Archief - POST: Schetsen en tekeningen V2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

artoz

Legacy Member
Lo_fi zei:
De positie van de handen is ook niet echt een ondersteuning en eerder willekeurig. Hij wijst naar links, kijkt naar boven, rechterarm hangt er zo'n beetje bij..[/QUOTE

Euhm, wtf. Is een cartoonmanneke getekend tijdens de les; gij hebt daar precies langer over nagedacht dan ikzelf .. (maar ge hebt wel gelijk natuurlijk)

r2d3

Legacy Member
wacom attackske gedaan vandaag

[url]http://users.pandora.be/hesse/speeds/b.jpg[/url]
[url]http://users.pandora.be/hesse/speeds/c.jpg[/url]
[url]http://users.pandora.be/hesse/speeds/d.jpg[/url]
[url]http://users.pandora.be/hesse/speeds/e.jpg[/url]
[url]http://users.pandora.be/hesse/speeds/f.jpg[/url]

r2d3

Legacy Member
thx artoz :) tis photoshop
dresse : yup die bladeren zijn standaart brush

weer een ander brushke getest

g.jpg

Indieanus

Legacy Member
Dwarfdurin, schoon schetsboek op CA.org. Wist ni da daar ook enkele belgen zaten. ('k browse er just af en toe)

mj_dask

Legacy Member
Phil zei:
Is dit geen figuurtje van 1 of andere wallpaper of flashanimatie?

Ben er 99% zeker van :)

:) jeps is van monkeehub --> low morale ventje
ik had deze gevonden... 2dagen later eens zonder voorbeeld geprobeerd:$

TiB0

Legacy Member
Dit is een w.i.p van een tekening voor een WarcraftIII mod (http://www.k2o-gk.com/TrollWarsModWebsite/phpBB2/ voila, al ineens goede reclame gemaakt :D )
Geen referentie gebruik, alles potlood en aquarel op A4 bristol. Later nog afwerken met artliners (of zwarte bic als ik in de mood ben :p geeft mooiere en meer onregelmatige lijnen imo) Iemand nog tips voordat ik begin aan de afwerking? Of misschien beter het bic of artliners gedeelte weglaten? En ik heb echt geen idee wat ik met de actergrond kan doen :(

trollcolouredsmaller8hm.jpg


grotere versie -> http://img157.imageshack.us/img157/8605/trollcoloured8tx.jpg


kritiek zwaar geapprecieerd :)

The_DeSigneR

Legacy Member
TiB0 zei:
Dit is een w.i.p van een tekening voor een WarcraftIII mod (http://www.k2o-gk.com/TrollWarsModWebsite/phpBB2/ voila, al ineens goede reclame gemaakt :D )
Geen referentie gebruik, alles potlood en aquarel op A4 bristol. Later nog afwerken met artliners (of zwarte bic als ik in de mood ben :p geeft mooiere en meer onregelmatige lijnen imo) Iemand nog tips voordat ik begin aan de afwerking? Of misschien beter het bic of artliners gedeelte weglaten? En ik heb echt geen idee wat ik met de actergrond kan doen :(

trollcolouredsmaller8hm.jpg


grotere versie -> http://img157.imageshack.us/img157/8605/trollcoloured8tx.jpg



kritiek zwaar geapprecieerd :)
Het kan aan mij liggen, maar zijn rechterschouder klopt precies ni zo, lijkt der een beetje aangeplakt allé weet ni hoedak et moet zegge. Voor de rest wel een chique tekening.

Erinyes

Legacy Member
Ja inderdaad. De schouder klopt niet.
Verder vroeg ik mij af wat dat zwart aan z'n hand was. Maar blijkt dat dat iets is achter zijn rug. Je had die beter niet zo sterk gekleurd, aangezien ze nu wel enorm opvalt en het lijkt alsof hij moet gaan overwegen om bij de AA te gaan...

TiB0

Legacy Member
Ja, ik zie wat jullie bedoelen met de loshangende schouder denk ik :D

En bij de AA gaan? bedoel je dat het lijkt alsof hij een fles vastheeft? Zal ik ook nog wel eens fixen, ik heb nog veel te leren met men schamele 16 jaartjes :( (zwak excuus, I know :D )

Toch bedankt. Nog? :)

TiB0

Legacy Member
DJ_Trash zei:
shouders zijn onbestaande, uberhaupt onbestaande!

behalve dat zijn schouders erg laag hangen zie ik niet echt wat er mis met is... maar dit drukt ook wel de pose uit die ik probeer te maken: iemand die na een reis van enkele weken op een vijandig leger stuit dat op weg is naar zijn dorp. En hij weet dat dit leger misschien wel het einde kan betekenen van zijn hele stam.

Dus: hij laat zijn schouders hangen en maakt een pruilmondje... duidelijk? :D

maar ik zie echt niet wat er mis is met de schouders en hoe ik dat dan zou kunnen verbeteren :oink: verduidelijk plz :$

GMotha

Legacy Member
TiB0 zei:
maar ik zie echt niet wat er mis is met de schouders en hoe ik dat dan zou kunnen verbeteren :oink: verduidelijk plz :$
Referenties, referenties...

http://www.greenbyre.com/images/family_photos/sean_96.JPG


de schouder van uw troll hangt te ver naar beneden, is niet verbonden met de romp en lijkt eerder op een gezwel op de bovenarm. De schouder begint aan't sleutelbeen.
Had'k hier toegang aan mijn webspace (en snellere connectie) zou'k even een paintover doen om't duidelijk te maken.

TiB0

Legacy Member
hmm nu zie ik het :/ volgende keer beter zeker :D


EDIT: klein beetje gefixt in PS:
trollfix5yt.jpg


beter zo? :oink:

niet letten op die weirde vlek op zen schouder, het was ook maar een vluggertje hoor :unsure:

Bolteh

Legacy Member
Tis ni direct enkel de schouders.. tis bijna de volledige anatomie..

Geen middenrif, de buikspieren lopen normaal van groot naar klein (ni zoals bij die van uw troll dus), geen sleutelbeen, spieren op de arm waar geen spieren zitten.. that's about it

TiB0

Legacy Member
tis dan ook geen mens, trollen hebben mischien een andere anatomie :unsure: :D hij heeft ook geen 5 vingers he :oink: maar bedankt voor de tips want ik heb echt nog wel veel te leren zo te zien
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan