Archief - PHOTOFOLIO: Gromme

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Joeri

Legacy Member
Flits lijkt me duidelijk door de grote slagschaduw.
Wat heb je trouwens met je bewerking uitgestoken, zit serieus wat posterization in de donkere delen.

wouter_dc

Legacy Member
Het was dan ook meer een retorische vraag :) Ben vooral benieuwd naar de waarom

We weten dat het overbewerking is, again, waarom?

Gromme

Legacy Member
Omdat ik vaak de reactie kreeg dat mijn zwart-wit aanpassingen te braaf waren. Dus wou ik eens zien wat het gaf om een paar stappen verder te gaan, wat achteraf gezien misschien een stap te ver was. :-)

wouter_dc

Legacy Member
wat is je werkwijze? Beschrijf even al je aanpassingen (desnoods met screens van uw histogrammen van elke aanpassing die je hebt gedaan)
Post origineel ook eens

en waarom heb je geflitst?

Gromme

Legacy Member
Aanpassen van contrast en curves (en zwart-wit).
Geflitst omdat mijn toestel precies anders niet wou scherpstellen erop. Dus met voorflitsen.

wouter_dc

Legacy Member
Hoe omgezet naar z-w? Met wat contrast?

Maak eens een paar screens van je curves-aanpassingslaag (ik hoop dat je met adjustmentslayers werkt)

Manueel scherpstellen? Met voorflitsen scherpstellen en flits afzetten? Waarom toch flitsen, waaaarom :'(
Is het met statief? Ik vermoed van niet (+welke iso?)

Xo0

Legacy Member
Der zijn echt weinig redenen waar je echt een flitser zou moeten gebruiken..

Flits neemt ALLE sfeer weg van een foto..

wouter_dc

Legacy Member
wouter_dc zei:
Hoe omgezet naar z-w? Met wat contrast?

Maak eens een paar screens van je curves-aanpassingslaag (ik hoop dat je met adjustmentslayers werkt)

Manueel scherpstellen? Met voorflitsen scherpstellen en flits afzetten? Waarom toch flitsen, waaaarom :'(
Is het met statief? Ik vermoed van niet (+welke iso?)


+ Op welke mode is de foto gemaakt? :)

Xo0 zei:
Der zijn echt weinig redenen waar je echt een flitser zou moeten gebruiken..

Flits neemt ALLE sfeer weg van een foto..

Is wel een enorm bekrompen visie op gebruik van flits hoor

Joeri

Legacy Member
Xo0 zei:
Flits neemt ALLE sfeer weg van een foto..

...als je niet kan flitsen.

Soit, gromme, zoals wouter al zei, post eventueel eens het origineel. Misschien dat iemand anders er eens PS op wil loslaten en het resultaat vergelijken.

Xo0

Legacy Member
Toon mij dan eens een foto waar er geflitst is met sfeer?

Ik wil flitsen totaal niet afkraken maar ik probeer dat zo veel mogelijk te vermijden..
Voor portetten kan het soms handig zijn, ook in de studio.

Maar voor de rest maak je er alleen maar snapshots mee..

Nu ja, dat is mijn mening en mijn persoonlijk smaak misschien ook.

EDIT : typo

syndrom

Legacy Member
Xo0 zei:
Toon mij dan eens een foto waar er geflitst is met sfeer?

Ik wil flitsen totaal niet afkraken maar ik probeer dat zo veel mogelijk te vermijden..
Voor portetten kan het soms handig zijn, ook in de studio.

Maar voor de rest maak je er alleen maar snapshots mee..

Nu ja, dat is mijn mening en mijn persoonlijk smaak misschien ook.

EDIT : typo

Skateboard pics zijn meestal met flits gedaan é, en daar zit toch altijd pakken sfeer in
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan