achter men pc zit en veel te weinig achter men tekentafel. Morja, zolang dat er maar vooruitgang te zien is...
en het helpt ook al ni dat ze bij ons op school nog altijd geen model hebben gevonden :| FFS... dus erinyes of wiebeke ofzo... moest ge goesting hebben... :p

Indieanus

Legacy Member
Bolteh zei:
The_DeSigneR, ik weet nu ni of ge in de manga/anime stijl wilt voort blijven gaan, maar hier is toch een referentie site voor de basis van manga-tekenen


http://www.polykarbon.com/tutorials/index.htm

bwa is niet echt puur manga, ma vormt wel een basis voor figuurtekenen. Vind het zelf ook wel cava site (ben zelf niet echt into mannekes tekenen, ik doe het wel, ma heb er mij nog ni in verdiept.) afin, volgende week ook es een hoop schetsen posten.

GMotha

Legacy Member
dresse zei:
en het helpt ook al ni dat ze bij ons op school nog altijd geen model hebben gevonden :| FFS... dus erinyes of wiebeke ofzo... moest ge goesting hebben... :p
Breugheliaanse vrouwen zijn veel beter om mee te beginnen^^

Erinyes

Legacy Member
dresse zei:
en het helpt ook al ni dat ze bij ons op school nog altijd geen model hebben gevonden :| FFS... dus erinyes of wiebeke ofzo... moest ge goesting hebben... :p
Ja naar 't schijnt verdient dat wel oké... Maar ik denk dat ik toch liever zelf teken ... :)

artoz

Legacy Member
Bic-tekening gescand, dan met Wacom tablet erover en dan wat fotos erop geplakt (Photoshop).
101527392_6843f81369_o.jpg

Lo_fi

Legacy Member
Het is een vrij leuke manier om je illustratie een beetje op te peppen, oorspronkelijk afkomstig uit de modeproductie waar men stukjes stof van het uiteindelijke kledingstuk gebruikte op de schetsen (jeans, ruitjesmotief,etc..).

Persoonlijk zou ik nog iets meer moeite proberen doen om de structuur van de 'stof' de vorm te laten volgen, een beetje meer met schaduw spelen.. Nu is het te duidelijk een tekening-met-vulling.

Last but not least..: alhoewel de verwerking van de tekening best leuk is kan ze niet verbergen dat de tekening op zich niet zo sterk is. Hoe je de onderdelen van het lichaam wil voorstellen is jouw keuze uiteraard maar de houding en de actielijn is niet echt in balans. Dit ventje lijkt zo te gaan omvallen ipv. stevig met z'n voeten op de grond te staan. De positie van de handen is ook niet echt een ondersteuning en eerder willekeurig. Hij wijst naar links, kijkt naar boven, rechterarm hangt er zo'n beetje bij..

Omegon

Legacy Member
The_DeSigneR zei:
Dames en heren begin al maar spontaan te braken (vooral gij Dresse :p), want hier is een "Manga" tekening, sort of....

sora3mo.jpg

Gedaan op request van een vriendin die door een moeilijk periode gaat (neen niet de maandelijkse....:unsure: )

komt die nie uit kingdom hearts?

en lofi zo slecht ziet die er toch nie uit als ge bedenkt da die kerel slecht kan dansen? :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan