Archief - POST: Schetsen en tekeningen V2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

D3C0Y

Legacy Member
r2d3 zei:
080.jpg

k vind da zo'n bizarre referentie é :p, met dien lepel (of whatever) voor z'n gezicht

moemi

Legacy Member
k, kheb wat zitten tekenen in de les nederlands (ja, zoo leuk was het!) en heb een klein schetsje gemaakt: http://img369.imageshack.us/img369/6551/scannen00014gp.jpg (en ja ik heb het uit mijn cursus gescheurd :) )

http://img316.imageshack.us/my.php?image=wallpapertje8sv.jpg en ik heb er dees van gemaakt in illustrator. Even ter verduidelijking,nogmaar een maand geleden heb ik Iets gedaan in illustrator, heb gewoon mijzelf wat aangeleerd. Nu mijn vraag, wat kan ik hier nog aan veranderen/ verbeteren? Want kvind lik dat het niet al dat is maarja.. kzie nie goed wat... misschien de kleuren ofzo?
thx

D-1337

Legacy Member
moemi zei:
k, kheb wat zitten tekenen in de les nederlands (ja, zoo leuk was het!) en heb een klein schetsje gemaakt: http://img369.imageshack.us/img369/6551/scannen00014gp.jpg (en ja ik heb het uit mijn cursus gescheurd :) )

http://img316.imageshack.us/my.php?image=wallpapertje8sv.jpg en ik heb er dees van gemaakt in illustrator. Even ter verduidelijking,nogmaar een maand geleden heb ik Iets gedaan in illustrator, heb gewoon mijzelf wat aangeleerd. Nu mijn vraag, wat kan ik hier nog aan veranderen/ verbeteren? Want kvind lik dat het niet al dat is maarja.. kzie nie goed wat... misschien de kleuren ofzo?
thx

kvind heel mooi tbh
toffe wallpaper.
moet er zo meer maken met die type mannekes

The_DeSigneR

Legacy Member
Kleine update van de Ork:
[img=http://img70.imageshack.us/img70/9963/shade52gy.th.jpg]
Kga nu wa beginne aan de nek. Had em al een beetje geschetst, maar ik ben der ni tevrede van, hij klopt ni voor da hoofd vind ik persoonlijk. Iemand een idee hoe dak hem et beste kan maken?

Ben ook wa bezig om handen en vingers te tekenen, hier zijn al twee klein voorbeelden maar na een dag te werken en niet genoeg slaap te hebben zijn m'n handen zelf wa moe dus euh, slecht resultaat :p
[img=http://img306.imageshack.us/img306/6056/hands9rz.th.jpg]

Floyd

Legacy Member
moemi zei:
k, kheb wat zitten tekenen in de les nederlands (ja, zoo leuk was het!) en heb een klein schetsje gemaakt: http://img369.imageshack.us/img369/6551/scannen00014gp.jpg (en ja ik heb het uit mijn cursus gescheurd :) )

http://img316.imageshack.us/my.php?image=wallpapertje8sv.jpg en ik heb er dees van gemaakt in illustrator. Even ter verduidelijking,nogmaar een maand geleden heb ik Iets gedaan in illustrator, heb gewoon mijzelf wat aangeleerd. Nu mijn vraag, wat kan ik hier nog aan veranderen/ verbeteren? Want kvind lik dat het niet al dat is maarja.. kzie nie goed wat... misschien de kleuren ofzo?
thx
Knap cartoonfiguurtje. Ik vind de uitwerking in Illustrator minder, omdat het de sterkte van de variërende lijndikte mist. Ook vind ik het beter in één kleur.
In ieder geval leuk hoe je een emotie kan vatten door in een gezicht enkel twee stipjes te plaatsen.

moemi

Legacy Member
GeeMPie zei:
de schoonheid van eenvoud. :)

welja, normaal wil ik ook altijd te gecompliceerde en te gedetailleerde tekeningen maken, en kzeg, kzal es iets anders proberen eh ... :)

en @ The_DeSigneR : als ge handen wilt kunnen tekenen: veeeeel handen tekenen, iedere dag, of in één keer een hele hoop. Zit in kunstrichting en we moesten een paar maand lang , thuis op zelfstandige basis, iedere dag een schets van ons hand(en) maken. Helpt echt wel. (ok ik geef toe, ik vergat da iedere dag te doen, dus moest ik in één dag 61 handen schetsen, maar ge voelt dat het beterd na een tijdje :p ) want handen zijn niet echt de simpelste dingen die er bestaan ... oefenen baart kunst ;)

The_DeSigneR

Legacy Member
moemi zei:
welja, normaal wil ik ook altijd te gecompliceerde en te gedetailleerde tekeningen maken, en kzeg, kzal es iets anders proberen eh ... :)

en @ The_DeSigneR : als ge handen wilt kunnen tekenen: veeeeel handen tekenen, iedere dag, of in één keer een hele hoop. Zit in kunstrichting en we moesten een paar maand lang , thuis op zelfstandige basis, iedere dag een schets van ons hand(en) maken. Helpt echt wel. (ok ik geef toe, ik vergat da iedere dag te doen, dus moest ik in één dag 61 handen schetsen, maar ge voelt dat het beterd na een tijdje :p ) want handen zijn niet echt de simpelste dingen die er bestaan ... oefenen baart kunst ;)
Ben volop bezig elken dag te tekene zenne, zijt gerust ;)
Alleen vandaag beetje te moe van de vermoeiende weken, maar vanavond gaank der wss weer invliegen :p

TheJudge

Legacy Member
Ik ben een paar weken bezig met tekenen, heb wat tips enzo gelezen op ConceptArt.org

Nu ben ik begonnen aan een gezicht. Een foto opgezocht en op papier proberen zetten, het is nog niet 100% af, ik wil eerst eens wat opmerkingen horen, dingen die beter kunnen enz...
Dit is mijn eerste portret, ik heb me eerder bezig gehouden met handen en verhoudingen.

ik heb geen scanner dus met digicam getrokken, kwaliteit is daarom niet echt denderend en het lijkt wat grover dan dat het werkelijk is.

John Travolta dus ;)

JT.jpg

The_DeSigneR

Legacy Member
TheJudge zei:
Ik ben een paar weken bezig met tekenen, heb wat tips enzo gelezen op ConceptArt.org

nu ben ik begonnen aan een gezicht. Een foto opgezocht en op papier proberen zetten, het is nog niet 100% af, ik wil eerst eens wat opmerkingen horen, dingen die beter kunnen enz...

ik heb geen scanner dus met digicam getrokken, kwaliteit is daarom niet echt denderend en het lijkt wat grover dan dat het werkelijk is.

John Travolta dus ;)

JT.jpg
Voor nog maar paar weken te tekene vind ik hem wel vree chiq.
Het enige dak mss als comment kan geve is da z'n ogen ni echt kloppe tegenover elkaar. Kan ook zijn omdak gewoon scheel ben zenne :p
Kzal het nog is verder bestudere alsk wa meer tijd, maar zover ik kan zien ziet het er goed uit, keep it up :niceone:

LunchBox

Legacy Member
als die plaat van de rechtse speler (links in beeld) gaat draaien gade uw naald nogal horen kressen dresse.. :music:
(lichtje staat trouwens ook niet daar.. research, you of all people should know) :)

ventje zelf is wel funky getekend :niceone:

The_DeSigneR

Legacy Member
Nice dresse, magk eigenlijk is vrage hoelang gij over zo'n schets doet?

dresse

Legacy Member
van draaitafels weetk ni veel eh lb :) meestal sta'k daar gewoon den dj zijn koptelefoon te pikken en in zen oor te roepen datk de EZ rollers wil !! :p

en dees schetske hebk een twee uurkes op getekend ofzo. ma was tegelijk ook naart veldrijden aant zien, en heb nogal ff gesukkelt op die zijn scratch hand... :)

Indieanus

Legacy Member
dresse zei:
van draaitafels weetk ni veel eh lb :) meestal sta'k daar gewoon den dj zijn koptelefoon te pikken en in zen oor te roepen datk de EZ rollers wil !! :p

en dees schetske hebk een twee uurkes op getekend ofzo. ma was tegelijk ook naart veldrijden aant zien, en heb nogal ff gesukkelt op die zijn scratch hand... :)
ez rollers hellyeah ;)

The_DeSigneR

Legacy Member
Heb m'n Orcske een knipbeurt gegeven + ne nek en schouders aan toegevoegd. Eerlijk gezegd denk ik persoonlijk dak m'n tekening wa hem verkloot.... En ik wil jullie vrage of de nek en schouders goe zijn, want dan gaank der wa detail aan toevoege (plooien, etc...).
shade75ig.jpg


Opt forum was der nen thread van SveltestSword voor een logo te ontwerpen (tging om ne gorilla) wou is probere, grandioos mislukt, ik kan dus geen gorillas tekene :p. Dees wast resultaat van wa ik had (heb het wa aangepast omda het figuurtje zelf mij wel aanstond :D)
char0010wa.jpg
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan