Archief - De Rode Duivels - Deel 4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Cuth

Legacy Member
true, Rusland is inderdaad een niveautje hoger. Het was wel maar een oefenmatch en ik dacht dat Rusland heel wat sterkhouders moest missen.

BuZz.LiGhTYeAr

Legacy Member
Nederland <> RD is droge bumfuck

Nederland heeft een superwk gespeeld en zijn op mekaar ingespeeld

ALF 2.0

Legacy Member
boerkiiilerke zei:
superwk = veel geluk

Nederland is tegenwoordig een hecht blok dat zeer efficiënt voetbalt. Op het vorige WK hebben ze idd hoerenchance gehad. Zowat elke goal van Sneijder was een pietgoal. Vroeger waren ze minder succesvol, maar dan speelden ze tenminste nog mooi voetbal. Dat was altijd aangenaam om naar te kijken. Maar als onze Duivels het tegen hen zouden opnemen dan zouden ze hard in het zand bijten. Binnen een paar jaar kunnen we misschien iets beginnen tegen de Hollanders maar nu zeker nog niet.

Reverz

Legacy Member
Reapo zei:
Nederland is tegenwoordig een hecht blok dat zeer efficiënt voetbalt. Op het vorige WK hebben ze idd hoerenchance gehad. Zowat elke goal van Sneijder was een pietgoal. Vroeger waren ze minder succesvol, maar dan speelden ze tenminste nog mooi voetbal. Dat was altijd aangenaam om naar te kijken. Maar als onze Duivels het tegen hen zouden opnemen dan zouden ze hard in het zand bijten. Binnen een paar jaar kunnen we misschien iets beginnen tegen de Hollanders maar nu zeker nog niet.
Voetbal moet altijd gespeeld wordenen zeker zo'n matchen. En hoe je het ook draait of keert. België-Nederland is altijd veel belangrijker voor de Belgen dan voor de Nederlanders. Ok, die wedstrijd leeft ook wel bij onze Noorderburen maar Nederland-Duitsland is daar toch nog belangrijker.

Trouwens, die 5-5 van de laatste wedstrijd was ook op een moment dat Oranje op papier veel sterker was dan de Duivels. Waarschijnlijk nog meer dan nu. Serieus, 80% van onze nationale ploeg speelde toen nog in België terwijl bij Nederland al een meerderheid in het buitenland speelde en niet bij ploegskes van gaat der liggen...

Boromir

Legacy Member
starspike zei:
Ik ben nog niet zeker. Hoe vreemd het ook mag klinken/zijn, maar bij Leekens zie ik evengoed Defour of zelfs Witsel verdwijnen. Of ik daar zo tevreden mee zou zijn, is uiteraard een andere zaak ;)
En ja, dat Fellaini er in gaat/moet staan, lijkt me toch wel logisch.

Inderdaad, denk hetzelfde. Als Witsel zijn vorm aanhoudt zal het Defour wel worden. Alhoewel Defour-Simons wel heel goed werkt. We zullen zien.

Wie hierboven zegt dat Fellaini op de bank zal moeten herbeginnen omdat Hazard dat ook moet doen. :rofl::rofl::rofl:
Zit daar wel enige voetbalkennis of gewoon enige simpele logica in?
Fellaini heeft een statuut dat weinig moet onderdoen voor dat van Kompany.
Verdedigend, aanvallend en stilstaande fase heel nuttig. No way in hell dat die op de bank blijft. Daarvoor mijn hand in het vuur.

Hannibal

Legacy Member
Boromir zei:
Inderdaad, denk hetzelfde. Als Witsel zijn vorm aanhoudt zal het Defour wel worden. Alhoewel Defour-Simons wel heel goed werkt. We zullen zien.

Wie hierboven zegt dat Fellaini op de bank zal moeten herbeginnen omdat Hazard dat ook moet doen. :rofl::rofl::rofl:
Zit daar wel enige voetbalkennis of gewoon enige simpele logica in?
Fellaini heeft een statuut dat weinig moet onderdoen voor dat van Kompany.
Verdedigend, aanvallend en stilstaande fase heel nuttig. No way in hell dat die op de bank blijft. Daarvoor mijn hand in het vuur.
Ik zei eigenlijk alleen de Fellaini zich opnieuw terug zal moeten bewijzen aangezien hij nu weer voor een lange tijd out is. Zowel op training met de Rode Duivels als bij Everton. Na zijn vorige blessure was hij ook niet meteen een basisspeler bij Everton hoewel hij toch wedstrijdfit was en de 90 minuten aankon. Arteta speelde toen heel goed.

Zafùn

Legacy Member
Tuurlijk zal Fellaini zich terug moeten bewijzen, maar daar moeten we geen schrik voor hebben. Die man heeft zich de voorbije 2 seizoenen tot onmisbare schakel opgewerkt bij een goede PL-ploeg en staat naar verluid toch in de belangstelling van wat kleppers. Die komt altijd terug en zal nog groeien.

Het probleem met de namen Witsel-Fellaini-Defour-Simons was dat Leekens Fellaini de voorbije wedstrijden te hoog heeft opgesteld. Bij Everton heeft hij zo het eerste seizoen gespeeld maar nu is dat niet het geval meer, hij is daar een puur verdedigende middenvelder geworden die alleen in de laatste minuten nog naar het front wordt gestuurd bij een eventuele achterstand. Hij speelt nu echt gedisciplineerd voor de verdediging zoals Simons dat doet bij de rode duivels. Een driehoek met de punt naar voren met Defour als aandrijver en spelmaker, Fellaini als controleur en Witsel daarvoor als degene die in de backlijn komt en centraal de schakel is tussen middenveld en aanval lijkt me perfect.

------------------Mignolet---------------------------
-----------------------------------------------------
Ciman------Kompany-Vermaelen-Lombaerts/Vertonghen
-----------------------------------------------------
-------------Defour----Fellaini------------------------
-----------------------------------------------------
Dembélé-----------Witsel----------------Chadli/Hazard
-----------------------------------------------------
-------------------Lukaku----------------------------


Ciman bij gebrek aan beter, eventueel Vanden Borre, van Vertonghen op de linksback ben ik nog niet overtuigd, misschien dat Lombaerts daar beter is. Kompany en Vermaelen is een must, Vermaelen niet op de linksback aub, daarvoor is die veel te goed centraal. Dan twijfel ik nog tussen Hazard en Chadli, persoonlijk prefereer ik Chadli omdat die verdedigend beter is volgens mijn bescheiden mening. En Hazard, hij heeft precies al wat vedette neigingen, ik ben daar niet zo gek van. Opstellen naar de vorm van het moment. Volgens mij hebben we dan echt een geweldige ploeg, zonder overdrijven.

BeeLz

Legacy Member
BuZz.LiGhTYeAr zei:
Nederland <> RD is droge bumfuck

Nederland heeft een superwk gespeeld en zijn op mekaar ingespeeld

Bwa, Nederland was gisteren tegen Hongarije wel belachelijk slecht verdedigend. Moest Hongarije wa kwaliteit hebben van voor hadden die 7x gescoord.

stormtrooper

Legacy Member
Hannibal zei:
Met Legear als supersub. Zijn wedstrijd thuis tegen Oostenrijk. :love:

Heeft toch wel wat hetzelfde probleem als Dembélé imo, moet echt wat meer scoren.

Vedeco

Legacy Member
stormtrooper zei:
Heeft toch wel wat hetzelfde probleem als Dembélé imo, moet echt wat meer scoren.

Moesten al onze flanken goalmachines zijn stonden we nu mooi naast Duitsland :p

Pieter3770

Legacy Member
BuZz.LiGhTYeAr zei:
Nederland <> RD is droge bumfuck

Nederland heeft een superwk gespeeld en zijn op mekaar ingespeeld

Ingespeeld ok, maar een superwk?
Ik schaamde me in hun plaats.
En dan zelf maar spreken over 'dat ze nu vooral resultaatsgericht speelden'.
Ze waren vaak gewoon heel slecht en vooral agressief en hebben de nodige chancegoalkes gemaakt.

Foose

Legacy Member
stormtrooper zei:
Heeft toch wel wat hetzelfde probleem als Dembélé imo, moet echt wat meer scoren.

Bwoah, Legear doet voor mij wat hij moet doen: zijne man pakken en/of met zijn snelheid de flank af dwijlen en die bal voor doel smijten. Maar als hij zelf moet schieten is het idd niet je dat.

Bluto

Legacy Member
Als dat lukt zal ik mss weer wat meer respect krijgen voor de bond. Ik ben benieuwd.

starspike

Legacy Member
Hannibal zei:
Ik zei eigenlijk alleen de Fellaini zich opnieuw terug zal moeten bewijzen aangezien hij nu weer voor een lange tijd out is. Zowel op training met de Rode Duivels als bij Everton. Na zijn vorige blessure was hij ook niet meteen een basisspeler bij Everton hoewel hij toch wedstrijdfit was en de 90 minuten aankon. Arteta speelde toen heel goed.

Hoe lang is Fellaini eigenlijk out? Want als dat niet te lang is, zal die zijn ritme wel terug zijn tegen dat we tegen Turkije moeten...

Hannibal

Legacy Member
starspike zei:
Hoe lang is Fellaini eigenlijk out? Want als dat niet te lang is, zal die zijn ritme wel terug zijn tegen dat we tegen Turkije moeten...
Heb het gisteren even opgezocht op sporza.be en daar zeiden ze dat hij de interland tegen Turkije ook zou missen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan