Archief - PHOTOFOLIO: Gromme

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

dresse

Legacy Member
@squar3: img tags niet quoten! Nu ook nog usernote, volgende keer is infraction.

Gromme

Legacy Member
Vanavond gaat een meisje dat ik ken een videoclip opnemen voor de muziekgroep 'Campus'. Dit zal dus een optreden zijn. En ik neem hier gebruik van de kans om mijn fotoskills naar boven te halen.

Als ik me niet vergis zijn de instellingen rond:

Av-modus
Hoge ISO (1600)
Continues Shooting
AI Servo
Di f2.8

Hier nog iets aan toe te voegen of ...?

DieselPower

Legacy Member
Kunde nergens een flits lenen? ISO1600 is wel teh suck vind ik. Muug veel ruis. Kunt ge trouwens uw instellingen ni laten afhangen van de omstandigheden waarin ge fotos trekt? Manueel instellen dus :unsure:
Een lichtsterke lens is mooi meegenomen ja, maar die DOF ga voor elke foto niet ideaal zijn imo. :)

En mss een statief meenemen?

wouter_dc

Legacy Member
sowieso denk een flits. Ook al is het een 1/60 dat je bereikt (minimum voor uit jouw hand) gaan de zangers/muzikanten nog onscherp zijn (toch als ze 'snel' bewegen)

Gromme zei:
Hier nog iets aan toe te voegen of ...?

Vergeet je batterijen niet (opgeladen liefst) Anders slaagt ge weer een figuur

Gromme

Legacy Member
Mja met die flits, was zo verschillende dingen aan het lezen op DB en daar zijn er toch vele die eigenlijk geen flits gebruiken tijdens concertfotografie.

Het gaat ook over een Hardcore-band dus dat betekend dat ze hoogstwaarschijnlijk constant in beweging zijn. :-)

Ik denk dat een statief niet echt tot de mogelijkheid behoord ook mede door het feit dat ik constant ga moeten meebewegen.

wouter_dc

Legacy Member
Sfeershots met lange sluitertijd: statief!

Hardcoreband: imo is da ni veel licht, toch geen constant licht + veel beweging = weinig kans tot snelle sluitertijd ==> flits?


Maar ik ben er ook geen professional in, in concertphotography. Google nog maar wa

DieselPower

Legacy Member
Ahja, bij custom fn kunde instellen om op het tweede gordijn te flitsen (dus vlak voor het toegaan van uw sluiter) ;)

wouter_dc

Legacy Member
2e gordijn; omgevingslicht behouden en toch beweging bevriezen :) (simplistisch uitgelegd)


Laat je de resultaten zien, ook al vallen ze tegen? Kunnen we je specifieker verderhelpen op punten die, ons inziens, kunnen verbeterd worden

Mr.Pee

Legacy Member
Bij een hardcoreband kunde inderdaad beter inflitsen, die bewegen meestal nogal wat. Ik fotografeer zelf voor damusic.be en op grotere podia is mijne iso meestal 800, mijn 70-200 f2.8 lensje op 2.8 en sluitertijd varierend tussen 1/80 en 1/120. Zal dadelijk nog eens wat foto's uploaden, dan kan je eens zien hoe dat eruit ziet ;)

Gromme

Legacy Member
Nu ja, het is een opname van een videoclip dat eigenlijk een concert moet lijken. Dus weet niet hoe de precieze omstandigheden gaan zijn.

Ik zal proberen de instellingen aan te houden in die richting en dan varierend het resultaat of situatie natuurlijk.

Joeri

Legacy Member
Voor je begint te flitsen, vraag eerst eens of het wel mag! Zijn veel optredens waar het niet is toegestaan en ik denk als het opnames van een videoclip betreffen dat de kans nog kleiner is. Voordeel is dan wel dat de belichting waarschijnlijk veel beter gaat zijn dan met een echt concert, dus flitsen is mss niet eens nodig.

Gromme

Legacy Member
Kan iemand me even vertellen welke stand AV is. Want zit nog steeds zonder die aanduidingen op dat knopje. Was al ff gaan kijken op foto's maar vindem niet meteen.

Canon 10D

wouter_dc

Legacy Member
<Begin geduld>
Ge had da nu toch makkelijk zelf kunnen testen door aan da wieltje te draaien
</einde geduld>

Joeri

Legacy Member
wouter_dc zei:
<Begin geduld>
Ge had da nu toch makkelijk zelf kunnen testen door aan da wieltje te draaien
</einde geduld>

²
+je hebt dat probleem nog steeds terwijl in het verleden er al meerdere malen oplossingen zijn voorgesteld. Die nu toch eens wat ****ing moeite

Typhon`

Legacy Member
Sorry zenne, maar als je na al die jaren nog niet eens weet wat de AV stand is..zegt veel over je kunnen/kennis/creativiteit/talent in de fotografie...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan