Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Xavez zei:Jij vertrekt dan wel van het gevaarlijke standpunt dat Manga = Anime. En dat is bij mijn weten helemáál niet het geval.


DeBuGGeR zei:sorry hoor maar de animatie in dit filmpje is toch echt schitterend weergegeven.

Dat is dan jouw besluit.Bolteh zei:Laten we het gewoon besluiten met:
Zowat iedere amateur die "voor het eerst" tekeningen maakt, komt af met manga, en het trekt er nog verdomd goed op ook, op de gebruikelijke anatomische fouten na dan.
Nog nooit heb ik een een amateur die "voor het eerst" een tekening heeft gemaakt, zien afkomen met een tekening in de stijl van pakweg Spawn of Largo Winch for that matter.
Dit is waarom er dus zoveel negatieve kritiek is op manga schuine streep anime. Het is zo basic, zo ondoordacht, zo gevoelloos, dat iedere nieuweling het kan tekenen.
Neen, eigenlijk heb je nu jouw mening voor waarheid verkondigd, het zit'm in dat vuile woordje "is". Had je dat vervangen door "ik vind" dan spraken we al over wat anders.PS: Dit heeft dus betrekking op de visuele vorm van manga.. Over de inhoud ga ik zwijgen want daar heb ik een uiterst negatieve gedachtengang over. (aka, alle anime/manga is pure breinloze crap als het op inhoud aankomt).. Oh poo, heb ik nu toch wel m'n mening gezegd![]()
ironic: voor diegenen die het niet doorhebben =))
.
, dat is nu net het fijne van kunst natuurlijk
.Strawberry zei:Nee
Zoon kunstwerk is niet toegankelijk als je niks van kunst afweet en moet in zijn tijd en het instituut gezien worden waarin het geplaatst wordt. Er is kennis nodig van de hele kunstgeschiedenis om zo een kunstwerk te begrijpen. Mensen die met kunst bezig zijn hebben de mogelijkheid het kunstwerk te doorgronden.
Jan met de pet ziet idd 3 rode lijnen. Want er staan 3 rode lijnen op geen 2.
En als je ook naar eva kijkt want dit is adam kan je je al gaan afvragen waarom eva helemaal rood is en adam 3 lijnen.
Het is helemaal iets anders want bij NGE zou zelf jij er de inhoud er uit halen moest je ernaar kijken. En bij dat kunstwerk ga je volledig de mist in door gebrek aan kennis van de zaken. In welk jaar zit jij? Op st Lucas leren ze je toch hoe met die dingen om te gaan zoals abstract expressionisme zonder krampachtig een eigen mening op te dringen dat je het niks vindt omdat je er gewoon niks over weet en niks van begrijpt en er oppervlakkig naar kijkt zonder er over na te denken en ze leren je zeker niet hoe je debiele waardeloze vergelijkingen maakt tussen iets ontoegankelijk als latere kunst en iets zeer toegankelijk als film, anime in dit geval.
Bolteh zei:Ik wou dus zeggen dat iedereen ziet wat hij wilt zien. Ik kan evengoed een hele hoop filosofische en psychologische aspecten uit Spiderman, Superman, Spawn, etc.. (uw westerse canon literatuur) halen en neerpoten.

Bolteh zei:Ik wou dus zeggen dat iedereen ziet wat hij wilt zien. Ik kan evengoed een hele hoop filosofische en psychologische aspecten uit Spiderman, Superman, Spawn, etc.. (uw westerse canon literatuur) halen en neerpoten.
*geheel terzijde*
En het is niet omdat ik op Sint-Lucas zit, dat ik moderne kunst waardeer. Ik heb een hekel aan Warhol, De Cordier, zelfs Duchamp, etc.. Kunst draait voor mij om de uiterlijke vorm, een vorm waar iemand met artistiek talent werk ingestoken heeft, als daar dan een diepere betekenis bijzit, is dat een positieve toevoeging. Maar een potje stront met een handtekening op, een urinoir heel gevat een fontein noemen, is niet kunstig maar krankzinnig. Ik weet dat ik naar een diepere betekenis moet kijken van kunst, maar voor mij zijn 2e rode lijnen.. 2 rode lijnen, daar mag nog een heel idee achterzitten, het zijn en blijven 2 rode lijnen. Een expressionistisch werk van Kirchner of Van Gogh heeft ook altijd een diepere betekenis (expressionisme, duh), maar daar is tenminste nog een vorm aanwezig, iets waar tijd en moeite ingekropen is.
Eerste jaar met 9 jaar grafische vooropleiding btw.
*/geheel terzije*
Bolteh zei:Ik wou dus zeggen dat iedereen ziet wat hij wilt zien. Ik kan evengoed een hele hoop filosofische en psychologische aspecten uit Spiderman, Superman, Spawn, etc.. (uw westerse canon literatuur) halen en neerpoten.
*geheel terzijde*
En het is niet omdat ik op Sint-Lucas zit, dat ik moderne kunst waardeer. Ik heb een hekel aan Warhol, De Cordier, zelfs Duchamp, etc.. Kunst draait voor mij om de uiterlijke vorm, een vorm waar iemand met artistiek talent werk ingestoken heeft, als daar dan een diepere betekenis bijzit, is dat een positieve toevoeging. Maar een potje stront met een handtekening op, een urinoir heel gevat een fontein noemen, is niet kunstig maar krankzinnig. Ik weet dat ik naar een diepere betekenis moet kijken van kunst, maar voor mij zijn 2e rode lijnen.. 2 rode lijnen, daar mag nog een heel idee achterzitten, het zijn en blijven 2 rode lijnen. Een expressionistisch werk van Kirchner of Van Gogh heeft ook altijd een diepere betekenis (expressionisme, duh), maar daar is tenminste nog een vorm aanwezig, iets waar tijd en moeite ingekropen is.
Eerste jaar met 9 jaar grafische vooropleiding btw.
*/geheel terzije*



Dirty_Col zei:Je hebt zowel bij manga/anime als bij comics achterlijke, breinloze entertainment en doordachte, volwassen series. Tmoet precies altijd zwart of wit zijn voor sommige mensen..
Dat probeer ik "ze" (voor ik naar mijn voeten krijg zet ik dat nog rap tussen aanhalingtekens) al drie pagina's uit te leggen. Dus ofwel ligt het aan mij, ofwel aan de hardhorigheid en de vooringenomenheidJe hebt zowel bij manga/anime als bij comics achterlijke, breinloze entertainment en doordachte, volwassen series. Tmoet precies altijd zwart of wit zijn voor sommige mensen..
.