Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
dresse zei:nu het toch over kunst gaat... ik ben ook geen "kunst" liefhebber. Vooral niet als iemand mij kunst probeert op te dringen. "Dit is kunst, want de kunstenaar bedoelt dit en dit, en als ge dat niet ziet zijt ge dom!"
Voor mij is iets kunst als de gevoelens en de emoties duidelijk naar boven komen zonder dat ik daarvoor de fancy uitleg van de kunstenaar moet lezen. Ik ben tegen "AHA-momenten". De kunstenaar moet de kijker meeslepen in zijn werk en hem overvallen. Het is imo niet de bedoeling dat ge naar een kunstwerk kijkt, de uitleg leest en dan zegt "AHAAAA... ja, als het kunstwerk die bedoeling heeft is het wel kunst!".
Zelfde in film. In een film moet op het moment zelf duidelijk zijn wat er gebeurt en waarom het gebeurt. De kijker moet mee zijn, moet de emoties voelen van het personage. Als de kijker achteraf moet zeggen "ahaaa, hij voelde zich zo". Dan zijt ge verkeerd bezig...
En dan kunt ge zeggen "ja,gij zijt gewoon te dom daarvoor, ik moet die uitleg bij een kunstwerk niet horen want ik ken heel men kunstgeschiedenis en de stromingen en waarom iets in dat tijdskader revolutionair was, en zo weet ik dat het kunst is". Maar zo zie ik kunst dus niet. Kunst is geen objectief label dat ge ergens op kunt plakken. Kunst is subjectief. IMO
Dat met die pot stront. Dat is feitelijk de kunstenaar die net probeert aan te klagen wat jij ook zo shitty vind, maar dan op zijn eigen manierBolteh zei:Maar een potje stront met een handtekening op, (...) is niet kunstig maar krankzinnig.
. Zie ook voor een verdere alludering hierop: http://www.cloaca.be/
. Het cynische van de "bedrijfswebsite" móet je toch gewoon inzien... Indien niet, is dat jammer. Ik vind het wel een sterk statement
.

Bolteh zei:Ja dat weet ik.. Maar als ik de oorlog in Irak wil aanklagen, ga ik niet zelf een oorlog starten, snap je?
Door het aanklagen van die "shitty" kunst door zelf "shitty" kunst te maken, heeft Delvoye zichzelf op het niveau gebracht van wat hij wou aanklagen. Het is zoals een moordenaar tot de doodstraf veroordelen. Het is als een vegetariër die vegetarisch is omdat hij geen levende wezens wilt eten (planten zijn ook levende organismen, for those that don't get it). Het is schijnheilig gezever om geld te verzamelen. En dit lukt ook, gewoon omdat de kunstenaar een goede relatie heeft met galerij- en/of museahouders, niet omdat het goed is. We leven in een tijdperk dat iets "kunst" noemt vanaf het in een museum of galerij staat, dus als een kunstenaar een goede relatie heeft met vorig genoemde mensen, dan maakt hij kunst. Of het nu stront, een lijn of een portret alla Rubens is, alles is kunst, iedereen is kunstenaar, zolang je het maar in een museum of galerij krijgt.
Anyway, ff gedaan met mijn participatie.. Ik ga verder doen met het studeren van kunstactualiteit (oh, the irony of it all)




Strawberry zei:Er zijn geen kunstenaars nu die een paar lijnen op een doek zetten.
En waarom mag iemand geen ultieme stilering doen, die schilderijen zijn niet op 1 dag gemaakt, er zijn vaak 100'en studies van.

Goed, ik begrijp je standpunt volledig en ik geef je ook geen ongelijk--omdat ik van mening ben dat jouw mening daarover evenveel waard is als de mijneBolteh zei:Ja dat weet ik.. Maar als ik de oorlog in Irak wil aanklagen, ga ik niet zelf een oorlog starten, snap je?
Door het aanklagen van die "shitty" kunst door zelf "shitty" kunst te maken, heeft Delvoye zichzelf op het niveau gebracht van wat hij wou aanklagen. Het is zoals een moordenaar tot de doodstraf veroordelen. Het is als een vegetariër die vegetarisch is omdat hij geen levende wezens wilt eten (planten zijn ook levende organismen, for those that don't get it). Het is schijnheilig gezever om geld te verzamelen. En dit lukt ook, gewoon omdat de kunstenaar een goede relatie heeft met galerij- en/of museahouders, niet omdat het goed is. We leven in een tijdperk dat iets "kunst" noemt vanaf het in een museum of galerij staat, dus als een kunstenaar een goede relatie heeft met vorig genoemde mensen, dan maakt hij kunst. Of het nu stront, een lijn of een portret alla Rubens is, alles is kunst, iedereen is kunstenaar, zolang je het maar in een museum of galerij krijgt.
Anyway, ff gedaan met mijn participatie.. Ik ga verder doen met het studeren van kunstactualiteit (oh, the irony of it all)
.
. Rap typen is voor niets gezond ^^.
Strawberry zei:zo zit het inderdaad in mekaar
Het is een schijnheilig gezever om geld te verzamelen. Dat de meeste kunstenaars geen fluit verdienen is gewoon raar.
En kunstenaars zijn gewoon dikke vrienden met musea, Beuys ging ff een pintje drinken met Jan Hoet en sinds dien is het smak in kaart gebracht in de internationale kunstwereld. Een 10 op 10 voor kunst actualiteit.
Je moest eens weten hoe complex dat laatste wat je zegt ineen zit. Museahouders alleen al wtf.
